• MissJP

BF september 2015!

Hej, hoppas att jag får vara med er här :)

Jag väntar andra barnet. Bf 1a september. Är ett smärre mirakel att jag är gravid men hög risk att det är utomkved. Den 30e december ska jag in och kolla läget.. kommer då vara i vecka 4+5 ungefär :)

Just nu pendlar jag mellan lycka och förtvivlan, som så många andra.

• MissJP
    snusmumriken skrev 2014-12-25 18:38:13 följande:

Varför misstänker du utomkvedshavandeskap?

Har en trasig äggledare och varit opererad i området efter att de trott att jag hade ett utomkved i min andra äggledare som de tog bort. Att jag ens är gravid är konstigt med tanke på hur min kvarvarande äggledare ser ut.. läkarna skrev upp mig på IVF direkt efter den operationen. Så jag tror att ägget fastnade i den trasiga.. men men.. det är bara några dagar kvar till tisdag!
  • MissJP
    lördagsgodis skrev 2014-12-26 09:08:15 följande:

Låter trist jp men får hoppas att det sitter rätt, håller tummarna för tisdag.

Jag går in i v.5 idag, bara 35 veckor kvar;)

Tack det behövs!

Vecka 5 är bra grejer! Det känns som att all tid som inte har med ungen att göra är dötid typ! Går så himla långsamt! Tänk när man kommer till typ 10 och är gravid på riktigt typ..
    snusmumriken skrev 2014-12-26 10:20:49 följande:

Då hoppas jag verkligen att allt ser bra ut på tisdag! Du vet ju iaf att du har bra ägg OM du får negativt besked.

Tack.. hoppas jag med. Annars blir jag väl helt steril eller nåt.

Hade väldigt lätt att bli gravid innan äggledaren togs bort men slutade i missfall ett par gånger.

Hur är er historia?
  • MissJP
    snusmumriken skrev 2014-12-26 16:15:45 följande:

Detta är min sjunde graviditet. Ett sent missfall i v. 20, en tidig abort i v. 5, ett missfall i v. 10, en lyckad graviditet, ett MA och efter det en lyckad graviditet. Nu gravid utan att fatta hur det kunde gå till :) Tiden får utvisa vad som händer..

Jag har bara en äggstock, men har alltid haft löjligt lätt för att bli gravid. Försäkringsbolaget beräknade att chansen att bli gravid minskar med 5% om man mister ena äggstocken. Eventuellt kan någon ägglossning utebli någon gång, men i övrigt gör det ingen skillnad. 

Om du skulle förlora den andra äggledaren, får du göra insemination då? Hoppas verkligen att allt ser bra ut!

Det är mer än någon ska behöva vara med om skulle jag tycka. Håller verkligen tummarna för att det går vägen nu då! Skönt att du slipper besvär med att kunna bli gravid i alla fall.

Ja, då blir det IVF för hela slanten... inget jag ser fram emot. Är sjukt nervös nu.. är dags för VUL imorgon. Jag har väldigt ont på vänster sida där min kvarvarande äggledare finns. Så det är nog kört. Räknar nästan med att bli av med alla chanser till att bli gravid på naturlig väg från och med imorgon.
  • MissJP
    PaLo skrev 2014-12-26 16:35:51 följande:

Fick ett missfall sist. Fick en kraftig blödning i vecka 14.. Då visade det sig att graviditeten avstannat redan i vecka 8 eller 9. Kroppen hade bara inte fattat det förrän då.

Så jag är sjukt orolig HELA tiden..

Kroppen är allt bra ond ibland. Önskar att alla missfall bara blödde ut omedelbart. Så onödigt att gå och tro i flera veckor. Förstår att du är orolig nu.. Hur känns det? Förlorade du dina symptom innan blödningen förra gången?
  • MissJP
    PaLo skrev 2014-12-29 18:14:45 följande:

Jag hade inte så mycket symptom förra gången. Brösten ömmade och kände av livmodern ibland. Fick kraftig svamp en gång..

Men jo, brösten slutade ju ömma några veckor innan jag började blöda. Fast det trodde jag ju bara var naturlig variation.

Nu längtar jag tills brösten börjar ömma igen så jag verkligen känner att jag är gravid. Har iofs mått rätt illa idag när jag försökte mig på att städa här hemma. Och molvärken finns ju kvar...

Oron finns dock där hela tiden. Bara tiden kan utvisa hur det blir.

Ja.. och eftersom man inte kan göra något åt det så är det lika bra att slappna av. Jag ska in imorgon och kolla läget.. tror att det är kört. Är inte orolig över att det skulle vara missfall, bara utomkved.
  • MissJP

Dags för vul om en timme. Sitter på bussen och är nervös så jag skakar. Känns surrealistiskt men är ganska säker på att det är ett utomkved. Då dör jag.. nästan. Hoppas jag slipper pratstunden innan och de bara kör upp den där staven så fort jag kommer in. Annars får jag väl en hjärtinfarkt av att vänta. Herregud.. snälla gode gud om du finns.

• MissJP
    Eveelina89 skrev 2014-12-30 13:06:58 följande:

Tack för svaret! :) köpte en pch testade nyss igen, ett svagt streck så de verkar som det är sant!! Åh som jag väntat och längtat!!!! :):) men jag vet inte om min app funkar står att jag går in i V6 tror snarare jag går in i v 3 . Men de blir nog september iaf!

GRATTIS TILL ALLA ER ANDRA! ????

Jag skulle tippa på att det är tre veckor sedan du blev gravid, alltså vid ägglossning :)

Grattis!
  • MissJP

De tar bort min sista äggledare på fredag. Så jävla bitter.. de tog min första och friska äggledare förra året och det helt i onödan. Så från och med fredag är det IVF som gäller.. gå från extremt fertil till inte alls. Livet leker..

Tack för omtanken, ni är söta. Önskar er all lycka till med bebisarna!

Svar på tråden BF september 2015!