• Lectin

Letrozolbehandling, resultat?

Hej på er!
    Jag skulle behöva lite ägglossningsråd! Jag har PCO och har den här cykeln tagit letrozol på dag 3-7. Igår var jag inne på UL (för andra gången) och hade en stor fin äggblåsa (Minns tyvärr inte exakt mått).

Jag har också kört med äl-tester. Jag började i torsdags och har haft en tydlig stegring under helgen och ett i det närmaste positivt igår morse. Teststrecket var i stort sett lika starkt som kontrollstrecket men en liiiten nyansskillnad fanns där. Så här i efterhand kan man ju önska att jag kört med ett digitalt men men.

Så till frågan: Läkaren som gjorde ul igår tyckte att jag skulle ta en äl-spruta ikväll om jag inte fått fullt utslag på test nu på morgonen. Jag har ännu inte hämtat ut någon spruta och är lite tveksam. Mina älsymtom peakade igårkväll och börjar nu klinga av. Vad gör en äl-spruta om man redan haft äl? Kan det ställa till något? Förstår det som att det är hcg i sprutan, eller? Har aldrig tidigare tagit äl-spruta utan fått äl efter stimulering (tidigare pergotime) alla gånger utom en när det istället blev en cysta.

Vad tycker ni? Ska jag hämta ut sprutan och ta den för säkerhets skull eller ska jag lita på magkänslan att jag hade äl igår?

• Lectin

Körde på "doctor's orders" och tog sprutan ikväll. Får se vad som händer med äl-testen.

Pipan jag har inte känt några biverkningar på 3-7 men det där är ju så himla individuellt. Finnar har jag i och för sig fått men det brukar jag få även av egna ägglossningar.

• Lectin

Hej på er!

Är det någon här som haft flera äggblåsor som mognar ut samtidigt av Letrozol? Jag åt dubbel dos för första gången den här rundan och på ul igår (cd 11) syntes en blåsa på vardera äggstock som börjat växa till. Jag ska in imorgon igen för att se om båda fortsätter växa men är nyfiken på om någon annan varit i samma sits eller vet vad som då brukar hända.

• Lectin
    skogstjejen19 skrev 2015-06-11 03:29:05 följande:
    1-2 skulle jag säga är normalt.
    Vet att vid 3 och uppåt får man oftast sexförbud.
    Men nån annan kanske har annan info
    :)
    Tack skogstjejen19!
    På UL idag har den ena fortsatt växa och den andra stannat av så det blir nog ändå bara ett ägg.
  • Lectin
    Sandra_84 skrev 2015-06-23 15:10:20 följande:

Jag är i slutet av min femte omgång med Letrozole, ser väldigt mörkt ut även denna gång. ???? Har en omgång kvar med tabletterna innan vi måste gå vidare med IVF.

Frustrerande... varför ser det mörkt ut? Har du menskänningar? Jag väntar på bim i min tredje letrozolcykel (och en pergotime före det) och hoppas så mycket att hela jag är skengravid! en hel del symtom kommer såklart från ovitrelle-sprutan också men hoppas och tror gör jag ändå.
  • Lectin
    Sandra_84 skrev 2015-06-23 17:14:33 följande:

Det ser mörkt ut pga negativt test idag, har BIM på fredag tror jag. Har testat nån omgång förut och när det var negativt 3 dagar innan så var det tyvärr så. Jag bara väntar tills mensen kommer nu. Suck. Så ja, allt är så j*vla frustrerande! Hoppas att det blir bättre utgång för dig!

Åhå. Förstår. Men du, jag tänker hålla en tumme för dig ändå. Det kaaaaan ju ha varit för tidigt bara.
  • Lectin

Jag brukar få äl på cykeldag 19-20 ungefär efter Letrozol på dag 3-5.

• Lectin

Har nog ingen regelbunden egen nu. Förra året hade jag egen sex veckors cykel med två veckors lutealfas så då var äl ungefär på dag 28. En dryg vecka kortare cykel nu med andra ord.

• Lectin
    Sandra_84 skrev 2015-08-02 20:38:54 följande:

OMG! Idag på BIM+2 plussade vi! <3 Helt oförberett! Chocktillstånd och lyckorus på samma gång! <3

Åh så härligt! Grattis!
Svar på tråden Letrozolbehandling, resultat?