Inlägg från: fyrklöver81 |Visa alla inlägg
  • fyrklöver81

en positiv tråd bf september

Första kräkningen i morse:/ hoppas det stannat där. Lyckades ändå kl 6.30 klä bägge barnen och lämna på dagis samt jobba hela dagen. Men nu är jag trött.

Kul med alla positiva vul.

Själv är brösten mycket större och det går inte ta miste på att jag är gravid. Så jag tänker så läge jag mår skit borde det vara bra.

• fyrklöver81
    Lissing skrev 2015-01-22 17:32:11 följande:

Fick se den lilla parveln idag i vecka 7 smile2.gif
    Hjärtat tickade på fint!

081118, 100703, BF 150912
    Underbart underverk
  • fyrklöver81

Åh jag mår så dåligt. Orkar inte göra något . Får dåligt samvete mot barnen . Imorse kräktes jag och mannen jobbar.:/ känner mig ynklig.

Någon mer som mår så sjukt dåligt?

Jag minns inte att jag mådde så dåligt förra gången.

• fyrklöver81
    vangbang skrev 2015-01-25 08:15:38 följande:
    Åh gud ja! Det var hel klart min räddning förra gången! GULDVÄRT.
    Nackdelen med de tabletterna är att man blir sjukt trött av dem:/
  • fyrklöver81

Vill bara tipsa att Lindex säljer ut sina rea kläder till halva priset. Finns en del mamma kläder.

• fyrklöver81
    Stargi skrev 2015-01-25 15:48:14 följande:

Lider med er som mår så dåligt. Jag mår riktigt bra lite ont i magen ibland och smått i brösten annars inget. Blir lite nervös över om något är fel? Tagit 6 tester och alla är positiva.

Det är väldigt olika hur mycket symtom man har. Vissa är mer känsliga mot hormonerna. Jag är som person väldigt känslig , även icke gravid. Och känner mig ofta döende av e vanlig förkylning etc.

Tycker absolut inte du ska oroa dig.
  • fyrklöver81
    IMHO skrev 2015-01-27 12:05:32 följande:
    Samma här. Ligger i sängen och försöker få i mig blåbärssoppa utan att röra mig för mycket. Annars får jag inte behålla blåbärssoppan. :-/
    Usch och fy ja. Jag kräktes imorsen men sen dess endast mått illa. Men nästan att jag hellre kräks än att illamåendet aldrig går över. Är utslagen och samtidigt uttråkad rastlös. Men så fort jag reser mig inser jag att det tråkiga sängläget är bättre.
  • fyrklöver81
    Emlan88 skrev 2015-01-28 13:02:54 följande:
    Kolla under "Hem" så ska det ligga där :)
    Eller googla på graviditetsuträknare
  • fyrklöver81
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-30 09:01:31 följande:

Fyrklöver81.

Nä snarare när jag kissat så känns det. Även efter sex.

Sex vad är det :)
  • fyrklöver81

Har varit på inskrivning idag 8+2. Hb 135 så det var ju bra . Bltr också bra. Jag har trots illamående gått upp ett kilo. Har börjat äta på nätterna pga illamående och slutat springa så kanske inte konstigt. Nu inget nytt besök fören vecka 25. Känns som evigheter tills dess!

• fyrklöver81
    Sommarbus14 skrev 2015-02-02 21:22:34 följande:

Hihi jag har bara smygt här med :) är beräknad 4/9, 30

År gammal strax andra barnet, min stora tjej är strax 9 :)

Var tvungen å fråga varför ni har så långt mellan besöken? Jag va där 22/1 å nästa tid 19/2, va konstigt att ni inte kommer något emellan?

Jag valde själv att slå ihop hälsosamtslet och inskrivningen. Sen eftersom jag är frisk och det är Mitt tredje barn så är basprogrammet utformat så. Vet inte om det är olika för olika landsting? Men det känna som lång tid.
Svar på tråden en positiv tråd bf september