• Sous

Hemsk 4 åring,hjälp

Det låter ju hemskt jobbigt. framförallt behöver du stöd i att hantera och förebygga din sons utbrott. Där finns det mycket att göra, tydliga rutiner och strukturer, förberedelse ex med bildstöd etc. Finns det någon form av familje/föräldrastöd i din kommun? De flesta erbjuder föräldraträffar/kurser i stil med Komet eller ABC och du behöver inte ha barn med diagnos för att få gå dessa.

• Sous
    tuggahubabuba skrev 2014-12-29 10:11:02 följande:

Jag har tagit kontakt med socialkontoret nu och dom har tagit emot en ansökan om familje behandling.... vi får se vad som händer nu, men jag vill ju veta hur man ska hantera ungen nu!!!!

Det finns inga magiska trollspön här som du kan vifta med och lösa situationen, tyvärr. Desdutom är det så att det är du som är vuxen och därmed är det du som bär hela ansvaret för situationen, och för att reda upp den, inte din son. Jag förstår att det känns hur jobbigt som helst, men så är det. Jag rekommenderar att du läser Ross Greenes Explosiva barn, till att börja med och börjar se över era rutiner och strategier för att hantera sonen. Är ni två föräldrar närvarande så lös av varandra när den ena inte orkar vara lugnlängre.
Svar på tråden Hemsk 4 åring,hjälp