Inlägg från: smurfan8402 |Visa alla inlägg
  • smurfan8402

BF september 2015!

Har någon av era bebisar haft över 39 graders feber eller närmare 40 grader?
    Har pratat med 1177 flera gånger under dagen o har fått olika bud av dom, den ena säger åt oss att åka till barnakuten om han feber är över 39 nästa gång vi tog tempen. Och när jag ringde o frågade om jag skulle ge honom alvedon innan vi åkte in så sa hon att vi inte skulle åka in utan att avvakta lite till. O ge alvedonen en chans att verka.

Hur hade ni gjort?
    Han är ganska pigg när feber går ner men den går bara ner för typ 2 timmar sen ligger den på 39,5-39,9 igen

• smurfan8402

Okej tack de lugnar mig lite :)
    Min dotter var aldrig sjuk som bebis utan de kom när hon börja förskolan.
    Hela familjen utom jag ligger i feber. Dottern hade 39,7 igår idag nästan feberfri, mannen min vakna imorse o var brännhet o så lillen som oxå fick feber igår.

• smurfan8402

Vad gott med piroger :) längesen man åt de.
    Ja dom är inte alltid så nöjda med att ligga själva.

Jo jag hoppas de håller i sig. Han sover typ hela tiden idag men han sov inte mycket igår. Men när han väl är vaken så ligger han bara o skrattar o pratar hela tiden så han mår mycket bättre idag :)

• smurfan8402

Vi har köpt en sak till sittvagnen som man virar runt bygeln, några bitleksaker, aktiveringsboll o lite kläder.

Jonathan börjar sova bättre o bättre äter sista målet mat vid 22 somnar strax efter o sen vaknar runt 5-6 för lite mat sen somnar han om o vaknar vid 9-10.
    Så jag o dottern äter frukost i lugn o ro innan lillebror vaknar.

Håller på o vänjer Jonathan vid spjälsängen nu han somnar gott i sen men när han vaknar för mat på morgonkvisten så vill han ligga bredvid mamma :)

• smurfan8402

Jonathan vägde 7945 på 3 månaders kontrollen, så jag tror han väger typ 9000 nu. Han känns jätte tung
    Han har oxå 74 på alla kläder nu. Vissa bodysar är de till och med 80 på, bara för att dom blir så tajta vid knäppningen mellan benen.

Vi ska på 4 månades besöket den 14/1då är han 41/2 månad.

• smurfan8402

Här funkar de väldigt bra med allt. Bara att lillen är så otroligt mammig på kvällen. Så jag känner mig låst.
    Lillen bara gallskriker tills jag kommer och tar honom igen. Pappa duger inte på kvällarna.

Jonathan äter bra har även börjat med lite smakisar. Mosad potatis är en favorit och även päronpure. Han äter ersättning äter sista målet ungefär mellan 20-22 sen sover till 06 sen somnar om igen o vaknar vid 10 :)

Ska bli kul och gå till BVC på fredag, skulle ha vart där den 14 januari men sköterskan blev sjuk och är tydligen fortfarande så får någon annan nu. Känns som om han har dragit i väg på längden :)

Sen är det så kul och se utveckligen. Jonathan sitter jätte bra nu. Reser sig nästan själv från liggande till sittande får hjälpa honom den lilla sista biten. Känns som de börjar hända lite nu :)

• smurfan8402

Hur äter era små bebisar?

Bvc tyckte att vi skulle byta ut flera måltider nu till riktig mat. Han äter gröt med oss till frukost sen lite smakprover på mat till lunch och middag. Sen är de ersättning resten.

Har ni börjat med välling?

• smurfan8402

Hur har era bebisar blivit i magen när har gått över på "vanlig mat/fruktpure?
    Jonathan har sovit hela nätterna ett tag men sen vi börja med lite vanlig mat så vaknar han mitt i natten för att bajsa och sen inte alls vilja somna om.
    Hans mage har alltid krånglat men då har den varit hård så fått ge han lactulos men de får han inte alls nu längre?

