• eagle87

Positivt äl test redan på dag 10!!!! Använder cb digital. Lite älflytningar Igår O ont i äggstockar.

• eagle87
    efg skrev 2015-02-18 08:41:08 följande:
    Oj wow! Helt 100 positivt test? Visst körde du dag 3-7?
    Aa glad att jag testa annars hade vi missat, men Orolig nu om de inte är för tidigt att ha ägglossning ? Ja menar kommer äggen va bra kvalité O storlek?
  • eagle87
    efg skrev 2015-02-18 08:47:50 följande:
    Eftersom 3-7 ger fler ägg än 5-9 så skulle ja säga att du kanske får äl fler gånger så om de här ägget inte är perfekt så kanske de blir fler chanser under veckan. Ja skulle fortsätta testa om ja va du. Jag fick äl två ggr med senaste pergotimekuren. Och de med en veckas mellanrum.
    Kan man ha ägglossning två gånger? Jag tror du kan ha lh ökning 2 ggr dvs att ägget inte släpper första gången men inte ägglossar två ggr då kroppen bildar gulkroppshormon efter äl som blockerar ägglossning...
  • eagle87
    efg skrev 2015-02-18 09:18:22 följande:
    Jodå, man kan absolut ja ägglossning två gånger! Speciellt när man äter äggstimulerande. Det är därför det ofta visar sig att tvåäggstvillingar är några dagar olika gamla.
    Det är för att äggen har tagit olika lång tid att inplantera sig... Man kan släppa flera ägg men inte ägglossa två gånger.

pregnancy.lovetoknow.com/wiki/Can_You_Ovulate_Twice_in_One_Cycle
  • eagle87
    efg skrev 2015-02-18 09:49:19 följande:
    Man trodde det förut men det har gjorts väldigt lite forskning på det men det finns bevis för att man kan ha ägglossning flera gånger. Nu orkar ja inte ta fram orginal-forskningen men här skrev bland annat Aftonbladet om en forskning om just det:

www.aftonbladet.se/wendela/article10378185.ab
    Tack för att du dela me dej:)! Hoppas de funkar, har du börjat testa?
  • eagle87

Jag har haft äl, positivt test igår på dag 10 O tempohöjning idag... Är besviken hade hoppats på dag 13-14. Hade sex dag 9 O 10 så hoppas ändå de tagit sig.

• eagle87
    Cathy skrev 2015-02-20 15:13:40 följande:

eagle; om du normalt har äl, när har du den? Jag har rätt tidig äl normalt (cd 11-12) men nu tror jag att fick äl cd 10...  

Hmm mellan dag 19-21.. Tempen är fortf låg så tror de va ett falsk pos :(
  • eagle87
    Pipam skrev 2015-02-21 07:56:12 följande:

Negativt test idag 2 veckor efter ÄL. Som man kanske inte alls ska lita på att man hade med tanke på vad ni skriver i tråden...? ????

Hur lång säkerhetsmarginal tycker ni jag ska ha innan jag börjar med provera igen? 1 vecka? Två veckor?

Är det enda säkra sättet att veta om man haft ÄL att göra ultraljud då?

Nej att ta tempen är ganska pålitligt men du måste börja innan äl för att veta om den skett :(
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?