Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

BF september 2015!

karro 2014 skrev 2015-01-15 19:41:14 följande:

Om man vart med om tråkigheter som missfall så är man på sin vakt vare sig man vill eller ej!! De är väl jätte bra att du inte känner någon oro men vi alla är olika, de är ju bara till att acceptera o respektera varandra?

Just så! Oron kommer vare sig man vill eller inte. Jag är ingen orolig person annars och just nu(!) är jag lugn i min graviditet men jag vet att det kan vända fort i tankar och känslor!

Jag kan tänka precis så som NattaLind skriver men det är en annan sak att praktisera tankarna....

Skönt att vi kan stötta varandra!
  • Madicken01

Jag vill bara förtydliga! Även om jag till och från brottas med oro och valt att ventilera den här så har jag inga problem att dela andras glädje. Jag tycker det är jätte kul när någon skriver om positiva tankar och känslor. Och jag känner naturligtvis också en enorm glädje och lycka över denna graviditet. Min mening är inte att på något vis överskugga någon annand glädje då jag uttryckt mina funderingar.

Jag hoppas det finns plats för alla här och att vi kan uttrycka både glädje och oro.

• Madicken01
    Cessely skrev 2015-01-16 10:21:34 följande:

Ni som väntar tredje barnet (som jag själv gör) när och hur ska ni berätta för era nära om graviditeten? Några kanske redan berättat? Jag berättade för mina två närmaste vänner samma dag som jag plussade. Min mamma ska jag berätta för nästa vecka (v.6 är jag i då). Min pappa och min sambos föräldrar kanske vecka 11och alla andra v. 14 kanske. :)

Vi väntar nog till efter KUB testet. Vill helst berätta för syskonen först och det vill vi inte att det blir för tidigt. Så ja, vi får hålla tyst till mars nån gång...

Men ser allt bra ut på UL i slutet av januari så kommer det bli svårt att hålla tyst ;)
  • Madicken01

Jobbet kommer jag bli tvungen att berätta för senaste v.12, måste byta arbetsuppgifter. Hoppas kunna vänta till v.12. Sist fick jag berätta i v.10.

• Madicken01
    89an skrev 2015-01-16 10:22:54 följande:

Jaha, första morgonen som jag mår riktigt illa. V 5+2 idag. Har inte spytt eller så, men bara tanken på mat får mig att vilja göra det. Ingen mysig känsla. Hoppas det inte eskalerar under de kommande veckorna.

Jobbigt! Men ändå bra... ;) hoppas det inte blir värre!
  • Madicken01
    Marian03 skrev 2015-01-16 12:12:28 följande:

Ok! Är det ett vul man gör då vanligen i vecka 12? Vad ser man då? När jag man det där ultraljudet som man får bild med, vet du?

Förresten, helt galet vad lipig jag varit igår och idag. Jag råkar vara ledig denna veckan från jobbet, känns ju bra på ett sätt för man kanske vill ha ett par dagar att låta det sjunka in, men jag har ju mycket tid och tänka. Och lipa, haha... Är helt nervös att jag ska få ett lipanfall på jobbet sen! Haha.

På många ställen får man inte UL försen det är dax för rul i vecka 18,19 någonstans. Men om man ber om ett tidugt UL så kan de ordna det på de flesta ställen.
  • Madicken01
    NattaLind skrev 2015-01-16 13:27:28 följande:

Det skiljer sig som sagt väldigt mycket mellan landsting. Här är det standard med vanligt ultraljud i vecka 12, och så blir man erbjuden gratis KUB. Däremot kör det ytterst sällan ultraljud innan vecka 12 :)

Låter ju jätte bra! Vilket landsting är det?
  • Madicken01
    Jeulina skrev 2015-01-16 15:57:59 följande:

Får jag fråga vad du jobbar med? Eftersom du måste byta arbetsuppgifter. :)

Polis
  • Madicken01
    Grus grus skrev 2015-01-16 22:00:22 följande:

Smyger in ett litet Hej i denna grupp. Har precis gått in i v.8 men har det lite komplicerat och ska på vul nr 2 på måndag för att se om det verkligen är något. Än så länge är bf den 2 september om allt är ok. Har följt tråden men inte skrivit något då jag är lite rädd att folk jag känner ska få veta. En fb-grupp vore ju toppen!

Grattis till graviditeten! Hoppas allt ser bra ut på måndag.
Svar på tråden BF september 2015!