BF september 2015!
Åh jag med!! Är dessutom ett mammavikariat så jag är jättenervös inför reaktionerna!! Kommer vänta så länge jag bara kan innan jag berättar :/
Åh jag med!! Är dessutom ett mammavikariat så jag är jättenervös inför reaktionerna!! Kommer vänta så länge jag bara kan innan jag berättar :/
Nu väntar jag på att bli uppringd. Är så himla orolig så jag vet inte vad jag ska ta mig till riktigt.
Fråga: är det nån som känt av pyret än? Vet att det är supertidigt, men frågar ändå. Jag har känt små fladder och "snärtar" men det är förstås omöjligt att säga om det är bebisen eller annat. Har känt väldigt trovärdiga fosterrörelser även som ogravid :) Önskar så att jag ska kunna känna tidigare den här gången för att slippa lite av oron. Sist kände jag först runt vecka 20-21. Försöker komma ihåg att jag såg bebisen med blinkande hjärta för bara två veckor sedan, så det SKA ju gå bra :) Längtar ändå efter första riktiga rörelserna.
Jag har inga baby grejer kvar ! Vi gjorde oss av med allt för vi trodde inte vi skulle bli redo för ett 3:e barn ! Så nu blir de att börja om, men jag har tittat en del på svenska blocket och man kan ju faktiskt få fina vagnar ganska billigt så de satsar vi på :) någon som börjat tänka på vagn och så? Jag är i vecka 15 på söndag :)
Jag vill oxå vara med i fb gruppen :) men jag vet inte hur man läser mejl här. Jag heter Maja nydahl på fb :)
I Danmark avråder man gravida från färgning av hår och användning av nagellack. Men jag vet inte om de är grundat på någon studie ?
Ja i dem andra två graviditeterna har jag oxå färgat håret, har slutat färga de för länge sedan annars hade jag nog färgat de som gravid med :)
Jag brukar drömma att jag kissar på mig ! Och att jag väntar en flicka som sen förvandlas till en pojke. Hmm märkligt :)
Lägger oxå upp en magbild :)
V 17 i morgon :)
Jag har inte gått upp något än, är i vecka 17. Men jag vet att de kommer. Jag skrev förlossningsbrev inför 2:à förlossningen och/eller funkade jätte bra :) denna gången ska jag föda i Danmark så jag är lite nervös men de går nog :)
Jag känner oxå bebis :) vissa dagar mindre och då blir jag jätte orolig. Men de är kanske vanligt att man känner mindre vissa dagar i vecka 17+2? när ska man känna varje dag??
Har rul på måndag 13/4
Grattis till alla lyckade Rul :) de här med dagis, jag bor ju i dk och här förväntas man skola in vid 6-8 månader på dagis :( jag jobbar dok bara kväll så vi hoppas på att min man kan gå tidigare en period så bebis slipper dagis så tidigt ! Hoppas vi kan pussla i hop de så inskolning blir vid 1 år
sammandragningar har ni börja ha det.
jag har börjat få det obehagligt är det ät lite nojig då jag födde prematurt förra gången och har inge minne att jag fick de förra gången
Jag har problem i motsatt riktning. Jag tror att jag äter alldeles för lite !! Jag är inte hungrig alls !!
11 arbetspass kvar :)
Vad har ni för sf mått?? Mitt är 29 i vecka 28+4
Jag vill oxå föda typ nu !! Går in i vecka 37 på söndag. Första barnet föddes i vecka 33 och andra barnet i v 38 så jag hoppas inte jag går längre än 38 denna gången i Heller !
Grattis :)