BF september 2015!
Vilken vecka är de smartast att göra tidigt ultraljud?
Tänkte boka privat då ja inte får komma till kvinnokliniken pga småblödningarna ja haft under ca 2 veckors tid.
Vilken vecka är de smartast att göra tidigt ultraljud?
Tänkte boka privat då ja inte får komma till kvinnokliniken pga småblödningarna ja haft under ca 2 veckors tid.
I v.7 skall du kunna se ett hjärta!
Godmorgon alla gravida!
Nu efter kontakt med gyn, så ska jag få komma dit och bli undersökt. Hon sa att man kan bli ganska sjuk om det inte har kommit på rätt plats och man inte kollar upp det i tid. Så det känns skönt jag ska få kollat upp detta idag.
Lika bra och förbereda mig på att detta är en graviditet som inte blir fullbordad tyvärr:-/
Berättade för min mamma idag. Kände att jag va tvungen. Och Gud vilken lättnad de va. Hon blev oerhört glad och började gråta över att bli mormor för tredje gången. Om allt går som de ska. :) nu kan jag njuta och slippa va orolig över henne :) jag har väldig respekt för min mamma och hon tror fortfarande att jag är 12 :p
Du får bra mammapeng då ju iaf :)
Jag pluggar på universitetet = inte så bra mammapeng och min man söker nytt jobb (han är emellan två just nu) haha. Situationen kunde vart bättre.
Jag tror att mitt sgi kanske har varit fryst. Har vart i kontakt med FK innan jag blev gravid och frågat om detta. Får svar i slutet på januari hoppas jag och jag håller tummarna att det vart så så att Jag får bra med pengar ;)
Tog ett sista test för att kontrollera att veckorna ökat. Så nu tänker ja slappna av fram till tidiga UL, trots småblödningar emellanåt :)
Haft kontakt med doktorn som har tittat på mina blodprov. Det såg oförändrat ut och hon sa att vi kan inte släppa tanken på att graviditeten sitter fel:( Så på måndag ska jag ringa gynmott. igen och be om att få en ny tid till dem och förhoppningvis få komma dit på tisdag el onsdag för att göra en ny koll. Missfall verkar det inte som det är...utan då är det utomkved det är misstankar om.
Det här har verkligen tagit mycket energi. Det är jobbig att gå med en sån oro:-/
Jag tar en paus från tråden, för att göra utrymme för mindre oroande inlägg.
Önskar alla lycka till i era graviditeter!
"Fortsätt leva som vanligt" är ju det klassiska rådet när man blir gravid.
Jag försöker men de blödningar jag haft har ändå påverkat mig, vågar inte träna på samma sätt längre har lagt ner löpningen just nu och kör bara promenader. Känner mig osäker på att ha penetrerande sex.
Trist! Kan tänka att jag själv är tramsig och att det inte är någon fara men jag kan inte njuta av varken löpning eller sex utan tänker bara på att det skall påverka graviditeten.
Nån som känner igen sig?
Våra barn fyller 7, 5, 3 år under detta året.
Vi har inte pratat om när vi ska berätta för dom. Men de lär väl bli när folk runtomkring får veta kanske.
Hur känner ni förresten med att vara höggravida inför sommaren? Jag har alltid sagt "aldrig i livet" till det då alla klagar på att det ska vara så jobbigt... Men nu så valde vi det här ändå... Några andra som har erfarenhet eller hoppas ni som jag på en sval sommar? (Borde ju bli de när vi haft två så fina liksom :P)
Jag jobbar fram till sista veckan i juli innan jag tar min semester dock jobbar jag ganska lite i juli enligt mitt schema. Juni brukar ju vara svalt ändå så det går nog bra! Kommer sätta upp en pool i trädgården så jag överlever och får väl sova i trädgården för det är som en bastu i vårt sovrum :P
Är de någon som blivit sjukskriven här. Jag kräker fortfarande en del och fått en hemsk foglossning redan.