Inlägg från: Molle1981 |Visa alla inlägg
  • Molle1981

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Sensitiveguy skrev 2015-01-12 22:41:54 följande:
    Förstår det. Och jag håller med om det med miljön du sade. Det är tråkigt att partisystemet inte alltid är representativt.
    Nä, det är väldigt synd och tyvärr så är de flesta partierna idag skrämmande lika. Skillnaderna har minskat markant. Men miljöfrågan kommer nog aldrig riktigt komma i fokus, så länge starka oljenationer är beroende av oljan. Allt handlar tyvärr om pengar.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-12 23:45:09 följande:
    Ja, det är väl kapitalismens avigsida.
    Ja kapitalism har ju sina stora nackdelar med. men jag anser att man borde kunna få till en tillväxt även i ett hållbart samhälle. Men så länge oljan är så värdefull för vissa av våra stormakter så kommer det aldrig att ske tyvärr.
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-12 20:40:38 följande:
    Du kan också bara uppleva att "stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen." så att din upplevelse av så mycket annat är helt off är ju förståeligt.

Sura inte mer med prat om mamma utan plocka fram källor på dina påståenden eller tig med dina fördomar.
    Det är väl ingen hemlighet att arbetslösheten är mycket större bland personer som är födda utanför Europa, speciellt när det kommer till de långtidsarbetslösa (de som vart arbetslösa 6 mån eller mer). Dock så är mainstreammedia ganska förtegen om detta, då det förmodligen skulle gynna SD i debatten. Utan i medierna talas det istället om diskriminering och strukturell rasism som huvudargument, vilket självklart också förekommer. Men det atlas också om höga trösklar på arbetsmarknaden osv. Men även där kan man få fram att det stora problemet är att många av de som invandrar till Sverige är väldigt lågutbildade om man läser mellan raderna och så kan man även kolla upp hur exempelvis utbildningen ser ut generellt i Somalia, Afghanistan och liknande länder där en stor del av den svenska invandringen härstammar ifrån. Majoriteten i dessa länder har inte ens gått i grundskola och kan alltså inte ens läsa. Jag har en kompis som är lärare på en fordonsutbildning på gymnasienivå, där det är en del elever från just dessa områdena, de kan inte ens klockan och har väldigt svårt att lära sig den.

Men då du antagligen inte kommer ge dig och inte själv har förmågan att googla upp detta och då du tydligen inte kommer att acceptera någon artikel från någon av de invandrakritiska nyhetssajterna på nätet, så har jag letat upp en källa från  nationalekonomen Assar Lindbeck som berättar om just detta problemet med lågutbildade invandrare på arbetsmarknaden. Självklart nämns inget om vartifrån invandrarna kommer, då skulle denna automatiskt klassas som invandrafientlig propaganda från dig och inte vara trovärdig som källa ändå. Men låt oss leka med tanken att det iallafall inte handlar om Norrmän eller amerikanare. Sedan kan du gå in på SCB och läsa själv om vilka nationstillhörigheter de har som invandrat till Sverige de senaste åren. Då får du heller inte glömma bort att väldigt många säger sig vara papperslösa (alltså slängt bort sina ID-handlingar) mest för att söka asyl som flyktingbarn eller från något av länderna med fri PUT.

www.tino.us/2013/05/

Det var väl du som även inte trodde på att det bara var drygt 2% av de som invandrat till Sverige som var flyktingar enligt FN-koventionen ?
    Här har du iallafall statistik på olika invandragrupper som sökt asyl i Sverige fram till 2013, synd att inte 2014 ä4 med, då invandringen har varit rekordhög.

www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f141c129ba6313943/1400506277636/tab1.pdf

Och här kan du även läsa mer om statistik från migrationsverket
    www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Oversikter-och-statistik-fran-tidigare-ar.html
  • Molle1981
    nihka skrev 2015-01-13 20:09:44 följande:

Ingen av dina källor styrker dina påståenden, varken påståendet "stor arbetslöshet   den består till mesta av okvalificerade invandrare från 3-världen." eller påståendet "det bara var drygt 2% av de som invandrat till Sverige som var flyktingar enligt FN-koventionen". Inte heller ger du några belägg för att det främst är outbildat folk som inte ens har läst grundskola och är mer eller mindre analfabeter som har invandrat till Sverige de senaste åren.

