Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(
Jag har försökt att göra slut men då skar han sig med en kniv. Det kom så mycket blod! Han sa att han även skulle ta sitt liv så småningom ..
Jag fattar inte varför jag tillåter detta. Han ljuger gång på gång, rakt upp i ansiktet på honom. Jag är hans dörrmatta och han vet det. Trots allt så kan jag inte göra slut. Jag är rädd för att inte hitta kärleken igen..
Jag kan inte lämna honom. Stannar jag kvar får jag också ta konsekvenserna, det vet jag !
Det med subutex, varför ljuga att han tar heroin dagligen bara för att få subutex? Ska jag ta med läkaren?
Äkta kärlek gör inte ont.
Självklart kan du hitta kärlek i ditt liv, ditt liv har ju precis börjat. Du måste dock söka kärleken och skära av kontakten med de som inte tillför något positivt i ditt liv (som t ex din pojkvän).
Hans liv och hälsa är hans personliga ansvar, inte ditt.
För övrigt var jag i precis din situation när jag var i din ålder. Det tog fyra år av helvete med min heroinist till kille innan jag äntligen vågade bryta loss från relationen och då var jag helt nedbruten och hade varit med om så mycket tråkigheter. Efter det har livet bara blivit bättre och bättre och javisst, jag har hittat kärleken! Och lever ett helt normalt svensson-liv idag som jag är väldigt lycklig för.
Livet väntar på dig därute.