snusmumriken skrev 2014-12-26 16:15:45 följande:
Detta är min sjunde graviditet. Ett sent missfall i v. 20, en tidig abort i v. 5, ett missfall i v. 10, en lyckad graviditet, ett MA och efter det en lyckad graviditet. Nu gravid utan att fatta hur det kunde gå till :) Tiden får utvisa vad som händer..
Jag har bara en äggstock, men har alltid haft löjligt lätt för att bli gravid. Försäkringsbolaget beräknade att chansen att bli gravid minskar med 5% om man mister ena äggstocken. Eventuellt kan någon ägglossning utebli någon gång, men i övrigt gör det ingen skillnad.
Om du skulle förlora den andra äggledaren, får du göra insemination då? Hoppas verkligen att allt ser bra ut!
Det är mer än någon ska behöva vara med om skulle jag tycka. Håller verkligen tummarna för att det går vägen nu då! Skönt att du slipper besvär med att kunna bli gravid i alla fall.
Ja, då blir det IVF för hela slanten... inget jag ser fram emot. Är sjukt nervös nu.. är dags för VUL imorgon. Jag har väldigt ont på vänster sida där min kvarvarande äggledare finns. Så det är nog kört. Räknar nästan med att bli av med alla chanser till att bli gravid på naturlig väg från och med imorgon.