När vi var på 6 månaders besöket på Bvc så vägde han 9295 och är 72 lång :)
    Fick nu även salva för hans ena öga (äntligen). hans öga har runnit sen han föddes (trånga tårkanaler) o har påpekat varje gång att de blir inget bättre hur mycket jag tvättar eller masserar. Så nu skrev läkaren äntligen ut en salva :)

• smurfan8402

Skönt att de gått över. Jonathan är fortfarande lite kladdig i ögat men han har vart jätte förkyld. Men de är en stor skillnad ändå :)

Dom senaste dagarna har Jonathan verkligen visat sitt humör haha. Gud vad ungen kan skrika när han inte får som han vill. Ex vid maten så får han på sig en tyg haklapp och den stoppar han gärna i munnen. När man sen försöker ta ut den är de som hela världen håller på och gå under. Han blir skit sur. Sen är inget bra på hela måltiden ( så nu kör vi utan haklapp igen)

Har era små liv visat sig kunna bli små monster? :P

• smurfan8402
    lördagsgodis skrev 2016-04-16 00:22:43 följande:

Vi var på bvc igår och Alva vägde 10.5 kg och var 74.5 cm och följer sina kurvor perfekt! Hon håller på att få en tand nu, den högra nere så det har varit mycket bajs och lite gny senaste dagarna och idag köpte vi en tandborste hon ska få vänja sig vid är tanken. Även förflyttningen går framot när hon sitter på rumpan och det dröjer nog unte länge förens hon kryper:) hon äter nästan allt nu och dricker vatten till maten men hon har även kommit på att det är roligt att prutta med mat i munnen så det sprutar... jag tycker det är måttligt roligt;)

Haha jag känner igen de där med munnen

Jonathan har börjat att krypa lite men de går bättre o åla sig både framåt o bakåt. De är kul när dom börjar röra lite på sig. Sen gillar han inte o åka mot mig i vagnen längre utan vill se saker men försöker få honom o sitta mot mig en stund till

Vi har Bvc besök den 28 april.

Han har fått 2 tänder nere o 2 är på gång där uppe. Så han är jätte kinkig allra helst på nätterna. Någon natt har han fått alvedon mot värken o har då somnat om när den börjat verkat.
  • smurfan8402

Hej

Jo vi har de ganska bra men full fart. Jonathan är mer vild än tam. Klättrar överallt höghöjd som låghöjd. Helt upp på elementen o sen upp i fönstren.
    Men han har inte börjat gå ännu. Har era börjat att gå?

Han äter som en häst, gillar i stort sätt all mat.

Har fått dagisplats för tydligen måste jag börja jobba igen o mannen vill/kan inte vara hemma. Men han känns fortfarande så liten så vill helst inte.

• smurfan8402

Han kommer vara 13 månader när han börjar och jag jobbar oxå i vården. Jag kommer jobba 80% så de blir mycket korta dagar och ca 3 dagar i veckan han går på dagis. Så tror de kommer gå bra. Min dotter började på dagis ganska exakt efter sin 1 årsdag. Och de gick super. Men på något vis så känns Jonathan så mycket mindre än vad hon gjorde. Fast han är längre och bredare.

Kryper gör han för fullt och har gjort en stund sen går han efter möbler och så. Men gå med gåvagn och såna saker är han inte intresserad av men de kommer väl.

Sen i lekparken älskar han att gunga och äta sand hehehe

• smurfan8402

Vilken sötis :)

Haha ja de är som med Ellen och Jonathan. Ellen gick vid 10 månader och sprang vid 1 år :) Jonathan blir 11 månader imorgon och är helt ointresserad av att gå. Men man vet aldrig kan gå fort den sista månaden.

Oj vilken liten plutt hehe.
    Jonathan följer sin kurva rätt så bra han oxå förutom att vikten har börjat sjunka men tror att de är dör att han rör sig mer och mer (hade lite och ta av :P) så vid 10 månaders kontrollen vägde han 11,5o var 79,6 lång. Så han hade växt nästan 5 cm men bara gått upp ca 200 gram.

Men tycker tiden går mycket fortare nu med andra jämförelse med förra gången.

• smurfan8402

Jonathan pratar nästan inget han kan säga mamma och pappa men de kommer bara ibland, men han pratar på sitt lilla vis så han är inte tyst.

Förrgår kväll började Jonathan att gå med sin gåvagn o nu släpper han den inte.

Nu i sommar har vi vart iväg med husbil i 3 omgångar :)
    Vart på kryssning med barnens faster. Och sovit på hotell så har hunnit med en del.

• smurfan8402

Jonathan fyller 1 den första sep :)

Vi ska oxå slå ihop barnens födelsedagar då Ellen fyller den 17 sep.

• smurfan8402

vilka sötisar det är i denna tråd :) har lite svårt och förstå att dom börjar bli så stora

Svar på tråden BF september 2015!