BF september 2015!
har en systerson som fick lån utan kontantinsats och inget sparande heller, detta var via SEB för c:a ett år sen. Var bor ni? är det uteslutet med t.ex. en 2:a? När bebis blir större kan man ju köpa en snyggare variant av bäddsoffa så kan ni sova i den i vardagsrummet? Vi hade lite såna tankar förra året innan jag fick min tjänst. Även vad gäller bil, vi håller på att kolla på ett byte, vi kommer byta ner oss lite, men detta för att slippa fasta utgifter på över 12000 det närmsta året. Vi väntar ju nr 2, men behöver för den delen inte ha en bil som kostar närmare 4000 i skatt. Vi kommer byta mot en som har fungerande AC, är billigare i skatt och inte för tung motor=därav lägre driftskostnad :) Boende kikar vi med på annat, mest för att vi vet att det finns pengar att spara, vi ligger på c:a 7500 där nu. Kan ni sänka månadskostnaden gällande bil med eller "måste" ni ha den ni ha med de höga kostnaderna? Lycka till!!
men förresten, jobbade inte du på bank eller hur kommer det sig att du går på CSN nu?
Vi bor i en tvåa nu men den ligger mitt i stan och är relativt nybyggd därav hyran. Det är helt galet svårt att få tag på hyreslägenheter nu och det skulle bli betydligt billigare för oss att även med lån på hela beloppet komma ner i kostnad.