• Blomflugan

tungt på jobbet och tungt i privatlivet.

Det låter som att du inte har det lätt! Men du ska veta att du inte är ensam! Är just nu sjukskriven en kortare period för att jag inte klarade av stressen på jobbet i kombination med ivf-cirkusen med många misslyckade försök. Fick bla ångest och sömnproblem. Har träffat en psykolog, hittills bara en gång men ska snart tillbaka, det kändes jättebra. Hon sa bland annat att nedstämd blir man garanterat i den här processen, frågan är bara hur djupt man ska sjunka, det gäller att försöka ta hand om sig själv mitt i alltihopa. Ska gå ner i tid när jag går tillbaka till jobbet i jan och ska ta mig tid att yoga och hitta på annat som jag mår bra av.

Tycker att du ska gå till en läkare med dina utmattningssymptom och be att få bli sjukskriven ett tag. Ta dessa signaler på allvar, de är tydliga tecken på att du behöver vila och rå om dig själv!

När det gäller de gravida vännerna och kollegorna så har du full rätt att ha armslängds avstånd, man pallar inte annat (jag tror ingen av oss i den här situationrn gör det)!

Hoppas att du får hjälp med allt och att du mår lite bättre snart! Kram

Svar på tråden tungt på jobbet och tungt i privatlivet.