• MissJP

BF september 2015!

Jag förstår inte hur veckoindikatorn kan fungera. Om man ser vilket stort spann det finns mellan hormonnivåerna. En kvinna kan ju ha typ 100 och en annan 1000 eller nåt i samma vecka.

• MissJP
    Agnesmaria skrev 2015-01-05 19:09:33 följande:

En konstig fråga kanske , men vilken/ vilka värktabletter ska man undvika som gravid ? Alvedon el panodil? Hur är det med treo ?

Helst ska man undvika alla värktabletter.. klara sig med vila och värmrkudde typ. Men Alvedon är att föredra. Naproxen och sånt är tydligen riktigt uselt.
  • MissJP
    lördagsgodis skrev 2015-01-05 20:24:39 följande:

Jag har en vecka kvar till vul och om allt ser bra ut ska vi be om en bild som vi senare kan ge till far och morföräldrar:)

Hittade ett diagram gällande cb som visar det härmed hcg halterna

Ja de måste ju köra med ett genomsnitt. Men då kan det bidra till oro om man har ett lågt värde som är helt normalt men visar 2-3 när det är mer än 3 veckor sedan befruktning. Men det står säkert om allt det där i pappret :)

Lycka till med vul och bilder! Ser också fram emot något sånt. Får vänta tills på fredag eller i början av nästa vecka.
  • MissJP

Går in i vecka 7 idag (6+0) känns lite magiskt med vecka 7.. vet inte varför.

Är däremot jävligt trött på illamående, mardrömmarna och trötthet. Minns inte att det var så här från någon av mina tidigare graviditeter.

• MissJP
    rosali84 skrev 2015-01-06 15:41:40 följande:

Går oxå in i v 7 idag. Illamåendet är helt ok vissa dagar och jättejobbigt andra dagar. Men tröttheten!!!! OMG!!! Minns inte alls att jag var så här trött förra gången. Skulle kunna sova dygnet runt känns det som.

Kul :)

Visst är det helt galet! Först sover man några timmar på natten och om man har tur några timmar på dagen och sen kan man ändå somna innan 21 på kvällen. Om man får dvs. Jag somnade sittandes på mattan imorse när jag skulle klä på dottern.

Samma här.. minns varken tröttheten eller illamåendet.
  • MissJP

Hur kan 7-10 dagar bli 12.. jag trodde vårdpersonal var bra på siffror. Hur kan de låta det ta så lång tid! Det kan fortfarande vara ett utomkved, hon kunde inte säga hundra att det inte var det. Så varför vänta så länge... jag blir lite arg nu.

• MissJP
    Madicken01 skrev 2015-01-07 13:20:11 följande:

[quote=74639117][quote-nick]MissJP skrev 2015-01-07 13:14:08 följande:[/quote-nick]Hur kan 7-10 dagar bli 12.. jag trodde vårdpersonal var bra på siffror. Hur kan de låta det ta så lång tid! Det kan fortfarande vara ett utomkved, hon kunde inte säga hundra att det inte var det. Så varför vänta så länge... jag blir lite arg nu.[/

Det förstår jag att du blir! Är det utomkved vill man ju inte gå med det längre än nödvändigt!!! Går det inte att få komma tidigare?

Jag har försökt ringa halva dagen och typ 50 gånger men det är en telefonsvarare som säger att de inte kan ta emot fler samtal och att man ska försöka senare. Nu är deras telefontid slut för dagen. Jag fattar inte.. Läkaren skrev på lappen 7-10 dagar och den lämnades i receptionen. Det är ingen blaha-sak!
  • MissJP
    BabyJia skrev 2015-01-09 07:32:33 följande:

Idag åker jag alltså åter igen till sjukan och ska ta blodprov på labb.

Är lite nervös, tänk om jag får vänta tills på måndag innan jag hör nåt från doktorn:-/ Jag ska nämligen inte träffa henne idag.

Fy, jag hoppas hon ringer senare under dagen. För det hade vart en pina att vänta hela helgen utan att ha fått några svar:(

S - Hcg brukar ta en timme att få provsvaren på.. så du borde få idag om det inte ska skickas till ett annat ställe dvs!
  • MissJP
    BabyJia skrev 2015-01-09 14:57:06 följande:

Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.

Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/

Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.

Önskar alla lycka till i era graviditeter!

Om du orkar svara, hade inte hcg ökat som det skulle?

Jag önskar dig/er all lycka till och hoppas du kommer tillbaka nästa vecka med goda nyheter!
Svar på tråden BF september 2015!