Inlägg från: Sensitiveguy |Visa alla inlägg
  • Sensitiveguy

Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?

Molle1981 skrev 2015-01-11 22:46:50 följande:

Klart de behövs, men de finns långt många fler sökande på de jobben idag än det finns sådana jobb. Och värre blir det i takt med att det fylls på med ännu fler av dessa människor. alla kan ju inte ha en personlig städare, eller privat taxichafför.

Det är det här som ni som är anti-sd eller mot dem som röstar på sd inte förstår. Vi är inte mot att folk kommer hit. En moderat och kontrollerad invadring är bara bra för Sverige och vi har inget emot våra medmänniskors hudfärg eller etnicitet. Utan det handlar om den oansvarslösa politik som långsamt sliter sönder Sverige.

Utgå inte ifrån att alla sverigedemokrater besitter din mer nyanserade bild av invandringen.
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2015-01-11 23:53:37 följande:

Dessutom skulle driftiga personer ha möjlighet att invandra och starta verksamheter. Något vi verkligen behöver är nyföretagande, inte fler bidrag.

Förekommer inte detta redan?
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2015-01-12 00:03:11 följande:

Kan bli mycket bättre. Företagsklimatet öht. måste bli bättre.

Kan hålla med om det.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-12 12:28:02 följande:

Klart det även finns dem med en annan syn som även röstar, fast jag tror nog de som är högerextrema på riktigt inte röstade på SD? utan mer troligt på Svp eller motsvarigheter. Vet själv att det förekom en hel del anti-SD kampanjer i avpixlats kommentarsfält innan valet, där äckliga nazister anklagade SD för att vara för invandravämligt och uppmanade avpixlats läsare att istället rösta på svp, vilket många var negativa till. Vet inte hur det gick för dessa partier, men tror inte de blev så stora vad jag vet?

Möjligt. Invandringskritiker finns naturligtvis i alla partier, i SD är det nog blandat medan Svp lockar alla extremister. SD har nog både nazister och icke rasister i sin väljarkår.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-12 18:21:06 följande:

Självklart finns det även högerextremister bland SDs väljare och troligen många fler än bland exempelvis vänsterpartiets väljare, dock så har de förmodligen fler åt det extrema andra hållet bland sina väljare, fast det är ju naturligt när man ligger på en kant, även om jag tror att majoriteten av väljarna inte är några extremer varken åt höger eller vänster.

Precis. Får man fråga vad du röstade på innan SD var ett riksdagsparti?
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-12 19:55:51 följande:

Jag har alltid röstat borgligt innan, främst på M men även på Fp. Du då om man får fråga?

Röstat MP i de två val jag fått rösta, men håller med dem om väldigt lite. Vill dock vara delaktig i val.
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2015-01-12 20:32:48 följande:

Du har ju rätt i att det knappt finns ett riktigt borgerligt parti längre.

"Borgerlig" kan ju i praktiken avse allt ifrån klassisk konservatism till socialliberalsm.
  • Sensitiveguy
    ölburk2 skrev 2015-01-12 20:57:27 följande:

Att inte kunna förnya sig gäller alla partier, inkl SD som verkligen letat upp gammal skåpmat, dessutom en som tidigare redan förkastas av hela Världen..

Problemet är det system vi har idag, att vi aldrig får en regering som får regera ensam utan inblandning av andra partier.

Ett sån´t system (det finns i flera andra länder) skulle tvinga alla partier att profilera sig tydligare å vi skulle veta vad vi eg röstar på, den möjligheten finns inte idag..

Vill du ha makten i från riksdagen och inte ifrån en majoritetsregering?
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-12 22:35:12 följande:

Oki. Jag hade själv kunnat tänka mig att rösta för ett parti som värnar mer om miljöfrågorna, men jag tycker tycker inte de lever upp till sitt namn riktgt. Sedan delar jag inte heller deras syn på invandring som du kanske förstår ;)

Förstår det. Och jag håller med om det med miljön du sade. Det är tråkigt att partisystemet inte alltid är representativt.
  • Sensitiveguy
    Molle1981 skrev 2015-01-12 23:33:36 följande:

Nä, det är väldigt synd och tyvärr så är de flesta partierna idag skrämmande lika. Skillnaderna har minskat markant. Men miljöfrågan kommer nog aldrig riktigt komma i fokus, så länge starka oljenationer är beroende av oljan. Allt handlar tyvärr om pengar.

Ja, det är väl kapitalismens avigsida.
Svar på tråden Vad är det bästa med mångkulturen soo fare?