tungt på jobbet och tungt i privatlivet.
För att göra en lång historia kort.
Jag & min man har försökt få barn i 7 år, 6 år av ivf och hormonbehandlingar.
På mitt jobb (jag är lärare) är det riktigt tungt. Jag jobbar på en skola med stora klasser och många krigsdrabbade barn vilket gör jobbet extra tungt då man blir mer av en lärare och handledare i livet samt att man hela tiden lider med barnen som inte får någon ordentlig hjälp.
Man sliter som ett djur för att göra barnens tillvaro dräglig men går hem med en klump i magen för att man inte kan göra någonting.
Så nu under terminen tror jag att jag har blivit utbränd, jag får ofta hjärtklappning, yrsel och illamående och förra veckan svimmade jag.
Till råga på det har nu i veckan 3 kollegor berättat att de ska ha barn. Vi är en liten skola så jag har totalt bara 21 kollegor.
Jag är även öppen på jobbet med ivf och sånt då det blir mycket frågor om man är sjukskriven, dels av nyfikenhet men också för att folk bryr sig. Jag tycker då det är onödigt att ljuga om varför jag är hemma och jag har inte ångrat för en sekund att jag berättade på jobbet.
Dock är det nu så att en av de här tjejerna ofta pratar om sin graviditet (ingen väntar sitt första barn utan andra och tredje) med kollegor i personalrummet när hon sitter bredvid mig.
Jag förstår att hon vill prata om sin graviditet men jag är så sällan i personalrummet pga massa anledningar så det känns som det är högst onödigt att göra det när just jag är där. Allra helst när hon själv tar upp det med folk.
Det, i samband med alla deras graviditeter, det är flera av mina nära vänner i privatlivet som är gravida (en pratar ofta om att det är så jobbigt för henne att jag inte är gravid för då får hon inte känna 100% glädje fast jag ALDRIG säger något till henne och tvärtom trycker ner varendaste känsla när hon är nära) samt ev utbrändhet gör att jag inte direkt ser fram emot våren.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Är det någon som har något råd?
Då menar jag typ konkreta som "träffa en psykolog" vilket jag redan har bokat
eller kanske egna historier om liknande situationer och hur du har tagit dig ur skiten.
Jag är inte intresserad av välmenande råd som "var glad för deras skull" "se ljuset i din tillvaro" osv. Sånt är väldigt snällt men jag är inte mottaglig för det just nu och blir bara frustrerad eftersom det inte hjälper mig i det stora hela och jag vill verkligen finna en lösning =)