Ung, gravid och orolig
Det finns många trådar om detta redan, väl medveten om. Men jag känner att jag skulle behöva mer stöd i just mitt fall.
Som rubriken säger är jag ung, bara 21 år, oplanerat gravid och väldigt orolig inför allt som kommer att hända.
Jag fick reda på att jag var gravid i vecka fem, det var en vecka innan jag skulle åka på en månads resa till Asien som jag hade bokat långt innan jag blev gravid.
Veckan innan jag åkte ringde jag abortmottagningen, men det var fullt och uppbokat så det blev ingen medicinsk abort, vilket betyder att jag nu har åkt till Asien och är i vecka 8. Jag tänkte att jag får göra kirurgisk abort när jag kommer hem igen, då kommer jag vara i vecka 12.
Nu känns det som jag börjar ångra mig. Jag vågar inte göra någon kirurgisk abort. När jag kommer hem har jag fem dagar ledighet innan jag ska börja på mitt nya jobb.
Min pojkvän och jag har bara varit tillsammans i ett halvår, jag bor fortfarande hemma hos min familj.
Mitt hjärta säger att jag ska behålla barnet men mitt förnuft säger nej. Jag har varken egen bostad, partner som jag egentligen känner jätteväl eller god ekonomi. Men hade jag haft det skulle jag aldrig tveka. Jag älskar barn och känner mig redo, både kroppsligt och psykiskt. Men jag vet inte om det är rätt att behålla. Det känns väldigt egoistiskt på nåt sätt.
Vågar inte prata med någon nära ännu, därför provar jag här. Tar tacksamt emot stöd, tankar och åsikter.