mammalovis skrev 2014-12-29 22:44:28 följande:
Sedan finns det nog någon app att ladda ner där man som föräldrar kan dela barnens aktiviteter.
Jag har själv börjat tänka framåt, då 4-åringen är hos sin pappa i tre dagar i sträck för första gången. Funkar det så finns ju risken att jag får frågan om varannan helg, så jag grunnar på att ställa kravet på att han hämtar på förskolan i så fall och själv löser det med kläder. Jag vill INTE ha stressen med att skicka med kläder varannan helg, då får han ha regnkläder själv för det ska inte jag behöva stressa med på måndagmornarna känner jag.
Vi har en kalender på googel där vi delar med oss av information rörande barnen. Det blir en hel del mer saker att tänka på när de börjar skolan :)
pappan i ditt fall bör iaf ha vanliga kläder till barnet, det ska du inte behöva skicka med på lång sikt. Kanske att du kan göra det till en början innan pappan har hunnit komma fram till hur mycket han behöver.
Regnkläder, overaller, ytterkläder, skor brukar man som praxis kunna skicka med när barnen bara är vh. Att köpa regnkläder som kanske behövs användas 2-3 gånger en höst känns ganska onödigt.
Har ni lämning och hämtning på förskolan så kan ju pappan då själv se till att ta med sig regnkläderna eller vinterkläder hem på helgen, samt att de kommer tillbaks på måndagen när han lämnar. Tror absolut att det är lättast för barnet att hämtning och lämning sker där.