• Anonym (exet)

pratade med exet igår-vi saknar varandra -10år efter vi delade på oss!

det är såhär att jag skulle bara önska exet god jul igårkväll.
    skrev god jul och gott nytt år,och fick det tillbaka.
    sen började han prata minnen...och vi pratade minnen/oss och hur härligt vi hade det i 3 timmar....jag blev både glad,ledsen,kåt och det rörde upp en del känslor...
    han sa även att hade han varit singel hade han kommit på en gång till mig....men han har barn nu och bor 4timmar ifrån mig....och det är som sagt 10år sedan vi delade på oss..men känslorna finns tydligen kvar hos oss båda...nån som känner igen sig och varit med om detta??

• Svar på tråden pratade med exet igår-vi saknar varandra -10år efter vi delade på oss!
  • nymedlem

Ja, jag skickade en vänförfrågan till ett ex jag inte träffat på 11 år.

Han skrev direkt "Dig har jag letat länge efter....."

Jag bytte namn efter vi gjort slut så han kunde omöjligt hitta mig

Han skrev att han vsr förlovad och att de väntar första barnet MEN att han lämnar henne direkt om jag tar honom tillbaka. Han är mitt livs största kärlek men jag försökte ändå hålla konversationen på en vänskaplig nivå.

Till slut skrev han att vi måste hålla det lite lågt med vår kontakt för hon hade hittat det vi skrivit.

Han hade skrivit om henne "hon är inte så snygg som du .....bla bla" och om hur bra 6 vi hade. Inte kul att läsa, deras förhållande är dessutom nytt.

• Anonym (Moa)

Ja, jag gör det. Min ungdomsförälskelse hörde av sej till mej ungefär 10 år efter att det tagit slut mellan oss. Vi var i hop i knappt ett år när jag var 16. Jag var säker på att han var mannen jag skulle gifta mej med. Vi var så kära.

Så gjorde han slut. Jag var helt förkrossad. Anledningen var avståndet. Vi bodde i olika städer 8 mil emellan med urkassa förbindelser mellan städerna. Det tärde. Helgen jag var hos honom missade jag umgänget med mitt gäng och helgen han var hos mej var det samma sak för honom. Det gick liksom inte att ha ett vardagsliv med både kompisar och flickvän/pojkvän på ett enkelt sätt som det gjort om vi bott i samma stad.

Så han dumpade mej och blev tillsammans med en tjej som jagat honom under flera år. Kontakten släppte vi dock inte förrän 2 år senare. Någon månad senare började han ringa och vi pratade telefon flera timmar nästan varje kväll. Jag var benhård med att inte ta tillbaka honom fast egentligen ville jag. Han hade sårat mej så djupt att han fick stå sitt kast. Vi träffades och fikade några gånger men jag höll det på kompisnivå. Han var hela tiden tillsammans med den andra tjejen men gjorde klart för mej att han skulle lämna henne på sekunden om jag bara vinkade med lillfingret. Jag hade gjort det om han gjort slut med henne först, men det lät jag inte honom veta. 

Jag har tänkt på honom ofta under åren som gått. Så 10 år efter vi träffats kom det ett brev hem (det var innan internet). Han skrev ett långt brev om hur hans liv blivit och hur han saknade mej och ofta ångrade sitt felval. Som väl var berättade han också att han var gift och hade 2 barn med tjejen som han kallade och fortfarande kallar (enligt säkra källor) sitt andrahandsval. För en sekund ville jag kasta mej på telefonen och ringa, men jag slängde brevet utan att anteckna hans mobilnummer. Det var 10 år, 2 barn och ett giftermål för sent.  Än i dag undrar jag ibland om jag gjorde rätt. 

• eslah

Många blir lite extra blödiga och nostalgiska såhär kring jul, tajmingen för sådana känsloutspel är nog vanligare nu än annars.

Försök att inte läsa in på tok för mycket i det, han är upptagen och tycker väl att det är lite mysigt att prata med en gammal flamma när "surtanten" hemma stressar med julbestyren. Nåja, lät väldigt krasst det där. God jul iallafall.

• Anonym (exet)

tack för era svar...ja kan vara så att det är sura tanten hemma som gör att han ville prata lite,men detta va mitt i natteen 01-04....
    många minnen kom iallfall tillbaka,och jag trodde han hade glömt,men nej han kom ihåg samma detaljer som jag (blandannat sex i ett buskage vid biblioteket)

• Anonym (Moa)
    eslah skrev 2014-12-22 14:05:07 följande:

Många blir lite extra blödiga och nostalgiska såhär kring jul, tajmingen för sådana känsloutspel är nog vanligare nu än annars.

