Inlägg från: Anonym (Kille 35) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille 35)

Har inte råd

Har pojkens mamma hela barnbidraget? Eftersom du får betala underhåll så tycker jag att ditt x skall betala förskoleavgiften och inte dela på den. Jag har mina barn varannan helg och jag betalar underhåll och barnens mamma har aldrig sagt att jag skall betala för förskoleavgift eller för kläder!

• Anonym (Kille 35)

Såg att hon har hela barnbidraget! Då skall du inte betala mer än vad du gör. 1700kr extra i månaden verkar mycket tycker jag. Är det 1700 utöver underhållet?

• Anonym (Kille 35)
    Anonym (Vilsen) skrev 2015-01-05 13:59:23 följande:

Ja hon får hela barnbidraget och det har jag aldrig tjafsat om, men jag har inte ens råd att leva så mycket som hon mjölkar mig på pengar just nu.

950:- betalar jag ca. I underhåll då jag får göra avdrag för de dagar jag har min son. ( jag betalar alltså 950:- i underhåll för fyra dagar, vilket jag inte ens vet varför då mamman ändå vill att vi ska betala hälften av kostnaderna som rör barnet)

Ca. 700 i månaden om vi delar hälften på förskoleavgiften och försäkring. Sen måste jag ju köpa kläder för att sonen ska ha här, för det bidrar hon inte med.

Känns som att jag bara betalar och betalar, och det hemskaste är att jag känner att pengarna inte bara går till mitt barn, utan till mitt ex som inte vill jobba mer.

Inte 1700 utöver underhållet. Utan underhållet + halva utgifter av förskola och försäkring, men då har jag inte räknat med kläder.

Gå in och läs på www.socfamratt.se där stod det vad som ingår i underhållsbidraget! Vad pengarna skall gå till.
  • Anonym (Kille 35)
    jenny99 skrev 2015-01-05 14:33:29 följande:

Betalar du underhåll och hon får barnbidrag så måste du inte betala nåt alls.Jag hade sagt nej till allt,låter som hon vill suga ut dig på pengar bara.

Jag håller med dig! Jag hade inte betalt något alls! Hon får pengar till det!
  • Anonym (Kille 35)
    Anonym (Vilsen) skrev 2015-01-05 14:56:38 följande:

Tydligen ska underhållet inte täcka barnomsorgen, men då vet jag ärligt talat inte varför jag ska betala 1000:-/ månad för fyra dagar när vi annars köper allt sonen behöver här, så som kläder, mat, hygienprodukter, leksaker samt bilbarnstol osv osv.

Ring FK och prata med dom.
Svar på tråden Har inte råd