Så här resonerar du:

Du hör upprymda barnaröster.

Din Observation: barnen är glada.

Din erfarenhet: barn tycker om glass. Särskilt gräddglass. Du känner till och med flera barn och har hört om många fler barn som tycker om gräddglass. Vanilj.

Slutsats: Barnen är glada för att de äter gräddglass.

Men barnen äter inte glass. De gungar. Och dessutom tycker inte alla barn om glass. En del är till och med laktosintoleranta.

Vad du tycker tror och tänker är INTE fakta.

Sedan har jag bett dig sluta prata om min person. Vad jag har förmåga till och inte har du ingen aning om. Sluta spekulera om mig och håll dig till ämnet!

Har du några källor som stödjer dina påståenden? Statistik om det du påstår?

Så vitt jag vet, så skickade jag inte länkar på barns glassätande till dig?

Men om inte du själv kan se samband ocv läsa dig till faktan jag gav dig, så kan jag tyvärr inte hjälpa dig. Det är självklart att ingen skriver rakt ut att invandrare från mena länder är odugliga och troligen kommer få det väldigt svårt att få jobb. För då klassas de som rasister i vårt land och en oseriös mediakanal. Preciös som du utryckte dig om avpixlat mm tidigare, vilket är nyhetssajter som tar upp det lite mer obekväma som mainstreammedia aldrig vågar ta upp.

Sedan om du hade räknat enkel matte så hade du fått fram att konventionsflyktingarna uppgår till knappa 2,6% av den totala invandringen sedan 1980.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2015-01-14 01:04:10 följande:

Ingen som skriver att invandrare från menaländer är odugliga för då klassas de som rasister i vårt land.

Är inte det ganska vettigt att påstå att någon som anser människor från vissa länder är odugliga är just detta - rasist alltså?

Vad innebär rasist för dig? Att man tar ett steg till och vill göra upp räkningen med de som tar hit dessa oduglingar - som Breivik alltså?

Hursomhelst tycks du ha hittat ett parti i SD som passar mycket väl till dina åsikter.

Du har även du missuppfattat det här. Jag menar inte att du är oduglig och dum bara för att du kommer från ett visst land. Menar bara att det är naturligt att dessa människor generellt får det svårare att ta sig in på arbetsmarknaden då de generellt har en längre utbildningsnivå. Det är varken rasistiskt eller fördomsfullt att säga så. Hade de i exempelvis Somalia exempelvis varit lika högutbildade och teknologiska som vi, så hade det inte varit ett fattigt land.

Sedan finns det klart välutbildade somalier mer, antar jag iallafall.
  • Molle1981
    Anonym (men herregud..) skrev 2015-01-14 04:33:19 följande:

Det här var den dummaste omröstningen jag har sett här på FL och då har man ändå sett många dumma och vinklade omröstningar.

Är nog endast gelikar till TS som finner detta fyndigt.

Nu är inte rasisterna ens bra på att dölja sin agenda eller mål med det dom gör, vilket man ska vara tacksam för, men det gör ändå ont i ögonen att se något så uppenbart dumt..

Ja du Anonyma "herregud" Herregud säger jag när jag ser vad som hänt med Sverige på 20 år. Tråden kan självklart ses som provocerande, var nog det som var min mening eller hur sådana personer som dig, skulle bemöta det här, är så här spännande vårt samhälle har blivit. Är inte precis någon lögn att Sverige är ett av de mest segregerade länderna i Europa pga vår politik som medfört en extrem invandring till vårt land.

Och nej jag är inte rasist, har både en utländsk fru och invandravänner.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2015-01-14 12:48:32 följande:

Jag klipper in det du skrev i slutet på mitt inlägg.

