Inlägg från: 26number1 |Visa alla inlägg
  • 26number1

BF september 2015!

Då gör vi första besöket på förlossningen.. Går in i vecka 37 imorgon och upptäckte blod inatt när jag gick på toaletten. Imorse märktes inget men ringde BM för säkerhetskull som hänvisade till förlossningen och de vill att jag kommer in för kontroll :/ Garanterat ingen fara, känner bebisen ungefär som vanligt men visst blir man lite nervös.. Ni får gärna hålla tummarna!

• 26number1

Det var ingen fara, tydligen har jag en förändring på livmodern som kan börja blöda nu när det är så mycket blod i kroppen. Tror de kallade det för polyp och det var inget ovanligt. Skönt att ha det kollat i alla fall, fick se bebisen på UL och dessutom fick vi med oss diagrammet på hjärtrytmen hem :) Men tappen var bara 28mm så förlossningsläkaren trodde inte jag skulle gå fyra hela veckor till :D

Sopp skrev 2015-08-21 09:43:22 följande:

Jag blödde en del när jag började öppna mig lite med första, han kom 3 dagar senare helt frisk :)

• 26number1

Det här med att gå till jobbet blev ju lite av ett äventyr. Vi har flyttat i helgen så att jag nu har en lugn promenad på 20 minuter till jobbet istället för två. Igår gick det jättebra men idag har jag fått stanna flera gånger pga sammandragningar och går så jäkla sakta jag bara kan :P Tur att jag för en gångs skull var ute i god tid :D 37+3 idag så nu närmar det sig!

• 26number1

38+3 idag och inte en endaste känning än, men fisen får gärna stanna i magen i alla fall till 21/9 så länge jag får fortsätta må såhär bra :)

• 26number1

BB-väskan packad, är det något jag glömt/kan plocka ur?

6 bodies, 2 tights, 2 strumpor, mössa, filt och första mjukisdjuret till Fisen.

Mjukiskläder, rejäla trosor, 2 amningsbhar+linnen, innetofflor och hygienartiklar till mig (amningsinlägg, snoddar, tandborste osv).

Mjukiskläder, badbyxor och hygienartiklar till sambon.

Så otroligt svårt att veta :P Vi kommer bo kvar på patienthotell i i alla fall 2 nätter, därav mycket bebiskläder..

• 26number1

Jag tycker verkligen att du ska försöka släppa ångesten! Om din första mådde bra så är ju det huvudsaken, vikten kommer så småningom det är jag övertygad om! Självklart bra att de kollar så att det inte är några bakomliggande sjukdomar men det är garanterat som med din första, han bara är sån helt enkelt :) Äter han bra och är nöjd får ju det vara huvudsaken känner jag :)

• 26number1

Idag kom Fisen som skjuten ur en kanon på BF! Inga känningar alls igår utan var på restaurangmiddag med jobbet och åt som en häst. Kom hem vid 23, vid tolv kom första känningarna. 04:10 blev vi inskrivna på förlossningen och 07:30 är hon född; 3750g och 51cm. Hann inte med att få annan bedövning än lustgas och TENS men det gick förvånansvärt bra (var ju livrädd innan..).

Sen däremot kom dramat. Livmodern drog ihop sig fint men ändå blödde jag mycket och det hela slutade med att jag svimmade på toaletten, dunkade huvudet i en stol och skrapade upp knäet. Får ligga kvar på BB i alla fall över natten med kateter och dropp men med tanke på förutsättningarna mår vi bra nu :)

Hoppas alla får samma upplevelse vid själva förlossningen för det var fantastiskt!! Tänk på att säga till om ni blir det minsta yra i huvudet efter bara ;)

• 26number1

Verkligen ingen expert men har hört att lite messmör i ersättningen gör susen mot bråkiga magar, kanske värt att prova?

lizanilander skrev 2015-09-20 09:33:26 följande:

Jag säger med stort grattis till alla, och lycka till ni som ännu väntar!

Vi verkar ha fått en bebis som är totalt annorlunda mot första, denna sover (!!!?) och verkar vara extremt nöjd. Det känns mycket märkligt då hela första året med första var bland det värsta jag upplevt, MYCKET skrik, sov i stötar om 15 min på dagen, vaknade c:a 20-25 ggr per natt, otröstlig, ont i magen och en del besök på sjukhus gällande mage och vikt. Tyvärr kan det komma att bli utredning gällande vikt denna gången med, han är på gränsen till liten för tiden och har gått upp dåligt, men nu sist så hade han gått upp helt ok och en läkare som kollade på kurvan var supernöjd iaf, första läkarbesöket är på tisdag!

Ni som ger ersättning, hur funkar magen på era små? Mio är stenhård ibland och vi fick klartecken om laktulos nu, men då fick han ont i magen istället och sov jättedåligt den natten. Har försökt med olja med det funkar inte, kanske ska prova en annan olja?

Svar på tråden BF september 2015!