Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(

"Men det skulle visa sig att jag hade fel."

Ja, så är det med narkomaner. Så varför ska du förstöra ditt eget liv som knappt har börjat för sådan där skit. Jag tycker verkligen att du bör ta dig själv vidare och totalt bortse från hur det går för honom. 

• Påven Johanna
    Anonym (hjälp :() skrev 2015-01-03 20:30:49 följande:

Jag har försökt att göra slut men då skar han sig med en kniv. Det kom så mycket blod! Gråter Han sa att han även skulle ta sitt liv så småningom ..

Jag fattar inte varför jag tillåter detta. Han ljuger gång på gång, rakt upp i ansiktet på honom. Jag är hans dörrmatta och han vet det. Trots allt så kan jag inte göra slut. Jag är rädd för att inte hitta kärleken igen.. Gråter

Jag kan inte lämna honom. Stannar jag kvar får jag också ta konsekvenserna, det vet jag ! 

Det med subutex, varför ljuga att han tar heroin dagligen bara för att få subutex? Ska jag ta med läkaren?

Hehe. Du är rädd för att inte hitta kärleken igen? du är ju bara 17 bast! 
    Det du har nu är inte kärlek, men det kommer du ju endast att fatta om du lämnar den där barlasten. Det är inte kärlek att hota att ta livet av sig om det tar slut och karva sig lite i handlederna, sådant är känslomässig utpressning och ren skit. En knarkare har ju dessutom ofta dragit i sig så mycket smärtstillande att hen inte känner vare sig kärlek eller om hen råkat göra något som leder till döden. Det är bara drogen som är föremål för knarkarens ömma låga. 
Svar på tråden Jag är 17 och ihop med en knarkare. Hur går jag tillväga? :(