Har inte råd
Hej! Jag har min son hos mig nästan varannan vecka, men då mamman till barnet har vår son på 3 år hos sig 4 dagar mer i månaden så måste jag betala underhåll. Vi går genom försäkringskassan och jag betalar 1273:- i månaden, dock gör jag avdrag för de dagar jag har sonen hos mig så den totala underhålls kostnaden blir ca. 950:- i månaden. Mitt ex ( barnets mamma) vill att jag betalar för förskoleavgift och försäkring samt klädinköp. Det har jag också gjort då jag har kunnat. Nu har min ekonomiska förmåga ändrats och jag har blivit arbetslös samt att min sambo väntar barn. Hon har hittills kunnat hjälpa mig att täcka utgifterna med hennes inkomst, men hon går snart på graviditetspenning och då kommer hon inte klara av det ekonomiskt.
Mamman ( mitt ex) vill att jag ska fortsätta att betala utöver underhållsbidraget men jag har inte råd! Och speciellt inte nu med alla bebisinköp och min sambos minskade inkomst vid graviditetspenning och sedan föräldrapenning.
Det är närmare 1700:- + klädinköp som mamman vill att jag ska betala varje månad, medans hon får hela barnbidraget.
Jag känner att jag går minus pågrund av att mitt ex, att jag måste ligga ute med så mycket pengar fast vi nästan har varannan vecka boende.
hon tjänar inte så bra heller men gör ingenting för att få bättre ekonomi heller förutom att ta de bidrag hon kan och försöka leva på andra. Hon jobbar inte ens 75% fast hon mycket väl hade kunnat gå upp i tjänst för att öka inkomsten.
Vad ska jag göra?