Inlägg från: skogstjejen19 |Visa alla inlägg
  • skogstjejen19

Letrozolbehandling, resultat?

eagle87 skrev 2015-08-10 22:55:13 följande:
    Hmm svårt. Tror du att du hade äl senare O mensen är en nidblödning? Jag vet inhe heller :((((
    Mensen kan inte ha varit en nid alldeles för mycket blod dag2
    Jag vet inte vad jag ska tro tycker testet igår är för starkt för att vara inbillning.
  • skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-11 08:45:00 följande:
    Skippa tabletterna och vänta ut det här skogstjejen19! Jag ser strecket tydligt. Vilken sorts test är det? Vissa av de där blåa har i och för sig visat sig ge falska svaga positiva men ditt blir ju starkare. Har du tagit något test nu på morgonen?

Min förra cykel trodde jag att jag hade slut på letrozol och fertilitetskliniken var semesterstängd så jag skippade tabletter helt. Två veckor in rotade jag djuuuupt i medicinskåpet efter maskmedel till katterna och hittade en utramlad karta letrozol! Började ta tabletterna på dag 13, fick ägglossning på dag 28 och mens dag 41. Inte vet jag vad en läkare skulle säga om det men i ditt fall skulle jag ABSOLUT ge mig själv några dagar till för att se vad som händer med testen innan jag började med letrozol.
    Tog detta i morse
    Nu var det ned mörkat
  • skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-11 08:45:00 följande:
    Skippa tabletterna och vänta ut det här skogstjejen19! Jag ser strecket tydligt. Vilken sorts test är det? Vissa av de där blåa har i och för sig visat sig ge falska svaga positiva men ditt blir ju starkare. Har du tagit något test nu på morgonen?

Min förra cykel trodde jag att jag hade slut på letrozol och fertilitetskliniken var semesterstängd så jag skippade tabletter helt. Två veckor in rotade jag djuuuupt i medicinskåpet efter maskmedel till katterna och hittade en utramlad karta letrozol! Började ta tabletterna på dag 13, fick ägglossning på dag 28 och mens dag 41. Inte vet jag vad en läkare skulle säga om det men i ditt fall skulle jag ABSOLUT ge mig själv några dagar till för att se vad som händer med testen innan jag började med letrozol.
    Det är Testlagrets tester :| så man vet ju aldrig men tog ett cb igår som såg ut såhär
  • skogstjejen19

Hade det inte varit pga av blödningen hade jag trott att jag varit gravid, men nu blir jag bara väldigt väldigt förvirrad

• skogstjejen19

Vette sjutton vad man ska tro, men denna månad får vi inget försök på :(
    Jag vågar inte ta letrozole när testet hela tiden visar ett streck.
    Men det är inte tillräckligt starkt för att jag ska kunna säga ja jag är gravid...

• skogstjejen19
    Tiniis skrev 2015-08-11 22:15:41 följande:

Jag har precis börjat med Letrozol, hade pergotime innan men ägglossade inte på det. Är inne på tredje kuren nu med Letrozol och hoppas på att det ska bli + på stickan denna månad! Hur lång tid har det tagit för er andra att bli gravida när ni gått på Letrozol? 

julen 2012 blev jag gravid på första kuren pergotime.
    Nu har jag tagit pergotime/letrozole sedan december 2014 och ännu inget.
    Skulle vara sista försöket denna månad men nu vet jag inte, jag är inte riktigt redo att ge upp :(
  • skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-14 08:36:23 följande:
    Hur har det gått skogstjejen? Har du testat något mer?
    Vette sjutton vad det är men får bara svaga streck...
  • skogstjejen19
    Lectin skrev 2015-08-17 15:04:16 följande:
    Har du testat nåt mer i helgen?
    Testar vidare men inget starkare :(
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 11:25:19 följande:

Verkar som om jag har början på ett utomkvedshavandeskap. :( Var in på VUL igår, vecka 7-8 beroende om om man räknar från mens eller ÄL, och läkaren såg verkligen ingenting i livmodern. Jag går sönder! Vi som var så glada att vi äntligen hade lyckats och så blir det så här av allt.. Lämnade urinprov som visade starkt positivt prov. Blodprov lämnade jag också, fick svar i em att HcG-nivån låg på 1149 och med det värdet borde man ha sett nåt i livmodern.. Nytt blodprov på fredag för att se hur värdet är då..

När jag var gravid med dottern så såg dom inget i vecka 7men 14 dagar senare dvs vecka 9 såg dom en liten räka med pickande hjärta.
    Första läkaren sa att det var kört men för säkerhetsskull gör man 1 till, 14 dagar senare.
    Men när jag sen träffade läkaren som gjorde vul nr 2, så sa han att det inte var ett dugg konstigt om man inte ser något i vecka 7.

Håller tummarna <3
  • skogstjejen19
    Sandra_84 skrev 2015-08-19 11:25:19 följande:

Verkar som om jag har början på ett utomkvedshavandeskap. :( Var in på VUL igår, vecka 7-8 beroende om om man räknar från mens eller ÄL, och läkaren såg verkligen ingenting i livmodern. Jag går sönder! Vi som var så glada att vi äntligen hade lyckats och så blir det så här av allt.. Lämnade urinprov som visade starkt positivt prov. Blodprov lämnade jag också, fick svar i em att HcG-nivån låg på 1149 och med det värdet borde man ha sett nåt i livmodern.. Nytt blodprov på fredag för att se hur värdet är då..

Sen är inte hcg-nivån låg om du är i vecka 6 behöver ju inte vara många dagar senare för att vara i vecka 6
    Ja beroende på vilken vecka du var i när du var in.
    Räkna från sista mensens första dag eller äl
    +14 dagar cirka.

I vecka 6 är nivåer på 1000 inte orimligt.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?