• PaLo

BF september 2015!

Idag är ingen bra dag rent psykiskt.

BIM idag och fortfarande gravid. Så borde känna mig glad och förväntansfull, men istället känner jag mig gråtfärdig, nervös och rent ut sagt livrädd!

Vill så gärna att det ska gå vägen den här gången, men efter missfallet så känner jag mig så sjukt orolig.

Ska jag behöva gå omkring och oroa mig så här i flera veckor nu?

Kroppen sa ju inte ifrån förrän v 14 sist, trots att graviditeten avstannat i v 8 eller 9. :-/

Tänk om kroppen gör likadant nu...

Många tankar och känslor som snurrar idag..

• PaLo

Börjar känna mig lite orolig....

Har inatt känt av en lätt molande/pulserande värk. Känns som den sitter i höger äggledare.

Är det någon annan som upplevt detta?

• PaLo
    Mamma2014 skrev 2014-12-29 10:15:02 följande:

Hej! 

Emma heter jag och är 27 år och har precis plussat =) 2-3 på clearblues test idag så jag gissar på att jag är i vecka 5 4+0. Jag kan inte veta exakt för jag kan inte räkna från senaste mens då jag haft väldigt oregelbunden mens och långa cykler sedan jag födde min dotter. Ska vänta ett par veckor och sen boka tid till mvc så får de boka tidigt ultraljud för att se hur långt gången jag är. Hoppas bebis stannar i magen så jag kan fortsätta följa er andra här på sidan =)

Jag bor 3 mil söder om stockholm, var bor ni andra?

Jag är från Göteborg jag!
  • PaLo

Ringt och bokat tid hos BM idag. Fick tid för inskrivning nu på måndag 5/1. Och jag blev dessutom lovad ett tidigt UL pga mitt MA i oktober. Så i samråd med min BM på måndag kommer vi väl boka in tid för UL någon gång runt vecka 8 eller 9 tror jag. Vi får se..

Fortfarande en molande värk på höger sida, men det har inte tilltagit i styrka iaf.BM som jag pratade med i telefon sa att det antagligen var ligamenten som sträcks.. Men om det skulle tillta i styrka ville hon att jag skulle åka in akut.

Så håll tummarna för mig nu..

Hur ser symptomen ut för er andra så här långt ?

Min halsbränna har gett med sig och illamåendet är än så länge väldigt lätt och korta stunder, men jag har börjat kissa oftare.

Tog nytt test idag (BIM +1) och det var fortfarande ganska svagt men ändå betydligt starkare än när jag gjorde första testet (BIM -6).

• PaLo
    MissJP skrev 2014-12-29 17:56:15 följande:

Kroppen är allt bra ond ibland. Önskar att alla missfall bara blödde ut omedelbart. Så onödigt att gå och tro i flera veckor. Förstår att du är orolig nu.. Hur känns det? Förlorade du dina symptom innan blödningen förra gången?

Jag hade inte så mycket symptom förra gången. Brösten ömmade och kände av livmodern ibland. Fick kraftig svamp en gång..

Men jo, brösten slutade ju ömma några veckor innan jag började blöda. Fast det trodde jag ju bara var naturlig variation.

Nu längtar jag tills brösten börjar ömma igen så jag verkligen känner att jag är gravid. Har iofs mått rätt illa idag när jag försökte mig på att städa här hemma. Och molvärken finns ju kvar...

Oron finns dock där hela tiden. Bara tiden kan utvisa hur det blir.
  • PaLo
    anynom skrev 2014-12-29 17:46:24 följande:

Har förresten BF den 9 september :) iihhh.

Grattis och välkommen hit!
  • PaLo
    Sommarbus14 skrev 2014-12-29 21:28:02 följande:

Hejhej! Får man hoppa in? Plussade i lördags igen efter Mf i vecka 5+2 förra månaden, så nu hoppas vi det går vägen men hu va orolig man är, är det fler än jag som har ont i ljumskarna typ till å från? Sliter å drar känns de som? Plussade i lördags och hade äl 13:e dec så borde bli beräknad runt 3/4 sept :)

Jag har en molande värk i höger ljumske/äggledare.. Svårt att avgöra exakt var. ÄL 14/12 och v 4+1 idag.

Hade MA i oktober som upptäcktes i v 14 när jag började blöda. Men nu har jag äntligen plussat igen. Plussade redan på BIM -6 och strecket på stickan har blivit något starkare idag BIM +1.

Välkommen och hoppas att du slipper MF denna gång.

• PaLo
    Sommarbus14 skrev 2014-12-29 21:37:44 följande:

Tack snälla ja hoppas de blir vår tur nu efter dessa tråkigheter :) ibland är de så man typ vill säga aj liksom hoppas de är okej å känna så haha men förra månaden hade jag inte ont så kanske är ett gott tecken.

Jag har funderat på om man ska köpa nått mer test å hålla koll så hcgt stiger, känner du att de lugnar?

Det lugnar för stunden men oron är snabbt tillbaka igen.. iaf för min del. Känner ett sjukt behov av att dela med mig av min oro hela tiden så kollar olika trådar här flera ggr per dag. Sambon tycker att jag oroar mig för mycket så försöker att inte lasta honom med min oro hela tiden iaf. Denna gång har vi bestämt att avvakta ett tag med att berätta för våra vänner fast egentligen vill jag bara skrika rakt ut. JAG ÄR GRAVID!!! IGEN!!! Men av olika anledningar har vi bestämt att vänta ett tag.
  • PaLo
    StarStruck skrev 2014-12-29 22:32:45 följande:

Finns det intresse för en fb grupp? Jag är inte så aktiv här. Säg till i så fall så kan jag fixa en :)

För min del är det absolut intressant så länge den har sekretessen hemlig så ingen ser att man gått med i gruppen.
  • PaLo
    Hemlighetenshemlis skrev 2014-12-29 23:32:12 följande:

Min sambo tycker också att jag oroar mig för mycket. Så jag är så dum.att jag googlar runt på typ allt. Inte direkt så att oron minskar av det.

Jag använder mig bara av 1177 och janusinfo.se samt livsmedelsverket när jag letar info. Då slipper man massa amatörvetande. Tycker det räcker gott med den information som finns på de tre sidorna.
Svar på tråden BF september 2015!