Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

IVF 2015 januari - februari

ljungen78 skrev 2015-02-17 09:28:48 följande:

Hej allihop - hoppas att det går bra för er med ruvningen och alla symptom och icke-symptom  Själv är jag nu på RD10 med blastocyst och det börjar alltså dra ihop sig. Testdag den 21/2. Tar både lutinus och progynon (sistnämnda pga att jag fick ta suprefact istället för ovitrelle inför ÄP eftersom jag var i riskzonen för överstimulering) och nu är frågan om progynon skjuter upp mensen..? Ngn som vet? Har symptom i form av känningar i tjejmagen och ömma bröst - men det ä garanterat medicineringen, så det känns helt betydelselöst.

I början av ruvningen tyckte jag att det var helt ok, men nu börjar det kännas ganska jobbigt. BÄVAR inför testet på lördag, tänk att den där jäkla lilla stickan bär så mkt ångest, hopp och förväntan. Vi har iaf bokat in en date night den kvällen, barnvakt fixad (har ett barn sedan tidigare) - så om det bli minus ska jag dricka massor av bubbel och njuta av det. Och tänka att nästa embryo är The One!

Kram på er allihop - snart är vi gravida, det känner jag på mig!

Härlig inställning! Och bra planerat av er att ha date den kvällen. Det ska jag se till att ordna här med.
  • Utflykt i verkligheten

Tårarna bara rinner! Är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Mannen vet inget ännu... Tänkte överraska honom med en middag på lördag och då berätta. Något förslag på något roligt sätt att berätta?

• Utflykt i verkligheten
    Fröken Smilla skrev 2015-02-17 18:12:56 följande:

Det där är definitivt positivt! Grattis! (Höll ju tummarna jättehårt!)

Gillar dina tummar!!!!
  • Utflykt i verkligheten
    Linda8110 skrev 2015-02-17 18:39:55 följande:

Grattis! På lördag? Berätta på en gång! Han vill ju bli lika glad som du :)

Grejen är att vi inte ses förrän då. Jag inte gärna berätta över telefon.
  • Utflykt i verkligheten
    Fröken Smilla skrev 2015-02-17 18:42:43 följande:

Jag hade aldrig kunnat vänta så länge!

Ett litet paket är ju fint, med testet inslaget eller servera honom frukost på sängen och så är det ett av inslagen?

Bra tips!
  • Utflykt i verkligheten

Tack alla! Ja det är tortyr att inte få berätta förrän på lördag, men så får jag ju skylla mig själv som testade så tidigt...

Det lutar åt att jag gör som ni säger: Slå in ett paket med testet och nåt sött bebisplagg som det står pappa på. Han kommer gråta floder! Jag kommer gråta floder!

Han har längtat i så många efter barn och under bra lång tid visste han inte ens om det var möjligt att göra IVF eftersom att man inte gör utredning på singlar. Så lyckan var total när vi fick reda på att han hade spermier att hämta direkt från testiklarna. Och nu är jag gravid! Helt ofattbart!! Och underbart!

• Utflykt i verkligheten
    Josefinehej skrev 2015-02-18 06:52:02 följande:
    blir alldeles varm i hjärtat att läsa det du skriver. Även om jag misslyckas så kan jag verkligen glädjas med dig och alla andra här <3

kram
    Du är fantastisk! Tack snälla du! Och min magkänsla säger mig att det kommer lösa sig för dig med så småningom. {#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten
    Josefinehej skrev 2015-02-18 06:52:40 följande:
    så vilken dag plussade du på? (Sorry om du redan skrivit det men har missat det isåfall) :)
    Plussade igår. Har egentligen testdag 23/2.
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-18 07:45:23 följande:
    Kramar om! Jag beklagar verkligen! Ta hand om dig och varann <3
    Kram på dig! Och jag håller med lisodan om att du bör kontakta kliniken innan du avslutar behandlingen.
  • Utflykt i verkligheten
    shinyxxx skrev 2015-02-18 06:25:40 följande:

Som ni vet plussade jag 11/2. Har sen igår fått ljusbruna flytningar .. Livrädd för att det är missfall på g.. Känner mig helt knäckt !!:(

Fast sådana kan man ju få utan att det ska vara någon fara har jag info om. Ring kliniken och be om att få prata med någon som kan stötta dig oavsett.
  • Utflykt i verkligheten
    shinyxxx skrev 2015-02-18 09:52:11 följande:

Mina bröst har vart spända i flera dagar imorse var det borta... Jag ska inte ha mens nu, är 13 dagar efter mensdag. Skulle jobbat inatt men orkar inte det. Pratade med kliniken, dem sa att det antingen kunde vara början till missfall el så var det ingen fara.. Bara vänta o se.. Men vad jobbigt det här är. Att det aldrig ska få flyta på o gå bra ..:(

Brösten kan växla. Ibland spänt och ont, och ibland inte kännas något alls. Så att det just idag inte känns något behöver inte betyda något. Men jag förstår att du är orolig. Bra att du har fått en telefontid! Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten
    shinyxxx skrev 2015-02-18 10:35:56 följande:

Ska få komma dit idag på ultraljud.. Nervös så ja spricker ...

Vad skönt! Då får du svar idag iaf. Vilken tid ska du vara där?
  • Utflykt i verkligheten
    shinyxxx skrev 2015-02-18 10:57:03 följande:

13.30... Fy fn vad det här är jobbigt... Vet inte hur jag ska kunna ta emot ett negativt besked...

Håller tummarna här med!
  • Utflykt i verkligheten
    shinyxxx skrev 2015-02-18 14:20:13 följande:

Hej! Nu har jag kommit hem från Ultraljudet. Dem såg en hinssäck o början till gulsäcken, allt såg bra ut =) Det var tyvärr för tidigt för att se något mer.  Blöder från livmodertappen. gynläkaren kunde inte se att det kom längre upp ifrån. Dem tog även cellprov när jag låg där.. En lättnadens suck... undrar dock varför dem ville ta cellprov hux flux bara... ännu en sak att oroa sig för... Tack för all stöttning! <3

Underbart!! {#emotions_dlg.flower}
  • Utflykt i verkligheten

Efter flera dagar med illamående och hysterisk trötthet, ont i magen med rejäl svullnad och svullna ömma bröst - så vaknar jag plötsligt och mår som vanligt! Men vad i hela friden?! För det blir man ju inte nervös över liksom?!?...

Skitoro... Att man inte ska få kunna slappna av nån gång. Bajs.

• Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-19 12:28:35 följande:
    Jag instämmer med dig! Jag har som sagt inga känningar alls... Det oroar skiten ur mig!

Måtte det bli bra denna gången *snälla snälla snälla*
    Håller tummarna för oss båda!!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari