• Fröken Smilla

IVF 2015 januari - februari

Kingston skrev 2015-02-03 12:34:53 följande:

Nu sjönk både hoppet och modet känner jag.

Var på första ul idag och de hittade endast 6 äggblåsor... Och ingen reglering i dos.

Känner mig väldigt besviken och börjar fundera på varför man egentligen utsätter sig för allt det här? Känns frustrerande och meningslöst.

Finns det någon här inne som har haft liknande resultat och som har något positivt att säga? Behöver det mer än någonsin...

Jag hade bara två mätbara vid första UL och vid sista innan ÄP hade jag bara 6 st mätbara som dessutom växte i otakt, läkaren suckade tom lite. Men ändå plockades 10 st, 7 blev befruktade. Vi fick tillbaka en och har två blastocyster i frysen. Och den de satte tillbaka gjorde mig gravid Jag tycker ditt resultat vid första UL låter bra!
  • Fröken Smilla
    Sindyrella1983 skrev 2015-02-04 18:47:52 följande:

Ligger hemma och funderar på det här försöket och det jag tänker på är antal embryo. När jag pratade med läkaren inför detta så sa jag att vi vill ha tillbaka två embryo. Hon kan tänka sig två på dag två eller tre men inte två blastocyster. Så vad väljer man om vi får välja? Ett på dag fem eller två på dag två eller tre ???

Jag hade också valt en blastocyst!
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-05 17:34:58 följande:

Då var jag ruvare! Jag fick tillbaka två fina ägg idag på dag 2. Ett var 4-celligt och ett var 6-celligt! Vi har tre som ska odlas till blastocyter, den ena av dem hade bara tre celler idag och de andra två någon vätska (kommer inte ihåg vad hon kallade den) runt skalet men de såg ändå lovande ut. Jag är så glad för det här resultat och hoppas att det tar sig och att vi också får något till frysen för säkerhets skull.  Sjätte gången gillt!

Så härligt! Håller tummarna för er!
  • Fröken Smilla
    maka011 skrev 2015-02-05 15:42:37 följande:

Kommer att ta en paus ifrån tråden ett tag. Behöver tillåta mig själv att vara besviken ett tag. Och även om jag är jätte glad för er som det går bra för vaknar det gröna monstret så fort jag läser om er. Måste ta ett steg tillbaka.

Återkommer när jag laddat batterierna och orkar glädjas med er på riktigt.

Lycka till allihopa!

Du har min fulla förståelse. Tycker otroligt synd om er. Många kramar!
  • Fröken Smilla
    Linda8110 skrev 2015-02-07 08:18:26 följande:

Tack! Jag har en 2-dagars. Jag testar igen i mitten av nästa vecka om mens ej dyker upp.

RD 9 är ju väldigt tidigt med en 2-dagars, jag testade svagt positivt på RD 9 med en 5-dagars och det var morgonurin. Håller tummarna att det bara var för tidigt för dig att testa!
  • Fröken Smilla
    Luthien87 skrev 2015-02-07 10:29:42 följande:

Tog mitt test idag, på RD16. Tyvärr var det negativt.

Det var tråkigt att höra. Många kramar till dig!
  • Fröken Smilla
    sofotrollet skrev 2015-02-07 15:03:51 följande:

Jag är på ruvardag 5 med tredagarsembryo och har de senaste två dagarna haft som menvärk. Vill såklart inte ge upp hoppet och det e ca 4-5 dagar till Bim (om jag räknar ca 14 dgr efter äggplock/ägglossning) så vill ju gärna tro att det än inte är kört.. Men nu till min fråga, vad har ni som tar Lutinus för biverkningar? Ni som fick ett plus, hade ni mensvärksliknande smärta innan plusset?

Jag tog inte lutinus, utan Crinone, men biverkningarna verkar likna varandra. Jag fick mest ömma bröst.

Innan plus hade jag en del känningar i magen, men inte riktigt på samma sätt som mensvärk. Detta känns mer som att det drar och sticker på varsin sida av livmodern, på mig sitter mensvärken mer i mitten av livmodern. De känningar jag hade då har jag fortfarande nu i vecka 6 och ibland är det mer och ibland är det mindre.
  • Fröken Smilla
    Kakan1976 skrev 2015-02-08 09:28:16 följande:

Akeolis: Verkar helt bananas! Allt är ju i princip klart så vad tjänar de på att göra så här? Statistik tänker jag men det är ändå helt galet!

Ni andra: Vet ni vilken dag embryot fäster i livmoderväggen! Googlat som sjutton men hittar inget riktigt svar.

Det är nog olika, men det brukar vara mellan dag 5-8 efter ägglossning (äggplock för vår del då).

Jag är ganska säker på att jag kände när det hände, och det var på kvällen dagen efter ET (hade fått tillbaka en 5-dagars). Jag kollade tom klockan så att jag skulle minnas tidpunkten, för om jag var gravid så hade det säkert fäst då det vibrerade på ett väldigt speciellt sätt i livmodern. På morgonen efter kom det lite rosa på pappret, så är rätt säker på att det var nidblödningen.
  • Fröken Smilla
    mom2012 skrev 2015-02-08 10:47:31 följande:

Fröken smilla. Mellan dag 7 och 10 fäster embryot :)

Tempar du varje morgon kan du ha sett en dipp i tempen de dagar implantationen skedde.

Kakan1976 skrev 2015-02-08 14:01:28 följande:

7 och 10 efter plock eller återföring? På tvådagars?

Enligt 1177 (info granskad av läkare, barnmorska och forskare) så är det vanligast med 7 dagar efter befruktning. Det spelar ingen roll om man fått 2-dagars eller 5-dagars, utvecklingen sker i samma takt. För min del var det 6 dagar efter befruktning.

Det tar ägget 3-4 dagar att ta sig ner till livmodern (för de som inte genomgått IVF dvs), och sedan några dagar för ägget att fästa sig.

Det är ju lite lättare för oss IVF:are att räkna ut, eftersom vi vet när befruktningen skedde.
  • Fröken Smilla

Lycka till imorgon, ni som ska göra ÄP!

För mig minns jag det som en positiv händelse, mycket tack vare morfinet. Det kändes som en skön berusning jag håller med tidigare talare, värmekudden var min bästa vän efteråt!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari