• smultronhesten

Vi singlar som planerar barn under 2015!

Hej på er! Jag är i startgroparna för att skaffa mig ett knytt på egen hand under kommande år. Efter många år av funderingar, överväganden och kärleksförhållanden som bara blivit trassliga, känns det helt rätt att påbörja nästa kapitel i livet :)

Tänkte att det måste finnas fler på FL som går i samma tankar? Kanske kan vi följas åt i en tråd?

Planerande singlar, oavsett om man tänker privat donator, Danmark, IVF eller något annat tillvägagångssätt, alla är välkomna!

• Svar på tråden Vi singlar som planerar barn under 2015!
  • grodansmamma

Bim igår och ff ingen mens, bara fått lite flytningar och lite mensvärk till och från, tror mensen kommer snart men annars blir det nog ett test om någon dag. Har dock bara ett digitalt cb kvar, så vill gärna vänta lite om mensen ändå kommer... Testade i lördags och då var det negativt så därför känns det som att det är kört, men klart man ändå hoppas när den intehar kommit..

• Masquerade
    grodansmamma skrev 2015-02-23 14:35:54 följande:

Bim igår och ff ingen mens, bara fått lite flytningar och lite mensvärk till och från, tror mensen kommer snart men annars blir det nog ett test om någon dag. Har dock bara ett digitalt cb kvar, så vill gärna vänta lite om mensen ändå kommer... Testade i lördags och då var det negativt så därför känns det som att det är kört, men klart man ändå hoppas när den intehar kommit..

Håller tummarna för dig!
  • grodansmamma
    Masquerade skrev 2015-02-23 18:53:52 följande:

Håller tummarna för dig!

Tack det kan behövas :)
  • Masquerade
    grodansmamma skrev 2015-02-25 10:44:12 följande:

OMG, jag är gravid!

Åh, vad roligt för dig!!! Grattis! :D
  • grodansmamma
    Masquerade skrev 2015-02-25 19:34:07 följande:

Åh, vad roligt för dig!!! Grattis! :D

Tack :)
  • 2014 baby

här hoppar jag in!jag har en son på snart två år som kom till genom heminsemination och snart påbörjar jag syskonverkstan med samma donator som sist men har även en donator till ifall inte min donator kan

• Sigfader

Har ni funderat över vad som kan gömma sig i "donatorers" arvsmassa? Är det fråga om en helt anonym person så kan det vara allvarliga genetiska sjukdomar som ni inte får veta. Det kan man visserligen råka ut för ändå, men det är ju ganska vanligt att folk vet om vad som "ligger i släkten".

Sen så tänker jag att som pappa är man konstig som kan tänka sig att "tillverka" ett barn, men sen strunta i det. Jag tror att många pappor som sticker har anknytningsproblematik som kan gå i arv. Vi är trots allt biologiska varelser, och det är långt mer än utseendemässiga egenskaper som går i arv. Därför är det en klar fördel att känna sin partner som man skaffar barn med.

• sillencillasill

Jag är helt övertygad om att vi är mer noggranna vad gäller intyg på friskhet, pratat om sjukdomshistoria osv än alla "01.55" ragg och one night stands. Vi är ärliga i vårt beteende och lurar ingen.

Sigfader skrev 2015-03-01 06:00:23 följande:

Har ni funderat över vad som kan gömma sig i "donatorers" arvsmassa? Är det fråga om en helt anonym person så kan det vara allvarliga genetiska sjukdomar som ni inte får veta. Det kan man visserligen råka ut för ändå, men det är ju ganska vanligt att folk vet om vad som "ligger i släkten".

Sen så tänker jag att som pappa är man konstig som kan tänka sig att "tillverka" ett barn, men sen strunta i det. Jag tror att många pappor som sticker har anknytningsproblematik som kan gå i arv. Vi är trots allt biologiska varelser, och det är långt mer än utseendemässiga egenskaper som går i arv. Därför är det en klar fördel att känna sin partner som man skaffar barn med.

• Sigfader
    sillencillasill skrev 2015-03-02 06:49:29 följande:

Jag är helt övertygad om att vi är mer noggranna vad gäller intyg på friskhet, pratat om sjukdomshistoria osv än alla "01.55" ragg och one night stands. Vi är ärliga i vårt beteende och lurar ingen.

Fast du vet, de flesta barn kommer till världen hos ett par, inte efter ONS och "01:55 ragg".
Svar på tråden Vi singlar som planerar barn under 2015!