• eagle87

Letrozolbehandling, resultat?

skogstjejen19 skrev 2015-03-10 08:49:37 följande:

Dagens lite mörkad phpPJvapz46502.jpg

Ser! Har du testat digitalt? Kanske du ska be om blodprov?
  • eagle87
    efg skrev 2015-03-11 17:05:30 följande:

Åh vad tråkigt eagle och skogstjejen! <3 Jag hejar på er nästa månad! Hur kommer ni ta eran kur denna gång? 1-9, 3-7 eller 5-9? :) kram!

Jag tänkte testa dag 5-9. För de va vad gyn hade Sagt men tog dag 3-7 för jag ville ha äl tidigare. Känns så jobbigt för vi verkligen prickat in O ja hade höga förhoppningar. O känns som de många som lyckats på första försöket.
  • eagle87

Tar ni graviditetstest innan ni börjar på nästa kur? Sannolikheten att Man har mens när man e gravid e ju minimal men man vet ju aldrig ?

• eagle87

En annan sak jag undrar är e de större chans att bli gravid med letrozole stimulerad äl än vanlig äl? Min gyn säger ja men jag vet inte då jag läst de??

• eagle87

Mena såklart min gyn säger nej. Han säger typ ägglossning som ägglossning men blir man inte gravid efter 6 kurer bör man fundera på ivf.

• eagle87
    Cathy skrev 2015-03-13 17:02:04 följande:

eagle; letrozol gör inte äggen 'bättre' men visst kan det vara skillnad med försök utan och försök med! T ex om man bara gör äl test och de kan visa LH stegring men man har ingen äl ändå? Så då är ju letrozol bättre att ta för sannolikheten för äl ökar! Men jag tar ändå äl spruta smile5.gif

Ok känns inte så hoppfullt nu, jag tempar tar äl test O har gjort blodprov för att bekräfta äl. Nu är de ungefär 10 cyklar vi prickat in äl.. Min man har bra spermier... Jag har haft perioder då jag haft utebliven äl. Jag fick letrozol för att garantera äl i 6 cyklar O se om jag blir gravid men ja hade läst på nätet typ om större ägg/mer ägg så de kan öka chansen. Börjar andra kuren imorn. Tänker varför skulle de ta sig när jag hade äl på första O de inte gick O de inte gått de tidigare 9 gångerna?
  • eagle87
    Cathy skrev 2015-03-14 12:32:03 följande:

eagle; och du, jag tror att det är bättre att göra VUL för att bekräfta att ägget lossat. Och be din gyn skriva ut ovitrelle (äl spruta) till nästa gång. Och jag skulle absolut rekommendera er att prova insemination! Ibland kan sekretet vara det som det är fel på och då kommer man runt det med insemination.

Tack för alla råd, har gjort ul O han såg att ägget hade lossnat för oregelbunden form på blåsan, slemhinnan var bra 13 mm tror jag? Han ville att jag skulle ta alla 6 kurer, fundera på att spola äggledare privat då gyn inte tyckte de var nödvändigt? Jag tar inositol för äggkvalite. Skitjobbigt.
  • eagle87
    Cathy skrev 2015-03-14 12:32:03 följande:

eagle; och du, jag tror att det är bättre att göra VUL för att bekräfta att ägget lossat. Och be din gyn skriva ut ovitrelle (äl spruta) till nästa gång. Och jag skulle absolut rekommendera er att prova insemination! Ibland kan sekretet vara det som det är fel på och då kommer man runt det med insemination.

Glömde säga har kollat progestron med blodprov etc O de va bra.... Plus jag får aldrig spottings O har hög temp efter äl så ingen progestron brist. Tycker du de mkt 10 inprickade äl?
  • eagle87
    Cathy skrev 2015-03-14 14:41:15 följande:

Din slemhinna är bra! Jag skulle göra spolning om jag vore du. Ibland kan bara spolning plötsligt ge graviditet även om där inte är ngn stopp. Man kan ju ha normal mens och äl fastän äggledaren inte fungerar...Din gyn har gjort ordentlig VUL så du har inte myom? Jag är fel person att fråga om 10 äl är mycket smile5.gif Provade typ allt för att få till barn nr 1...men ja, är man rätt ung så kan 10 äl tyda på att man har ngt problem. PCO i sig är ju redan problem och kan ge lite sämre ägg. Kolla denna sida - den kan lite tips om vad som kan vara 'fel' (även om mycket på sidan är om immunproblem) www.fertilitetsguiden.com Och kolla TSH och prolaktin.

Mm vill göra en spolning kostar ungefär 5000 men min man tyckte de var onödigt. O att Jag överdriver. I och med att ett år är typ standard. Jag trodde folk med pcos hade bra ägg kvalité, därför större chans att lyckas via ivf. Hur blev du gravid till slut? Hur länge har du försökt nu?
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?