Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

IVF 2015 januari - februari

UL idag. 7 äggblåsor totalt. Tyckte att det var få? Läkaren bedömde dock att jag ska fortsätta med samma dos.

Listan med ruvare fylls på ser jag... Härligt!

• Utflykt i verkligheten
    MadArp skrev 2015-02-02 14:21:46 följande:
    7 äggblåsor är stålande bra.... Underbart, grattis!
    Tack för uppmuntran! Nästa ul sker på onsdag morgon...
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-03 12:34:53 följande:

Nu sjönk både hoppet och modet känner jag.

Var på första ul idag och de hittade endast 6 äggblåsor... Och ingen reglering i dos.

Känner mig väldigt besviken och börjar fundera på varför man egentligen utsätter sig för allt det här? Känns frustrerande och meningslöst.

Finns det någon här inne som har haft liknande resultat och som har något positivt att säga? Behöver det mer än någonsin...

Vad jag har förstått så är mellan 5-12 äggblåsor ett önskvärt resultat. Jag hade 7 st vid ul  måndags. Inte heller jag reglerades, vilket ju betyder att allt är som det ska. Så både du åjag har skött oss väl!
  • Utflykt i verkligheten
    Kingston skrev 2015-02-03 14:03:10 följande:
    Åh vad jag hoppas du har rätt! Både läkaren och sköterskan var lite besvikna på resultatet upplevde jag...

Dom sa 8-12 var bra, men jag har ju några dagar till på mig.

Hoppas nu dom små rackarna utvecklas som dom ska!
    Få men naggande goda? Ja nu kör vi så det ryker
  • Utflykt i verkligheten
    Kakan1976 skrev 2015-02-03 15:31:24 följande:

ÄP idag. Fick ut 12 ägg vilket är det bästa resultatet vi fått någonsin! Hade det dock krångligt med spermaprovet vilket innebar att min sambo fick göra om det. Inte helt lätt under press men det gick bra och prov nummer två såg mkt bättre ut.

Nu håller vi tummarna för att så många som möjligt blir bekräftade och bra. Ett steg i taget...

Härligt!
  • Utflykt i verkligheten

Vet inte varför, men jag känner mig deppig och trött. Har ont i magen och känner mig spänt om magen och gaserna är inte att leka med... Blä just nu!

• Utflykt i verkligheten
    Kakan1976 skrev 2015-02-03 17:23:09 följande:

Vad jobbigt! Det är ju både hormoner och känslor som spökar, inte konstigt humöret blir lidande. Hoppas det känns bättre snart!

Tack! Nu ligger jag i sängen och kan inte sova pga illamåendet. Men men... Det kommer ju förhoppningsvis vara värt allt besvär sen.
  • Utflykt i verkligheten
    Heystella skrev 2015-02-03 17:58:43 följande:

Imorgon är det dags för FET med 6-dagars blasto! Detta blir vårt andra försök :) Hoppas nu bara att den klarar upptiningen bra imorgon...är nästan mest nervös över det.

Håller tummarna!!
  • Utflykt i verkligheten
    Josefinehej skrev 2015-02-04 10:01:21 följande:
    hur stora var dina äggblåsor på första VUL? :) och hur många dagar hade du tagit injektioner då? :)
    Har faktiskt ingen aning pinsamt nog...

Men efter dagens ul så konstaterades det att jag har väldigt olika storlekar på mina blåsor. Tror hon räknade till 3 st som var mogna.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari