Molle1981 skrev 2015-01-16 11:26:45 följande:
Jag använder mest pk-begreppet för att samla ihop dem, tycker ändå att 7-klövern eller liknade kan vara lite överdrivet. Men alla partiets agera faktiskt efter att vara så politkt korrekta de kan. Och ingen av dem vågar att lyfta invandrarfrågan på riktgt. KD gjorde det, men blev snabbt tillrättavisade.
Fast jag tror alla partier driver sin egna politik, oavsett om den skulle klumpas ihop med 6 andra partier. PK är ett sätt att påstå att alla är emot en, att man skiljer ut sig markant. Det stämmer delvis, men de övriga 7 man säger sig vara motståndare till är på intet sätt samma partier. Därför är hopbuntningen befäng.
Molle1981 skrev 2015-01-16 11:30:56 följande:
Ja dem har oftast underskattat SD och överskattat Mp så att SD har ökat är nog dumt att sätta emot.
Tror tyvärr inte det. Det heliga kriget kommer att fortsätta och skapa oro väldigt är nog min uppfattning och vi har nog bara sett början av det här tror jag. Även Irakier får fri PUT nu, så den in andningen kommer också att åter öka.
Jag bryr mig inte om dem, de som tillfrågas är ett extremt litet urval människor. Val är det relevanta, du får nöja dig med 13% till nästa val (notera: jag hade sagt samma om mp om de helt mirakulöst låg på 20% i opinionsundersökningarna just nu).
Varför har då tidigare krig upphört då? Om detta är dömt att pågå till all oändlighet?