Har du något emot att jag klassar den som skriver att invandrare från menaländer är odugliga som rasist? Varför tycker du att det är oseriöst att kalla en rasist för rasist?

Om man nu tycker att folk från Mellanöstern eller Nordafrika är odugliga så kan man väl stå för detta och inte vara så jävla PK att man måste kalla sin rasism för något annat än just vad den är.

"Det är självklart att ingen skriver rakt ut att invandrare från mena länder är odugliga och troligen kommer få det väldigt svårt att få jobb. För då klassas de som rasister i vårt land och en oseriös mediakanal."

Du förstår inte sammanhanget. Du får läsa hela vår diskussion. Jag menar inte att alla människor som kommer från mena-länder är odugliga människor. Jag menar att de är generellt mindre utbildade än oss i ett land som Sverige.

Precis så här fungerar det när du och dina likar hänger ut SD som rasister. När ni snabbt bara fångar upp något ur ett större sammanhang och hävdar att de är rasister. Precis som BS som var i blåsvädret för saker han i ett större sammanhang inte hade sagt.
  • Molle1981
    FDFMGA skrev 2015-01-14 14:36:42 följande:

Jo, jag förstår sammanhanget, det borde du också göra. Det var väl du som skapade tråden.

Frågan är alltså "Vad är det bästa med mångkulturen?"

Testa att gå igenom tråden och se vad forumets sverigedemokrater anser är det bästa med mångkulturen och vad vanligt folk har svarat.

Om du förmår se skillnaden kan det kanske vara läge att fundera på ditt eget bidrag till att så många svenskar anser att SD är ett parti för lika oförsonliga som oärliga fanatiker.

Det finns typ en miljard trådar startade av SD-aktivister om mångkulturens förbannelser. Här är alltså frågeställningen omvänd - men SD-klanens orkester förmår uppenbarligen bara trumma på i hat-takt.

Det allra bästa med mångkulturen för mig är att den innebär att jag mött människor som blivit en omistlig del av mitt liv.

Tycker det är lite tvärt om här inne. Det är mest ni anti-SD som hörs och försöker provocera. Kan dock hålla med dig om att många trådar handlar om SD eller automatiskt blir det här inne, men deras politk och sakfrågor är en het fråga just nu, så det är väl antagligen därför.

Jag tror nog inte att orsaken till att du träffat trevliga människor har med Sveriges oansvariga massinvandring att göra och om det nu har det, så tycker inte jag att det är värt det även om det såklart är trevligt för dig, men samtidigt har det haft så många andra negativa effekter på vårt samhälle. Och några av dem har jag lite osmakligt för många tagit med i tråden.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-14 16:00:03 följande:

Kan beror på att det är en tråd om mångkulturens fördelar.

Snarare het fråga om SD-anhängarna själva fick välja.

Ja tråden är mest tänkt att vara lite ironisk men den är samtidigt inte en lögn. Trodde aldrig att denna tråden skulle bli en sån aktiv tråd som den faktisk blev.

Där kan jag inte hålla med dig, just invandrafrågan verkar vara den hetaste då de övriga partierna är berädda att offra all annan övrig politik genom skapandet av DÖ som främst har ett syfte att stänga ute SD från något politiskt inflytande de kommande 8 åren.

Sedan integrera invandringspolitiken i nästan all övrig politik även om media och 7-klövern inte pratar om det.
  • Molle1981
    Sensitiveguy skrev 2015-01-14 18:20:10 följande:

Jag hör många prata om invandringsfrågan utan att anse att den står över allt annat i politiken.

Ingen pratar om den, bara en massa floskler om hur dålig sds förslag är och hur man på alla sätt ska undvika att dem ska förstöra den fina politik man har på området idag. Ingen har någon som helst plan på att förändra den som den är idag. Även om kostnaderna och problemen blir större för varje år som går.

Men att skapa DÖ visar ändå att den är den viktigaste frågan även för övriga partier, dock i motsats till SD vill man bevara den till varje pris.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?