• MissJP

BF september 2015!

isabelless skrev 2015-01-09 16:27:43 följande:

Jag går in i vecka 8 imorgon och vi ska till barnmorskan för första besöket till veckan!

Jag är så fruktansvärt trött och orkeslös, idag har jag orkat byta till vårgardiner i tre fönster och kört igång en maskin tvätt.. Men mycket mer än så har jag inte energi till! Hela veckan har jag bara legat i soffan..

Mår illa hela tiden och kan inte äta tillagad/varm mat. Kör med juicer av olika slag, yoghurt, äpplen, gurka och mackor!! Tufft men det är naturligtvis värt det. Hur mår ni?

Har du testat postafen? Jag tar det ibland bara för att få en dag där jag fungerar och kan äta något annat än frukt och kalla grönsaker :)

Här är illamåendet konstant dygnet runt.. och jag har en treåring som ska ha mat och skötas rent allmänt som barn ska :) Vill soova! Men nä..

Som tur är så går snart det här över.. förhoppningsvis!
  • MissJP
    BabyJia skrev 2015-01-10 10:40:04 följande:

Jag har troligt utomkvedshavandeskap:( Vart två ggr på sjukhuset och gjort undersökningar och tester. Igår ringde gyndoktorn att vi kan inte släppa tanken på utomkved...först trodde hon ev missfall. Ska dit nästa vecka igen och det blir väl troligtvis ingrepp.

Så less på denna väntan:(

Ett hett tips från en som tyvärr varit i branschen. Om du har någorlunda lågt hcg, försök få medicinsk behandling istället för operation. Det dröjer lite extra innan man kan bli gravid igen.. men man har kroppen intakt.. och man vet aldrig när man behöver ha den så.

Lycka till med allt, hur det än blir.
  • MissJP
    eriwag skrev 2015-01-10 11:10:13 följande:

Hur hög hcg har du? Hört att de ska va högt vid utomkved?

Så jäkla less på att vänta jag med. Nu vet man att befruktningen gick fel och ändå måste de fortsätta av sig själv. Svårt att försöka va positiv när de är som de är :(

Förlåt om jag lägger mig i. Men det är oftast låga siffror vid utomkved. Det är dock höjningen mellan två provtagningar som visar om det är utomkved eller en vanlig graviditet. Hcg ökar inte tillräckligt vid ett utomkved.

En fråga till dig. Varför fick du inte tabletter som startar utdrivningen?
  • MissJP

lördagsgodis:

Hade du vul på tisdag? Jag med! Går in i vecka 8 då.. så syns det inget den gången är det kört liksom. Vilken tid får du din dom? :p

• MissJP
    BabyJia skrev 2015-01-10 11:28:06 följande:

Hon ville varken säga bu el bä i torsdags efter undersökningen. Hon kunde inte säga om det rörde sig om missfall eller utomkved eller om det är för tidigt i graviditeten. Vi såg en tom hinnsäck på plats i livmodern. Men sen också att min högra äggstock var lite större:-/ Hon hade inga klara besked till mig.

Nu vet vi bara att det visa samma hcg värde från ena dagen till den andra och jag ska tillbaka nästa vecka.

Hmm... jag säger bara gulkropp.. är det äggstocken och inte äggledaren så ökar chanserna betydligt att det bara är ett vanligt missfall eller vanlig graviditet. Hon borde även kunnat se om hinnsäcken hade en fin form eller såg ut som en sk pseudo-hinnsäck som vid sällsynta fall dyker upp vid ett utomkved. Hon informerar dig dåligt låter det som. Inte en chans att S - Hcg ligger på exakt samma dina två provtagningar. Vården idag är väldigt dålig när det gäller att ställa korrekt diagnos vid utomkved. Gulkroppen kan se ut som ett utomkved och göra ont, den ska växa och den sitter på äggstocken. Ursäkta mitt raseri men jag skulle vara tveksam om jag var du.
  • MissJP
    eriwag skrev 2015-01-11 09:08:00 följande:

Jadu de undrar jag oxå varför jag inte fick?! De skulle sköta sig själv sa dom! Men detta ger mig ångest!

