• tjoppan

BF september 2015!

Vilken vecka är de smartast att göra tidigt ultraljud?

Tänkte boka privat då ja inte får komma till kvinnokliniken pga småblödningarna ja haft under ca 2 veckors tid.

• tjoppan
    Madicken01 skrev 2015-01-08 08:12:44 följande:

I v.7 skall du kunna se ett hjärta!

Okej, funderar på att ta de i v8 eller 9 för att va säker :)
  • tjoppan
    BabyJia skrev 2015-01-08 08:33:04 följande:

Godmorgon alla gravida!

Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.

Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/

Håller tummarna för dig idag. <3
  • tjoppan
    Madicken01 skrev 2015-01-08 09:49:44 följande:
    Ja det låter ju bra. Är man där v.7 kommer man ändå undra v.8 och v.9 hur det står till ;) så har man tålamodet så är det ju bäst att vänta så länge som möjligt :). Jag kommer göra mitt när jag är i v.8 om allt går bra tills dess.
    Jo, man brukar ju ändå undra ända fram till RUL, å sen även fram till FL ;)
    Nu bokade ja ett när ja bör va i v 9 (8+0) Så nu är de bara att vänta tills de blir den 27/1 ;) 800 kr får de väl va värt ;)
  • tjoppan
    eriwag skrev 2015-01-08 10:58:25 följande:

Berättade för min mamma idag. Kände att jag va tvungen. Och Gud vilken lättnad de va. Hon blev oerhört glad och började gråta över att bli mormor för tredje gången. Om allt går som de ska. :) nu kan jag njuta och slippa va orolig över henne :) jag har väldig respekt för min mamma och hon tror fortfarande att jag är 12 :p

Åhh, va skönt att hon tog de bra!

Ja gruvar över att berätta för min mamma oxå. Blir ju 4e barnet här. Å mamma tror oxå att ja är väldigt liten :P

Å som pricken över i, så blir ja arbetslös i juli :P
  • tjoppan
    eriwag skrev 2015-01-08 11:50:47 följande:

Du får bra mammapeng då ju iaf :)

Jag pluggar på universitetet = inte så bra mammapeng och min man söker nytt jobb (han är emellan två just nu) haha. Situationen kunde vart bättre.

Jag tror att mitt sgi kanske har varit fryst. Har vart i kontakt med FK innan jag blev gravid och frågat om detta. Får svar i slutet på januari hoppas jag och jag håller tummarna att det vart så så att Jag får bra med pengar ;)

Jo, ja har jättebra lön nu. Så föräldrapenningen kommer bli rätt så bra. Därför vi passade på nu, innan man måste ta ett sämre betalt jobb å få sänkt fp å allt sånt. Och för att vi helst inte vill börja om med bebis när de andra blivit äldre ;) Skulle bara hittat nå vettigt man kan plugga samtidigt som man är hemma eller nå sånt.

Håller tummarna för att din peng varit fryst så du får bättre peng när du ska va hemma :)
  • tjoppan

Tog ett sista test för att kontrollera att veckorna ökat. Så nu tänker ja slappna av fram till tidiga UL, trots småblödningar emellanåt :)

• tjoppan
    Cessely skrev 2015-01-09 16:06:31 följande:
    Jag har inga blödningar men haft ett missfall förra graviditeten och ja man går ju jämt och oroar sig...Känns som man lever i en bubbla av oro just nu blandat med glädje! Varje dag är man ju tacksam över att man klarar! Vad har du för gravsymtom?
    Beklagar ditt tidigare missfall :/
    Jag har aldrig haft missfall, och inte heller småblödningar under nån av mina graviditeter förut. Därför blir ja mer orolig denna gång. Men ska försöka slappna av å njuta nu.
    Mina symtom är väl att ja är galet trött, lite små ont i brösten, svullen som en ballong, lite lätt illamående ibland, och framför allt, sugen på att äta nått typ hela tiden.

Vad har du för symtom?
  • tjoppan
    BabyJia skrev 2015-01-09 14:57:06 följande:

Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.

Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/

Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.

Önskar alla lycka till i era graviditeter!

Tråkigt att de inte såg nån ökning :(
    Kan tänka mig att de är galet jobbigt med den oron man får av dessa besked.
    Hoppas verkligen att allt går bra för dig.
    Tänker på dig och håller tummarna att allt går bra.
    Håll oss gärna uppdaterade, och du får mer än gärna hänga kvar här och ventilera allt! Vi är väl alla här för att stötta å prata om de vi går igenom.
    Styrkekram!
  • tjoppan
    Madicken01 skrev 2015-01-09 22:16:17 följande:

"Fortsätt leva som vanligt" är ju det klassiska rådet när man blir gravid.

Jag försöker men de blödningar jag haft har ändå påverkat mig, vågar inte träna på samma sätt längre har lagt ner löpningen just nu och kör bara promenader. Känner mig osäker på att ha penetrerande sex.

Trist! Kan tänka att jag själv är tramsig och att det inte är någon fara men jag kan inte njuta av varken löpning eller sex utan tänker bara på att det skall påverka graviditeten.

Nån som känner igen sig?

Samma sak här! Sist vi hade sex blev de en lite blodig historia. Å sist ja joggade fick ja oxå en liten blödning. Så ja tar de rätt lugnt tills ja vet att allt är bra med bebis.
  • tjoppan

Våra barn fyller 7, 5, 3 år under detta året.

Vi har inte pratat om när vi ska berätta för dom. Men de lär väl bli när folk runtomkring får veta kanske.

• tjoppan
    Mijjan skrev 2015-03-01 08:27:07 följande:

Hur känner ni förresten med att vara höggravida inför sommaren? Jag har alltid sagt "aldrig i livet" till det då alla klagar på att det ska vara så jobbigt... Men nu så valde vi det här ändå... Några andra som har erfarenhet eller hoppas ni som jag på en sval sommar? (Borde ju bli de när vi haft två så fina liksom :P)

Jag jobbar fram till sista veckan i juli innan jag tar min semester dock jobbar jag ganska lite i juli enligt mitt schema. Juni brukar ju vara svalt ändå så det går nog bra! Kommer sätta upp en pool i trädgården så jag överlever och får väl sova i trädgården för det är som en bastu i vårt sovrum :P

Ja fått barn i aug, mars, och maj. Å inte vet ja om de är nått som är bättre än de andra. Är de sommar å man är höggravid så är de ju lätt med kläder. Svettas man så klär man sig ju i linne å shorts osv... Lättare att klä på barnen är de oxå.
    Höggravid mitt i vintern å om man har barn sen tidigare så ska de ju bultas på barnen massa kläder å allt sånt. Oxå måste man hitta en jacka som passar stooor mage osv.
    Näe, ja vet inte. Klart de kan va jobbigt om de är jättevarmt. Men ja har för mig att de inte var så farligt. Kan dock ha förträngt de jobbiga då de va 08 ja födde i slutet på aug :P
  • tjoppan
    1StoltMamma skrev 2015-04-16 15:53:19 följande:

Är de någon som blivit sjukskriven här. Jag kräker fortfarande en del och fått en hemsk foglossning redan.

Jag har blivit sjukskriven kring v. 22-24 mina första två graviditeter och förra graviditeten kring v.34, å har inte haft några problem med att få ersättning för de. Men de beror väl på vilket jobb man har, och vilken handläggare man får på FK.
    Får se hur de går den här gången då ja blev sjukskriven på 100 % för foglossning redan i v.18... Har inte hört nått från FK än dock.
    Men ja hoppas de godkänner den, annars vet ja inte va ja ska ta mig till :/ 
Svar på tråden BF september 2015!