Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Molle1981 skrev 2015-01-13 12:20:43 följande:

Ja kapitalism har ju sina stora nackdelar med. men jag anser att man borde kunna få till en tillväxt även i ett hållbart samhälle. Men så länge oljan är så värdefull för vissa av våra stormakter så kommer det aldrig att ske tyvärr.

Nej, det är väl så.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-14 15:17:22 följande:

Tycker det är lite tvärt om här inne. Det är mest ni anti-SD som hörs och försöker provocera.

Kan dock hålla med dig om att många trådar handlar om SD eller automatiskt blir det här inne, men deras politk och sakfrågor är en het fråga just nu, så det är väl antagligen därför.

Kan beror på att det är en tråd om mångkulturens fördelar.

Snarare het fråga om SD-anhängarna själva fick välja.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-14 17:56:36 följande:

Ja tråden är mest tänkt att vara lite ironisk men den är samtidigt inte en lögn. Trodde aldrig att denna tråden skulle bli en sån aktiv tråd som den faktisk blev.

Där kan jag inte hålla med dig, just invandrafrågan verkar vara den hetaste då de övriga partierna är berädda att offra all annan övrig politik genom skapandet av DÖ som främst har ett syfte att stänga ute SD från något politiskt inflytande de kommande 8 åren.

Sedan integrera invandringspolitiken i nästan all övrig politik även om media och 7-klövern inte pratar om det.

Jag hör många prata om invandringsfrågan utan att anse att den står över allt annat i politiken.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-14 19:25:45 följande:

Ingen pratar om den, bara en massa floskler om hur dålig sds förslag är och hur man på alla sätt ska undvika att dem ska förstöra den fina politik man har på området idag. Ingen har någon som helst plan på att förändra den som den är idag. Även om kostnaderna och problemen blir större för varje år som går.

Men att skapa DÖ visar ändå att den är den viktigaste frågan även för övriga partier, dock i motsats till SD vill man bevara den till varje pris.

Jag tycker alla pratar om den, men utan den enda slutsatsen att vi måste begränsa den. Om man inte är sverigedemokrat då förstås.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-14 21:14:59 följande:

Precis man vill inte göra något åt den, utan den ska fortgå precis som idag vilket även gör att den kommer att öka ytterligare de kommande åren. Men samhället kommer kollapsa helt ganska snart ändå om den får fortsätta.

Så du anser att man inte kan prata om invandring utan att tala om begränsningar? Det låter i så fall odemokratiskt .
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-15 20:28:31 följande:

Man behöver inte räkna volymer, bara att normaliserar asylsystemet som inte gör Sverige så favoritserat för invandrar att komma till. Då ordnar sig allt av sig själv och vi kan ha ett humant och rättvist asylmotagande.

Men då måste nog SD vara större om de skall rubba på en hel normalisering.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-15 20:43:33 följande:

Hur menar du nu?

SD kommer att fortsätta att växa tills någon annan vågar ta i frågan på ett riktgt sätt. Troligen näst största partiet i nästa val.

Tillåt mig tvivla. Men vi får se. Jag tycker många "tar" i frågan. Men tyvärr är "ta i frågan" lika med begränsad invandring enligt en sverigedemokrat.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-15 22:10:21 följande:

Rasismen mot svenskar och invsvandrare emellan är troligen större än den som riktas mot invandrare från etniska svenskar. Men enligt media och pk-politiker så existera inte denna rasism och är inget som ses som ett problem.

PK - begreppet är en konspiration av SD för att påstå att samhället är uppdelat i två polariserande grupper - antingen för eller emot invandring. Anda inryms inte vilket gynnar deras svartvita världsbild.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-15 22:13:32 följande:

De är redan större i opinionsundersökningarna än de var i valet.

De SD menar med begränsning är inte ett antal utan just det jag säger.

Men fortsätter vi med invandringen som idag kommer övriga partier införa ett tak, då den enligt migrationsverket bara kommer att öka, och det ser inte ut som att trenden kommer att avika inom den närmsta tiden heller.

Opinionsundersökningar säger nada.

Jag tror krigen upphör, precis som Balkankriget gjorde. Inga problem, finns större grejer att hänga upp sig på i livet än invandrare.
  • Sensitiveguy
    Sensitiveguy skrev 2015-01-15 22:55:43 följande:

PK - begreppet är en konspiration av SD för att påstå att samhället är uppdelat i två polariserande grupper - antingen för eller emot invandring. Anda inryms inte vilket gynnar deras svartvita världsbild.

Andra argument inryms inte *
  • Sensitiveguy
    MrFahrenheit skrev 2015-01-15 23:11:27 följande:

Det bästa med mångkulturen är att vi äntligen har möjlighet att visa för oss själva (människor) att man kan respektera varandra även om man har olika religion, hudfärg, ursprung, Kojo Akolor och att människor är mer än en belastning för samhället.

Jag håller med om att pizzan hade kommit hit förr eller senare oavsett men underskatta inte kebab rullen!!!!!

• Sensitiveguy
    FiaMedFunkk skrev 2015-01-16 01:31:40 följande:

Väldigt mycket vi, ni, oss och dom. Generaliserar du nu?

Du tycks ju generalisera vad gäller muslimer...
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:26:45 följande:

Jag använder mest pk-begreppet för att samla ihop dem, tycker ändå att 7-klövern eller liknade kan vara lite överdrivet. Men alla partiets agera faktiskt efter att vara så politkt korrekta de kan. Och ingen av dem vågar att lyfta invandrarfrågan på riktgt. KD gjorde det, men blev snabbt tillrättavisade.

Fast jag tror alla partier driver sin egna politik, oavsett om den skulle klumpas ihop med 6 andra partier. PK är ett sätt att påstå att alla är emot en, att man skiljer ut sig markant. Det stämmer delvis, men de övriga 7 man säger sig vara motståndare till är på intet sätt samma partier. Därför är hopbuntningen befäng.
    Molle1981 skrev 2015-01-16 11:30:56 följande:

Ja dem har oftast underskattat SD och överskattat Mp så att SD har ökat är nog dumt att sätta emot.

Tror tyvärr inte det. Det heliga kriget kommer att fortsätta och skapa oro väldigt är nog min uppfattning och vi har nog bara sett början av det här tror jag. Även Irakier får fri PUT nu, så den in andningen kommer också att åter öka.

Jag bryr mig inte om dem, de som tillfrågas är ett extremt litet urval människor. Val är det relevanta, du får nöja dig med 13% till nästa val (notera: jag hade sagt samma om mp om de helt mirakulöst låg på 20% i opinionsundersökningarna just nu).

Varför har då tidigare krig upphört då? Om detta är dömt att pågå till all oändlighet?
  • Sensitiveguy
    nihka skrev 2015-01-18 14:26:03 följande:

Ytterligare påståenden du inte har belägg för.

Jag tror hen avser sverigedemokrater, inte invandrare.
  • Sensitiveguy
    nihka skrev 2015-01-18 14:53:10 följande:

Oavsett vad hen påstår finns inga belägg. Det är bara en massa fördomar och fördomen att fördomarna är fakta.

Absolut. Men det är inget nytt hos dessa personer, det är så dem allt som oftast fungerar.
  • Sensitiveguy
    Common sense skrev 2015-01-19 08:56:05 följande:

Det går tyvärr inte att svara korrekt i din omröstning eftersom du frågar efter vad som är "det bästa med mångkulturen" och sedan listar nästan enbart negativa saker.

Gör om, gör rätt.

Du kunde bara svarat pizza och Zlatan i den tråd som handlar om vad som är dåligt med mångkulturen i så fall.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?