Inlägg från: CAX01 |Visa alla inlägg
  • CAX01

Kvinnor har mer fina kläder att välja på.

Jag undrar om jag är ensam om att vara avundsjuk på tjejers möjlighet att klä sig snyggt. Jag menar inte att det inte är snyggt med kostym men inte heller så roligt. Så, lite tråkigt att klä sig till fest som man tycker jag. Ett annat exempel är att det vore skönt att ha en sval klänning i sommarvärme om man ska vara lite fin i något sammanhang.

• Svar på tråden Kvinnor har mer fina kläder att välja på.
  • CAX01

Jo, det är ju ändå så att det finns ett större utbud av kläder för kvinnor - både vad gäller alternativ då tjejer kan klä sig i allt och när det gäller mängden butiker.

• CAX01

Jo, ibland är killkläder bekvämare och det kan vara skönt att det är lätt att välja.
    Men det kan också vara bekvämare med klänning än kostym och slips och inte minst finare. Jag hade gärna haft alla valmöjligheter som kvinnor har.

• CAX01
    Tilja skrev 2015-01-02 17:43:16 följande:

Jag HATAR klänningar och kjolar. Jag hade hellre haft killarnas valmöjlighet att gå barbröstad om somrarna, det ser svalt ock skönt ut...

Varför hatar du klänningar? 
    Jag menar ju ett tillfälle då man ska gå ut å äta eller så på sommaren. Då hade jag gärna haft en skön sommarklänning istället för långbyxor.
  • CAX01
    reagan skrev 2015-01-02 18:16:50 följande:

Ser fler och fler killar som bär kjol eller & klänning, åtminstone på sommaren. Om man själv vill slippa oönskade kommentarer får man kanske tyvärr vänta på att de lite kaxigare tar smällen. Men visst är det lustigt att man inte kan ha klänning utan att bli utstirrad år 2015.

Jo, hade det inte varit för att man blir ansedd som avvikande, konstig och troligen homosexuell så hade det varit enklare.
  • CAX01

Jag har ju provat klänningar men inte haft på mig dem så länge att jag upptäckt att de kan vara obekväma. Raka benen är jag inte avundsjuk på men det går ju bra att ha täckande strumpbyxor.

Svar på tråden Kvinnor har mer fina kläder att välja på.