Inlägg från: fyrkantigboll |Visa alla inlägg
  • fyrkantigboll

Katt eller hund?

Farsa på stan skrev 2015-01-07 21:29:07 följande:
    En utekatt är givetvis enklast att ta hand om. Jag undrar lite hur de personer är funtade som röstat "hund".

Katten ska vara kastrerad och vaccinerad. Och den ska självklart vara ute, INTE inne.
    Katter kan visst vara inne. Så länge man inte bor i en lägenhet på 25 kvm lider de inte alls av att vara inne. Man kan införskaffa koppel och sele och gå ut med dem ibland.
    Vet inte HUR många katter i området som har fått avlivas för att de har blivit påkörda eller hamnat i slagsmål med andra katter. 
  • fyrkantigboll
    Farsa på stan skrev 2015-01-07 21:41:45 följande:
    En ädel katt i koppel? Jag har aldrig hört något så larvigt. Det är bara svagsinta varelser som behöver kopplas. Och 25 kvadratmeter räcker absolut inte för en katt, de vill ströva fritt över stora ytor. Det är klart att katter inte kan vara utomhus på alla platser i världen, men man ser väl till att inte bosätta sig på en kattfientlig plats om man har (eller tänker skaffa) katt.
    Faaast. Katter behöver inte obegränsat med utrymme. En trädgård räcker gott och väl. Katter rör sig inte på så stora ytor (utomhus) som man förut trott.
    Och jag skrev, om man inte bor på 25 kvm. Om han bor så litet bör man inte skaffa katt. 
Svar på tråden Katt eller hund?