Går biomamman för långt?
Hej! Jag vill ha åsikter gällande min man och min situation. Vi träffades för ca 6 år sedan och flyttade direkt ihop. Vi har hans dotter vv och en gemensam son på 2,5. När vi träffades och flyttade ihop så ringde och messade min mans ex som är mamman till deras gemensamma dotter om konstiga saker som inte hade med deras dotter och göra. Det fanns massor av problem med dottern som kanske behövdes pratas om istället. Inte filmtips och vad hon reste och läste för senaste bok. Sen med tiden lugnade hon sig. Träffade en kille och lämna oss ifred och fokuserade på att höra av sig om något rörde deras dotter. Men så nu efter 6 år började hon tjafsa på sms om en småsak. Min man ringde upp och hon fick psykbryt. Skriker, gråter, smörar och åhhhh. Samtalet och tjafset gällde deras dotter. Men slutade med att hon skriker att du bara utnyttjar mig, bryr dig inte om mig. Sen tar hon upp händelser som hände i deras förhållande för 7-8 år sedan. Min man blev helt chockad. Från att prata om deras dotter bråkar hon som om dom fortfarande är tillsammans. Vi har haft en jättedålig kontakt med henne senaste 6 åren. Och hur känns det för hennes nya man att hon inte gått vidare? Jag vill ha hjälp och råd. Jag har låtit min sambo ta samtalen med henne, men när jag lever ett liv med min man och nu vår son som växer upp och förstår så känner jag att hon klivit över en gräns att ringa och prata om "deras" förhållande från förr. Så vill jag inte leva mitt liv och blev riktigt förbannad och ville bara ringa upp och säga lämna oss ifred och gå vidare. Över reagerar jag? Hur ska jag bemöta henne nästa gång vi ses?