Ring och be om tabletter. De kan inte veta om det drar ut på tiden. Du ska inte behöva må dåligt om det går att underlätta.
  • MissJP

Symptomen har minskat under ett par dagar nu. Knappt något illamående, tröttheten är överkomlig, känner mig ganska ogravid. Kände hugg inatt när jag jobbade, men mest efter ansträngning. Jaja.. det får gå som det går! Vul nummer tre på tisdag.

• MissJP
    MillisVanillis skrev 2015-01-11 14:40:10 följande:

Jag har haft mindre symtom sedan igår, mår inte som en kasse skridskor längre. Illamående till och från å fogarna känns men inget annat just nu.

Man kanske ska vara typ glad över detta :p

Men det bildas ändå en oro. Dessa jäkla fogar.. Antar att du har barn sedan tidigare?
  • MissJP
    lördagsgodis skrev 2015-01-11 16:17:21 följande:

Jag ska dit 10.30 på tisdag och få reda på om det lever, kommer vara i vecka 6+4-5 då. Jag har ju haft blodblandade flytningar sen jag plussade men det rör sig om väldigt lite blod och cb digital har ju ökat i rätt takt så jag hoppas att den lever.

Håller tummarna för att den lille lever! Blod är ju ändå vanligt.. Bara en hel dag kvar :)
  • MissJP
    lördagsgodis skrev 2015-01-11 18:36:03 följande:

Tack. Vilken tid har du? Hoppas det sitter rätt och att vi båda får skriva positiva inlägg här efter kollerna.

Jag ska vara där 9. Tror att de ska ta några prover med om de inte hittar vad de söker under vul.

Ja men det ska vi allt tro :)

Har du några symptom?
  • MissJP

Idag mår jag oförskämt bra. Så nu är det nog ganska bekräftat att det inte gick vägen den här gången. Men huvudsaken för mig är att jag får behålla min äggledare, resten får naturen bestämma. Får veta om ett dygn. Men är inte så speciellt nervös utan är lugn i hela grejen. I alla fall idag.

Hoppas alla får en bra måndag!

• MissJP

Då är vi tre stycken som ska göra vul imorgon? :)

Det kommer gå bra, hur det än är. Jag har tidigare opererats för utomkved (även fast det inte var det) och det är en enkel operation, så det är väl i värsta fall det som händer. Inte kul med operation, men det funkar ju liksom.. konstigt ordval men jag kommer inte på något bättre.

Imorgon kommer vi med positiva besked! Vilka beskeden än må vara.

• MissJP
    Lovven skrev 2015-01-12 19:21:29 följande:

Alla förutom jag. Jag ska på ul i V8 nu på måndag pga ångest och oro. Det får jag gratis efter att jag förklarade läget.

Gratis? Alltså inte ens vanliga avgiften?
  • MissJP
    Lovven skrev 2015-01-12 20:34:23 följande:

Ja helt gratis :)

Var i landet bor du? Jag går i Skövde och det på grund av misstänkt utomkved. Jag betalar 200 per besök..

Har funderat på detta tisdagar. Abort är gratis men om man drabbas av ett långdraget missfall så får man snällt punga ut med en massa kronor.
  • MissJP
    lördagsgodis skrev 2015-01-12 21:52:53 följande:

Jag är äckligt nervös nu och vet inte hur jag ska kunna sova inatt. Det enda positiva besked jag kan få är att den lever och är i rätt vecka.

Det kommer gå bra! Och skulle det inte vara så så måste du tänka att det inte var meningen och att det kommer fler chanser som ger er barnet ni ska ha. Det är det enda som funkat vid mina missfall. Även om det är en klen tröst. Håller tummarna för en levande och välmående prick!
  • MissJP

Allt pendlande mellan hopp och förtvivlan. Första besöket så konstaterade de ett utomkved. Andra besöket var de inte så säkra då en hinnsäck dök upp i livmodern. Idag var tredje besöket och jag fick se ett litet hjärta där inne. Är i chock just nu.. var så säker sen huggen i magen började i söndags att det var kört. Men det var en gulkropps - cysta som spruckit. Shit.. men jag lämnar ändå tråden eftersom jag är längre gången än jag räknade innan och ska därför ha i augusti om jag inte går över allt för mycket.

Ha det så bra nu allihop!

Svar på tråden BF september 2015!