Inlägg från: lördagsgodis |Visa alla inlägg
  • lördagsgodis

BF september 2015!

Grattis till alla nyplusade!

Det har inte kommit något mer blod och mina bröst gör ondare och ondare så jag vill så gärna tro att det fortfarande lever. Ska ta ett digitalt nästa helg för om det lever då borde det visa 3+ men om det dött innan borde det bara visa 2-3. Tänker leva som om jAg är gravid tills motsatsen bevisas.

Jag har en pojke och en flicka så könet spelar ingen större roll men vi vet redan nu att om det blir en pojke blir det en liten max

• lördagsgodis
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 11:23:28 följande:

Testade nyss och fick ett jättejättesvagt streck så det känns som att det bara är att vänta på mensen :(

Är det svagare än sist?
  • lördagsgodis
    PaLo skrev 2014-12-28 11:38:34 följande:

Idag är ingen bra dag rent psykiskt.

BIM idag och fortfarande gravid. Så borde känna mig glad och förväntansfull, men istället känner jag mig gråtfärdig, nervös och rent ut sagt livrädd! smile4.gif

Vill så gärna att det ska gå vägen den här gången, men efter missfallet så känner jag mig så sjukt orolig.

Ska jag behöva gå omkring och oroa mig så här i flera veckor nu?

Kroppen sa ju inte ifrån förrän v 14 sist, trots att graviditeten avstannat i v 8 eller 9. :-/

Tänk om kroppen gör likadant nu...

Många tankar och känslor som snurrar idag..

Jag tänker ringa gyn imorgon och försöka få ett vul i v.6+4 (det blir om två veckor) då kan man förhoppningsvis se ett hjärta om allt är väl. Tycker du ska boka en ett vul så du får se hur det fortlöper men säker kan man ju aldrig vara...

När du fick ditt ma hade du kvar symtomen då? Och visade det fortfarande plus om du testade?
  • lördagsgodis
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 11:28:14 följande:
    På julafton var det ett digitalt där det stod gravid 1-2

Idag en sticka från rfsu. Testade med samma igår em och det var ett starkare streck då än idag
    Sådant där har oxå gjort mig helt nojig men köpte ett annat märke och fick mycket starkare!

Min kropp säger att den är gravid men jag vågar inte riktigt tro det då jag kommer bli så besviken om det inte går bra, jobbigt med alla känslor!
  • lördagsgodis
    snusmumriken skrev 2014-12-28 13:27:05 följande:
    Jag gick med ständig oro fram till v.12 förra gången, då gjorde jag ett privat ul och allt såg bra ut. Hörde hjärtat med mitt angelsound dagen innan så visste att bebben levde då iaf. Det är minimal risk att samma sak ska hända igen! Ring sjukvården, du borde få kolla lite extra med tanke på det du var med om, det fick jag.

Lördagsgodis, vid ett MA fortsätter kroppen vara gravid eftersom den inte fattar att fostret inte finns kvar..
    Halterna brukar sjunka vid ma men inte gå ur helt förens efter man blödigt ut resterna i ovanligare fall om det är en ofosterlig graviditet där livmodern fortsätter växa så ökar hcg som vid en normal graviditet men det är ovanligt som jag förstår det. Ja inte blir man mycket klokare av att googla men kan ju inte låta bli.
  • lördagsgodis

Det finns ju en egen kategori där man väntar första barnet, kanske bättre stämning där vad vet jag men ca 30% av alla graviditeter slutar i en ofullbordad graviditet så det blir nog svårt att undvika folks oro helt.

Jag har berättat för två nära vänner och dom har även de upplevt mf/ma och förstår min oro. Vi har berättat för familjen när vi gjort ul och sett hjärtat, första gången v12 och andra v9 då har vi smugit ner en bild på ultraljudet i en chokladask första gången och gav bort dom på alla hjärtans dag och andra gången bjöd vi på middag i samband med en födelsedag och hade satt in bilden i ett litet fint kuvert och lagt på deras tallrikar. Har även avslöjat könet genom att bjuda på en blå eller rosa färgad tårta täckt med vit frosting! Vet inte hur vi ska berätta den här gången om vi har tur nog att få göra det vågar inte planera för mycket innan jag sett ett hjärta<3

• lördagsgodis

Jag dricker väldigt sällan och det är oftast jag som kör hör med så ingen misstänker något för att jag tackar nej. Vi kommer berätta efter nup/kub testet har vi tänkt men vet att våra familjer kommer bli glada men min mormor kommer tycka det är för många, hon tyckte vi skulle nöja oss med ett som hon gjorde, barn är ju så jobbiga enligt henne:)

• lördagsgodis
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-28 23:51:30 följande:

Jag blir inte klok på dessa graviditetsuträknare. Går man efter sista mens så är jag 3+4 och är skulle då varit den 17 december. Den 13 fick jag stegring på äl-test och hade alla symptom jag har vid äl. Men mvc struntar i annat än sista mensen? Då är ju mensen inte ens försenad fast min app jag använt i nåt år tycker det (för in när jag har mens och hur många dagar och så)

Om du hade full stegring den 13de så ska du ha din äl 24-48 timmar efter så den 14-15 hade du nog äl. Dom brukar alltid reglera BF efter rul där man kan bli flyttad någon vecka fram eller bakåt så det är ingen fara.
Svar på tråden BF september 2015!