Inlägg från: 1StoltMamma |Visa alla inlägg
  • 1StoltMamma

en positiv tråd bf september

in the making skrev 2015-03-10 08:21:21 följande:

Sist syntes det ingenting på mig förrän efter v20, syns inte jättemycket nu heller med kollegorna kollar lite snett vi ska lyssna efter hjärtljud den 27e så efte det tänkte vi berätta.. Har haft magsjuka i helgen och nu känns det som att jag håller på att få feber, drar verkligen på mig alla sjukdomar som går på förskolan nu..

Kanske vore bra att få vila någon vecka 1StoltMamma?

Grattis till er Emlan88! Vad roligt att få tjuvkika lite..

Ja jag har bestämt mig att börja med en vecka och se, idag åkte vi in till kk och titta på bebisen är i v 12 nu och allt såg fint ut med liten, sprattlade och hade sig. Nu längtar jag till rul !
  • 1StoltMamma
    in the making skrev 2015-03-11 23:16:28 följande:

Vad mysigt att se liten 1stoltmamma! Skönt att allt ser bra ut, vila upp dig nu så orkar du säkert jobba snart igen.. Har ni fått.rul-tid redan?

Vi har inte ens varit på första provtagningen än.. Känns sent att göra den i v16 som jag ska?

Nä inte fått tid än, men väntar ivrigt haha.
  • 1StoltMamma

Är i v 14 och anar också lite fladder i magen.

Har en flicka som blir 3 nu i vår så detta blir andra barnet.

• 1StoltMamma

Jag blir nästan otålig, jag har fortfarande inte fått kallelse till rul sist fick jag kallelse sent också men hallå...

• 1StoltMamma
    89an skrev 2015-03-29 21:08:00 följande:

Jag har inte heller fått kallelse. Har bf den 13/9... Är ganska lugn över graviditeten, men är sjukt missnöjd över vårdbemötandet från Malmö/Lund-regionen. Har i princip landets bästa sjukhus, men vad spelar det för roll när det är omöjligt att få kontakt med vården? Går in i vecka 17 idag eller imorgon och har alltså inte fått kallelse än. Var på inskrivning i vecka 15 eftersom de har så dåligt med tider och först inte ville lyssna på vilken vecka jag var i utan räknade från senaste mens, fast den gav helt hel datum. När jag var hos bm för hälsosamtal sa hon i princip bara: "men oj, då kan vi ju inte skriva in dig så tidigt som vi tänkt. Men nästa lediga tid vi har är först mycket senare". Ångrar att jag inte valde att gå helt och hållet privat, men orkar inte ändra nu. Får väl se om den där kallelsen dyker upp i veckan. Kommer väl vara i v25 när det blir dags för RUL xD

Förra graviditeten fick jag kallelse 2 veckor innan rul. Kommer gå på samma ställe denna gången dvs i Lund. Dåligt att de är så mot dig och att du fick inskrivning i v 15. Jag går skäl in i v 15 imorgon så hoppas på kallelse snart.
  • 1StoltMamma
    89an skrev 2015-03-30 18:35:27 följande:

Tack för sympatin!

Ja, det känns lite tråkigt att det inte skötts bättre än så. Det som är jobbigt också är att jag pluggar och vi har väldigt mycket obligatoriska moment nu med examinationer och sådär, så jag vill ju gärna veta så jag kan planera mina dagar. Vi fick iaf önska när på dygnet vi ville ha tid, så jag hoppas de tar det i beaktande. Men med tanke på hur sent det är kommer vi säkert få en överbliven tid. Det blir väl uppbokat snabbt där tänker jag. De kunde inte heller svara på om vi skulle få göra ultraljudet i Malmö eller om vi behöver åka till Lund, eftersom Malmö har så hög belastning. Jaja, mycket gnäll i denna positiva tråd från mig nu.

Något som faktiskt ÄR positivt är att jag mår mycket bra och har gjort mestadels av graviditeten än så länge. Det gör nog att jag inte känner mig så stressad över den där UL-tiden. Vi har även gjort KUB privat och vet att det inte är några allvarliga fel på bebisen, enligt vad man kunde se då iaf. Plus att det ibland kan vara lättare att se kön (vilket vi vill) om man är lite längre gången. :) Men man blir ju otålig. :P

Denna gången vill vi också se kön om liten vill visa haha. Förra graviditeten gjorde vi inte de så denna gången så vill jag haha.. Denna gången tror jag även att vi ska göra ett 3D ultraljud faktiskt.
  • 1StoltMamma

Fina magar. Jag har också fått en rejäl kula men även en del på sidorna, blivit rätt bred :/ men kulan är välkommen haha

• 1StoltMamma

Idag kom kallelsen till rul! Men det är inte förrän den 5 Maj. De är ju en evighet dit, är otålig haha. Kommer vara i v 20 då.

• 1StoltMamma

Nix ingen bebis här men är 1 vecka till sedan är bebis färdigbakad yeeey!! Har liten inte kommit till den 14 blir de igångsättning

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Började blöda igår så fick åka in och kolla vad som stod på , men var teckenblödning nu när tappen börja mogna. 36+1 idag så ngn Dag till innan liten är färdig

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

Så tjejer nu är våran månad här! Innan månaden är slut så har vi våran prins här! Som jag längtar men dock inga tecken mer än slemproppen son gick för 2 v sedan

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma
    niinnii87 skrev 2015-09-01 10:21:19 följande:

Ja! Som vi väntat! :)

Snart är dom här! :)

När har du bf? Några känningar?
    Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma
    niinnii87 skrev 2015-09-01 14:02:31 följande:

13/9 . Alltså, egentligen inte men man hoppas att alla förvärkar o all molvärk är tecken. Men det tror jag inte.. :( slemproppen har väl smått börjat att släppa, är som små delar av den emellanåt. Nån enstaka gång om dagen knappt.. Men kan lika gärna vara flytningar oxå men BM tror att det är slemproppen som börjat ge med sig.

Själv då?

Slemproppen har släppt i 3 omgångar och fått en liten teckenblödning i lördags men nja nä inget som säger att de är igång på så sätt. Bara lite molvärk men inte mycket sammandragningar
    Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma

I onsdags föddes våran son, storasyster är så stolt här hemma. Känns fantastiskt!

Blivande 2 barns mamma
  • 1StoltMamma
    niinnii87 skrev 2015-09-20 17:31:43 följande:

Grattis! Samma dag som våran kom! :)

Bra datum haha och grattis till er! :)
    Blivande 2 barns mamma
Svar på tråden en positiv tråd bf september