Försök att inte läsa in på tok för mycket i det, han är upptagen och tycker väl att det är lite mysigt att prata med en gammal flamma när "surtanten" hemma stressar med julbestyren. Nåja, lät väldigt krasst det där. God jul iallafall.

Det ligger nog mycket i det du skriver. Det är lätt att hamna högt på "listan" när man inte är den som hasar omkring bland dammtussar och snoriga barn.
  • Anonym (L)

Hade jag varit du hade jag varit glad över att han är ett ex. Att snacka minnen med en gammal kärlek och säga att man hade kommit över om man inte var gift...Det hade kunnat vara du som var hans fru och mor till hans barn och fullständigt ovetande om att maken hade hade skrivit detta till tjejen han hade före dig. 

• Anonym (exet)
    Anonym (L) skrev 2014-12-22 14:32:26 följande:

Hade jag varit du hade jag varit glad över att han är ett ex. Att snacka minnen med en gammal kärlek och säga att man hade kommit över om man inte var gift...Det hade kunnat vara du som var hans fru och mor till hans barn och fullständigt ovetande om att maken hade hade skrivit detta till tjejen han hade före dig. 

ojoj,du är olyckligt ovetande hör jag..vet juist nu 3st som gör just detta och alla pratar med mig...hmmm...alla har tjejer..en är förlovad...finns en anledning varför de längtar bort,för att de inte har det bra i det dem är i....
  • nymedlem
    eslah skrev 2014-12-22 14:05:07 följande:

Tror du har mkt rätt i detta. Stämmer inte i mitt fall dock då mitt ex och jag fick kontakt i somras.

Ts - hur många har man sex i ett buskage med? Jag hade sex på golfbanan med ett ex, självklart kommer jag ihåg det.

Var han full när ni pratade? Tänker på tidpunkten.
  • nymedlem
    Anonym (exet) skrev 2014-12-22 14:40:17 följande:

ojoj,du är olyckligt ovetande hör jag..vet juist nu 3st som gör just detta och alla pratar med mig...hmmm...alla har tjejer..en är förlovad...finns en anledning varför de längtar bort,för att de inte har det bra i det dem är i....

Fast det kan fortfarande bero på nostalgi. Jag och exet hade det inte så bra som mina minnen är idag. Så var det nog för er också annars hade det inte tagit slut?!
  • Påven Johanna
    Anonym (exet) skrev 2014-12-22 14:40:17 följande:
    Så du sitter och är slasktratt åt tre olika män som alla lever i förhållanden med andra kvinnor? Och som "måste ligga lite lågt" för att kåtsnacket mellan er har upptäckts av partnern? Och du tycker att du drar det längsta strået, hur? 
  • Anonym (exet)
    Påven Johanna skrev 2014-12-22 14:48:29 följande:
    Så du sitter och är slasktratt åt tre olika män som alla lever i förhållanden med andra kvinnor? Och som "måste ligga lite lågt" för att kåtsnacket mellan er har upptäckts av partnern? Och du tycker att du drar det längsta strået, hur? 
    exet pratar jag med,men den ena har jag haft sex med...så...ja nåt har jag som de saknar...dröjer nog inte länge innan den andra kommer farande med... alla har vi behov...jag vill knulla/prata,de vill knulla/prata,fine....jag ger de något de har behov utav....jag är singel...så...skulle deras tjejer komma på oss,är det bara att hänvisa till att det är inte mig hon ska vara arg på det är sin kille,som uppenbarligen inte är nöjd med det han har. så är det ju,är man nöjd,går man inte utanför eller kollar på annat....två vuxna människor gör ett val....slasktratt nejdu härliga stunder...
  • Anonym (exet)
    nymedlem skrev 2014-12-22 14:41:14 följande:
    Tror du har mkt rätt i detta. Stämmer inte i mitt fall dock då mitt ex och jag fick kontakt i somras.

Ts - hur många har man sex i ett buskage med? Jag hade sex på golfbanan med ett ex, självklart kommer jag ihåg det.

Var han full när ni pratade? Tänker på tidpunkten.
    nej han va verkligen inte full när vi pratade,är en människa som tränar mycket och dricker ytters sällan,så nej.
  • jonatan91

Glöm exet. Jag vet att det är omöjligt, men bilden du har i huvudet av ett lyckligt förhållande med en nu gift man är minst lika omöjlig. Det är jul. Killen som lämnade dig pga avståndet valde en annan på ett bekvämare avstånd. Nu har han barn och ansvar och det är lätt att drömma tillbaka till "när man var ung". 

Svar på tråden pratade med exet igår-vi saknar varandra -10år efter vi delade på oss!