KaosArt skrev 2015-12-20 19:17:38 följande:
Hej, alla!
Jag har precis genomgått min första kul letrozol nu och har några funderingar. Så är det någon som kanske har känt samma som jag eller känner igen något så får ni gärna svara. :)
Tog sista tabletten måndag den 14 och redan på torsdag den 17 visade ÄL-testet utslag så jag antar att jag hade ÄL typ fredag och det var cykeldag 11 men vanligt är väl att man får ÄL på dag 14 så jag tycker att jag fick ganska tidigt. Men är det vanligt att man har tidig? Och sedan funderade jag lite på slemhinnan, hinner den utvecklas riktigt på så kort tid?
Igår kväll och nu idag så har jag haft lite känningar i äggledarna och lite som mensvärk kring underlivet. Är det något som är vanligt när man tagit letrozol eller? Borde inte de känningarna komma vid ägglossning eller kan de komma efter?
Ja som sagt jag har lite funderingar... hmm.
När ältestet visar stegring tar det ca 24-48 timmar innan ägget släpper.
Och det är efter det visat som starkast, så du kan mycket väl haft äl lördag/söndag
Hade ältestet blivit svagare på fredagen?
När jag blev gravid fick jag utslag på ältestet 7 november men misstänker att ägget släppte 10 é
Fast detta var med pergotime innan åt jag letrozole men läkaren ville jag skulle prova med den medicinen jag blev gravid med förr så därför bytte vi.