• MissJP

BF september 2015!

Herregud!! Jag var inne idag för att opereras. Men de måste kolla med vul först! Det där i äggledaren har inte växt! Inte nog med det!! Nu såg hon en hinnsäck i livmodern! Det var helt tomt förra gången! Hinnsäcken såg fin ut och blodet i buken var borta! Hcg hade mer än dubblerats sen i tisdags! Seriös! Jag ska tillbaka om en vecka och se om det finns något embryo i Hinnsäcken, för nu syntes inget alls. Men allt tyder på en normal graviditet! När jag låg med staven så sa hon att det finns en antydan till hinnsäck men att jag måste gå och kissa först! Jag sprang till toaletten och kissade i rekordfart.. sen såg hon den klart och tydligt!

Många utropstecken här! Men jag är så helt i upplösningstillstånd! Hur kan det här ha hänt! Jag skulle ju opereras för utomkved idag!

• MissJP

Tack för all omtanke och lyckönskningarna! Lite skumt bara att inget embryo syntes med hcg över 20000. Hon försökte flytta veckan men det skulle innebära att jag plussade två dagar efter ägglossning så hon släppte nog den tanken :)

Kommer ha svårt att fokusera närmsta veckan haha.

Ser här att det kommer bli en del septemberbarn :D kul att det fylls på!

• MissJP
    snusmumriken skrev 2015-01-02 20:55:13 följande:

Enligt kvinnan som gjorde mitt vul hade jag äl dagen EFTER jag plussade :) Hon vägrade lyssna på mig, sa typ att jag sett fel på mina test (pucko). Efter en vecka var det överläkaren som tittade och han såg efter många om och men ett embryo och efter ett tag såg vi det samtidigt - ett pickade hjärta. Han sa att man inte ska gå så mycket efter boken, många graviditeter avviker från normen. Hoppas nu att veckan går fort!

Haha det måste ju innebära att du var ett medicinskt underverk :)

De är dåliga på att lyssna ibland.. litar inte på att vissa vet saker om den egna kroppen.

Skönt att embryot syntes till slut!
  • MissJP
    Agnesmaria skrev 2015-01-03 13:35:12 följande:

Mitt illamående är typ borta.. Bara en väldig växtvärk i tjejmagen.. Borde man bli orolig för att man ej mår dåligt ? Gaah! Blir galen på mig själv å denna oro..:(

Symptom kommer och går. Skönt att inte må illa, det kan börja när som helst igen. Jag tror att man känner på sig om något är fel. Med mitt senaste missfall så vaknade jag på morgonen och precis alla symptom var borta och jag hade helt plötsligt massor av energi. Då fattade jag. Men vid mina tidigare graviditeter så mådde jag illa ibland, hade bröstspänningar ibland, hade växtvärk ibland. Inget var konstant liksom. Så jag tror knappast att du behöver oroa dig. Sen kan man inte hindra ett missfall.. så lika bra att tro på en frisk graviditet tills det faktiskt är kört. Man får tänka att missfall i de flesta fall är något bra eftersom det är fel på embryot/fostret. Även om det självklart är tufft..
  • MissJP

Hur är det med folkets cravings? :)

Själv är jag totalt ointresserad av allt sött och fett i de flesta former. Vill inte ha mat alls egentligen utan skulle helst leva på frukt.. förutom banan. Min räddning just nu är valnötter :p

• MissJP

Citrusfrukter är kung mot illamående :)

Men jag känner ju en viss stress över att inte äta. Antar att det är lättare att pilla i sig lite då och då än de sedvanliga megamåltiderna.

Blodsockerfall är lite läskigt..

• MissJP
    Madicken01 skrev 2015-01-03 14:54:20 följande:

Kloka ord! Precis så har jag med uttryckt mig men jag är lite dålig på att praktisera dessa råd själv.

Fick mf i månadsskiftet okt/nov och när jag nu plussade var jag naturligtvis jätte glad och tänkte inte någon oro förta lyckan....

Men, lite rött på pappret vid toabesöket var vad som räckte.... Oron åt upp glädjen och nu vill jag bara att veckorna skall rulla på och att allt skall gå bra.

Har inte blött mycket, endast på pappret då jag torkat mig. Ingen smärta. Så ja, jag jobbar på att jaga bort oron. Det som händer det händer. Vid mitt senaste missfall kände jag liksom också på mig att jag inte längre var gravid.... Hoppas jag slipper den känslan den närmsta 36 veckorna ;)

Tanken slår en ofta, det är normalt. Och blödningar är ju vanligt och behöver inte betyda något negativt. Jag blödde med dottern och ja.. det gick ju bra :)

Ja, nu ska vi vara gravida tills ungen är färdigbakad!
  • MissJP
    snusmumriken skrev 2015-01-03 18:09:53 följande:

Jag har haft sån ruskig värk i svanken idag, fick ta Alvedon och lägga mig och vila. Eller ja, 10 minuter iaf innan barnen kom och tjatade. Trodde faktiskt det skulle blöda, men det gick över och jag kunde båda moffla pulled chicken samt köra ner 2,5 kubik ved i skottkärra upp och nerför vår megabacke :)

Har ni andra ont så?

Hade du problem med foglossning innan? Det kan börja tidigt hos vissa. Jag får en enorm trötthetskänsla i ryggslutet när jag grejat eller ansträngt mig mycket.
  • MissJP

Nästa vecka är det dags för inskrivning! Då blir det verkligt. Ser faktiskt fram emot det mycket även fast det är mitt andra barn :)

• MissJP
    sagofröken skrev 2015-01-04 15:53:39 följande:

Hej, jag har läst alla kommentarer i den här tråden men inte vågat skriva något tidigare, men tänkte jag skulle våga nu - hoppas jag får hänga på :) Jag plussade 17/12 och har troligtvis BF 1/9. Det finns misstanke om att detta kan vara mitt andra utomkveds, men hittills tyder vul och hcg på att det KAN vara normal graviditet, så jag tänker passa på att vara glad fram till nästa vul om 10 dagar :) Har en 4-åring som längtar sååå mycket efter ett litet syskon!

Håller tummarna för er allihop här i tråden!

Lite likt min situation. Välkommen, hoppas att det ordnar sig och ni får en bebis om några månader :)

Jag ska in och kolla, troligtvis för sista gången av den här anledningen, nästa vecka. Första vul var hon säker på X men några dagar senare så verkar det som att det är en vanlig graviditet, hur den än slutar. Har bara en äggledare kvar.
Svar på tråden BF september 2015!