Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-06-13 14:40:49 följande:
Ja, jag har egen ägglossning men långa cyklar (runt 35 dagar och har alltid haft det mer el mindre) och då tyckte min läkare att vi kan testa att bättra på min äl med hjälp av Pergotime som inte funkade alls och sen nu för ett par månader sedan fick jag testa Letrozole istället. Visst hjälpte det så jag fick kortare cyklar. Fick även 14 dagar mellan äl och mens istället för 12. Vet inte om det har så stor betydelse. Skönt iaf att det inte tar så lång tid till nästa försök när ett har misslyckats tycker vi..
Vi går privat ja. Vårt första barn kom till på första försöket så denna långa väntan var inte riktigt vad vi tänkt oss... När vi sökte hjälp efter nästan 1 års försök sa man att eftersom vi redan har ett barn så prioriteras inte vi och det kan jag ju förstå så då vände vi oss till Fertilitetscentrum istället. Gjorde en utredning där som visade tendens till pco i form av att jag har väldigt mkt äggblåsor men annars ingenting.
Kanske har du redan skrivit innan men hur ser din/er resa ut? Varför fick du Letrozole? Har du restat Pergotime el nåt annat oxå?
Hej ok då förstår jag. Vad skönt att ni iaf redan har ett barn.
Jag har som sagt pco men regelbunden mens O inga eg symptom bara pco äggstockar. Kanske lite hårig.
Vi gifte oss oktober 2013 O har haft oskyddat sex sen dess. De första 6 mån brydde vi oss inte om att pricka in äl. Så började väll försöka mer seriöst april 2014. Ja gick sedan upp i. Vikt i juni O de påverka min äl så den försvann ända tills nov. Sen nov har jag haft regelbunden äl, jag tempar så ser precis när jag haft äl. Så vi har nu gjort 7 seriösa försök sen nov varav 3 var letrozol. Utan letrozol ägglossar jag dag 17-19 med letrozol dag 15-17!så skiljer inte så mkt. Startade utredning här i England och gjort spolning kollat spermier progestron fsh. Allt ser bra ut så deras råd är bara att fortsätta försöka. Man får inte gratis ivf här förräns 36 försök. Privat kostar runt 40 tusen. Man kan få göra privat gratis om man donerar ägg men min man vill inte göra ivf förräns nästa år då han tror vi kan lyckas på egen hand.