Inlägg från: Malin9104 |Visa alla inlägg
  • Malin9104

Hinnsvepning

Hej! Gravid i vecka 40+5.. Var inne och gjorde en hinnsvepning idag på sjukhuset och var då öppen 2 cm, 1 cm kvar av mjuk tapp och glatta hinnor.. Vad betyder glatta hinnor? Vill gärna höra om hinnsvepning har fungerat för några av er? Och hur länge det tog innan ni kände något?

Har bara haft en väldigt lätt tunn blödning efteråt och sammandragnibgar.. Var 4 h sedan den gjordes.

:)

• Svar på tråden Hinnsvepning
  • Malin9104

Hej! Nej har varit ute på promenader men fortfarande inget, det är väl typiskt att man ska vara en av dem de ej funkar på. Blir mer o mer frustrerad hehe.

Annette79 skrev 2015-01-03 16:23:11 följande:

Jag fick hinnsvepning runt kl 15 på em och var rätt mjuk och mogen, ca 9h senare föddes min son! Men jag var jätte aktiv efter svepningen, städade, gick i trappor osv ;) Jag upplevde helt klart att det hjälpte!

Hoppas att du är igång nu, Lycka till :)

• Malin9104

Okej, tack för tipset :)

He nu gått mer än 24 h så antar att det ej funkade på mig.. Kanske ber om en till om ett par dagar: så testar sömnen då :) :

Saras1982 skrev 2015-01-03 18:40:19 följande:

Jag vilade ut bebis nummer två, sov hela dan efter hinnsvepning, ändå kom jan på kvällen, och då hade jag energi till förlossningen med :) den kommer snart :)

Svar på tråden Hinnsvepning