2 kontrakt olika städer
du kan vara folkbokförd på lägenheten i stad Y. Bara du betalar din hyra i tid osv för lägenheten i stad x. Jag gjorde själv så när jag prövade att bo med min numera man.
du kan vara folkbokförd på lägenheten i stad Y. Bara du betalar din hyra i tid osv för lägenheten i stad x. Jag gjorde själv så när jag prövade att bo med min numera man.
Vill du inte skriva på lägenheten i stad Y så kan du ha en särskilld postadress dit, har jag också gjord och då får du posten vidareskickad dit.
ok. Och om jag jobbar i stad Y behöver jag folkbokföra mig där eller räcker det att jag gör endast poständring?
Så om jag förstod rätt nu så behöver jag inte göra något hos skatteverket fast jag har lägenheterna i mitt namn? Vill inte bli av med lägenheten vill inte göra något fel och hamna på gatan.
När det kommer till posten kan du betala för en tillfällig eftersändning. Då kommer posten vidaresändas till dig direkt, utan att något företag ändrar i sina register, vilket (normalt) händer om man tar en vanlig eftersändning. Skatteverket ändrar då heller inget.
säskild postadress vad är skillnaden och kan jag göra det på nätet med mitt bank id?
Kan jag förlänga min adressändring efter ett år till ett till?