BF september 2015!
Jag förstår inte hur veckoindikatorn kan fungera. Om man ser vilket stort spann det finns mellan hormonnivåerna. En kvinna kan ju ha typ 100 och en annan 1000 eller nåt i samma vecka.
Jag förstår inte hur veckoindikatorn kan fungera. Om man ser vilket stort spann det finns mellan hormonnivåerna. En kvinna kan ju ha typ 100 och en annan 1000 eller nåt i samma vecka.
En konstig fråga kanske , men vilken/ vilka värktabletter ska man undvika som gravid ? Alvedon el panodil? Hur är det med treo ?
Jag har en vecka kvar till vul och om allt ser bra ut ska vi be om en bild som vi senare kan ge till far och morföräldrar:)
Hittade ett diagram gällande cb som visar det härmed hcg halterna
Går in i vecka 7 idag (6+0) känns lite magiskt med vecka 7.. vet inte varför.
Är däremot jävligt trött på illamående, mardrömmarna och trötthet. Minns inte att det var så här från någon av mina tidigare graviditeter.
Går oxå in i v 7 idag. Illamåendet är helt ok vissa dagar och jättejobbigt andra dagar. Men tröttheten!!!! OMG!!! Minns inte alls att jag var så här trött förra gången. Skulle kunna sova dygnet runt känns det som.
Hur kan 7-10 dagar bli 12.. jag trodde vårdpersonal var bra på siffror. Hur kan de låta det ta så lång tid! Det kan fortfarande vara ett utomkved, hon kunde inte säga hundra att det inte var det. Så varför vänta så länge... jag blir lite arg nu.
[quote=74639117][quote-nick]MissJP skrev 2015-01-07 13:14:08 följande:[/quote-nick]Hur kan 7-10 dagar bli 12.. jag trodde vårdpersonal var bra på siffror. Hur kan de låta det ta så lång tid! Det kan fortfarande vara ett utomkved, hon kunde inte säga hundra att det inte var det. Så varför vänta så länge... jag blir lite arg nu.[/
Det förstår jag att du blir! Är det utomkved vill man ju inte gå med det längre än nödvändigt!!! Går det inte att få komma tidigare?
BabyJia
Sa de något om formen och storleken på hinnsäcken?
Idag åker jag alltså åter igen till sjukan och ska ta blodprov på labb.
Är lite nervös, tänk om jag får vänta tills på måndag innan jag hör nåt från doktorn:-/ Jag ska nämligen inte träffa henne idag.
Fy, jag hoppas hon ringer senare under dagen. För det hade vart en pina att vänta hela helgen utan att ha fått några svar:(
Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.
Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/
Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.
Önskar alla lycka till i era graviditeter!