• Lectin

Letrozolbehandling, resultat?

Jag ser något skogstjejen19! Kom det inom testtiden? Såååå spännande! Kanske kan du vänta med tablettstart tills du testat med morgonurin imorgon? Många ordineras ju Letrozol dag 5-9 så jag tror inte det är galet strikt.

• Lectin
    skogstjejen19 skrev 2015-08-11 08:18:01 följande:
    Mensen kan inte ha varit en nid alldeles för mycket blod dag2
    Jag vet inte vad jag ska tro tycker testet igår är för starkt för att vara inbillning.
    Skippa tabletterna och vänta ut det här skogstjejen19! Jag ser strecket tydligt. Vilken sorts test är det? Vissa av de där blåa har i och för sig visat sig ge falska svaga positiva men ditt blir ju starkare. Har du tagit något test nu på morgonen?

Min förra cykel trodde jag att jag hade slut på letrozol och fertilitetskliniken var semesterstängd så jag skippade tabletter helt. Två veckor in rotade jag djuuuupt i medicinskåpet efter maskmedel till katterna och hittade en utramlad karta letrozol! Började ta tabletterna på dag 13, fick ägglossning på dag 28 och mens dag 41. Inte vet jag vad en läkare skulle säga om det men i ditt fall skulle jag ABSOLUT ge mig själv några dagar till för att se vad som händer med testen innan jag började med letrozol.
  • Lectin

Så tråkigt lemon29! Men skönt att ha nästa steg att se fram emot. Har ni pratat något om orsaken till missfallen? Kommer det göras någon utredning?

Tiniis , för fem år sedan blev jag gravid på andra rundan pergotime men än har det inte tagit sig den här gången. Hittills har vi kört en runda pergotime och fyra Letrozol (två enkeldos och två dubbeldos) varav två med ovitrelle-spruta. Har just startat min femte letrozolcykel. Men jag väger tio kilo mer nu än för fem år sedan , vilket ju inte direkt förbättrar min pcos...

• Lectin
    skogstjejen19 skrev 2015-08-12 09:23:51 följande:

Vette sjutton vad man ska tro, men denna månad får vi inget försök på :(
    Jag vågar inte ta letrozole när testet hela tiden visar ett streck.
    Men det är inte tillräckligt starkt för att jag ska kunna säga ja jag är gravid...

Hur har det gått skogstjejen? Har du testat något mer?
  • Lectin
    skogstjejen19 skrev 2015-08-14 10:49:35 följande:
    Vette sjutton vad det är men får bara svaga streck...
    Skumt... Kanske är spökstreck ändå då.
  • Lectin
    skogstjejen19 skrev 2015-08-14 10:49:35 följande:
    Vette sjutton vad det är men får bara svaga streck...
    Har du testat nåt mer i helgen?
  • Lectin
    skogstjejen19 skrev 2015-08-17 16:23:15 följande:

Testar vidare men inget starkare :(

• Lectin
    eagle87 skrev 2015-08-17 16:58:11 följande:

4 försöket letrozol misslyckat. Inne på försök 15 eller 16 nu totalt .

Skräp. Ledsen eagle!
  • Lectin

Jösses Sandra_84! Förvånad Jag håller verkligen alla tummar för att det är som för skogstjejen!

• Lectin
    Sandra_84 skrev 2015-08-21 15:40:29 följande:

Idag så hittades ägget i höger äggledare.. :( Så på tisdag ska jag in och opereras, om inget akut inträffar innan dess såklart, och då tas äggledaren bort.

Ändå skönt på nåt sätt att ha fått det bekräftat och även snart åtgärdat. Efter det kan man blicka framåt. Efter att jag har återhämtat mig från operationen och vi känner oss redo så var det bara att ringa till fertilitetsmottagningen så ska vi sätta igång processen med IVF.

Åh nej. Beklagar verkligen. Men skönt att veta att nästa steg följer så tätt på.
  • Lectin
    Pipam skrev 2015-08-23 21:04:18 följande:

Inte skrivit sen i våras men tänkte uppdater mig!

Kram på dig Sandra! Skönt som de andra skrev att ni kan komma igång med ivf direkt.

Jag körde tre kurer med letrozole utan resultat. Mannen lämnade simmare och allt var bra där i juni. Jag skulle spolat men var på fel ställe i cykeln så nu ska jag dit imorgon och spola igenom... Lite nervös!!

Nu har jag fått pergotime men jag känner mycket fler biverkningar av dem. Ska diskutera att då ta dubbeldos letrozole igen.

Är på dag 9 idag och har tagit pergotime 5-9. Enkeldos. Kan man få någon spruta eller något som ger en skjuts till för ägglossning?

Hej hej! Spännande med spolning! Många får ju en riktig skjuts i verkstan av det. Håller tummarna för er! Ja det finns sprutor. Jag har bara provat Ovitrelle men har för mig att det finns andra också. Dem tas ofta när man har en tillräckligt stor äggblåsa men är osäker på om den släpper sitt ägg. Då ger sprutan den där sista hormonskjutsen som gärna att ägget faktiskt lossas.
  • Lectin
    Anonym (FruSind) skrev 2015-09-23 06:52:25 följande:

Testade precis negativt. Är såå ledsen men det är bara att ta nya tag, som vanligt :(

Håller en tumme ändå. Det är inte kört förrän mensen kommit.
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?