• Nydahl

en positiv tråd bf september

Hej alla :) vill starta en tråd för oss som har bf i september där vi kan prata, lägga upp magbilder och planera in för kommande barn :)
    Jag har bf 5 september och detta är vårt 3:e barn, har två pojkar på 8 och 5 :)

• Svar på tråden en positiv tråd bf september
  • Nydahl

Hur känner ni er?? Jag känner inget förutom mens värk. Men de kommer nog om någon vecka ;)

• Nydahl
    Mamma2014 skrev 2014-12-29 10:29:36 följande:

Hej. Jag tror jag har bf runt 6 september men har egentligen ingen aning. Jag känner lite molvärk och har ett väl fungerande luktsinne Glad
    Har en dotter på snart 9 månader.

Ok känns lite märkligt att man är gravid och känner så lite. Men tids nog kommer man nog klaga över alla symtom
  • Nydahl

Aha de förstår jag, ca 6 år sedan jag var gravid sist så jag har faktiskt nästan glömt hur de är. Trodde aldrig att jag skulle få ett barn till men de ska vi nu :)

• Nydahl
    niinnii87 skrev 2015-01-02 00:19:46 följande:

Alltså att jag har svårt att fatta att jag fått ett plus! ;D

Grattis :) har du barn sen innan eller de är första ? Känner du några symtom :)
  • Nydahl
    niinnii87 skrev 2015-01-02 09:57:52 följande:
    Tack :)

Japp, 2st sen innan :)

Oj.. Jag känner massor.. Jag plussade 5 dagar innan bim.. :)

Jag mår nästan kontant illa. Vrålhungrig. Värk i rygg å höfter å även bäckenet spänner å drar. Brösten är ju det där klassiska tecknet - större å jätte ömma! Men det som fick mig att misstänka graviditet först va mina mkt synligare blodådror på brösten å vid axlarna ner mot brösten.

Vad har ni för symptom? Ni kanske har skrivit det föresten :P
    Ok, jag känner inte så mycket. Lite bättre luktsinne, molvärk, lite ont o höfterna. Men vid mina andra graviditeter har jag inte i heller känt så mycket vid den här tiden. Önskar nästan att jag kunde ha lite fler symtom
  • Nydahl
    elemgi skrev 2015-01-02 14:00:03 följande:

25 år och bor i stockholm, jobbar på förskola. 
    Jag har BF 5 september (om jag räknat rätt från berfruktningsdagen) och längtar spänt! Är i slutet på v.5 Skrattande 

Grattis :)
  • Nydahl

Grattis till alla nya :) tycker oxå de behövs lite positiva trådar ;)

Jag bor i Danmark och har bara gjort de i 1 och halvt år så jag vet inte riktigt hur de fungerar med mvc och sådant här ! Får googla lite tror jag, för jag vill inte berätta för släkt o så än :)

• Nydahl

Tänkte på de, ni med fler barn vilken vecka har ni fått dem i och var de en snabb förlossning ?

• Nydahl

Klart alla är välkomna :)

Min första son föddes i v33+3 och de tog 3 timmar från första värken

Andra sonen föddes i v 38+2 och de tog 5 timmar från första värken

Har haft tur men de sägs att tredje är lurig så vi får se hur den blir :)

Svar på tråden en positiv tråd bf september