IVF 2015 januari - februari
Och om någon snäll lägger in Niskans uppgifter kanske den personen samtidigt kan lägga in min testdag: 6/2
Supersötasnälla! ;)
Och välkommen Niskan! Lycka till!
Och om någon snäll lägger in Niskans uppgifter kanske den personen samtidigt kan lägga in min testdag: 6/2
Supersötasnälla! ;)
Och välkommen Niskan! Lycka till!
Jag och min sambo bokade en resa till USA nu i februari för att fira min 30 års dag och försöka koppla av i väntan på ivf.en som skulle starta i Mars... Nu visade det sig att vi kunde få komma igång redan i veckan om min mens kommer på utlovad dag.. Det vill säga senast måndag.. Kommer den senare än måndag hinner vi inte med ett försök innan vi åker... Då måste vi vänta till mars eftersom min nästa mens borde komma sista dagarna i USA...
Vet att vi redan innan var inställda på mars men nu när det visar sig att vi har möjlighet att kunna påbörja ett försök redan nu känns allt så mkt mer jobbigt och stressigt.. Är det någon som vet om man kan ta med sig sprutorna till USA för att isf påbörja behandlingen sista dagarna på resan? Borde alltså bli dom 2-3 första sprutorna där.. Eller ska man bara inrikta sig på mars även om det känns så långt borta..:/.. Jag kommer att köra gonalf och ovitrelle..
Tack Akelois!!
Noctura - så spännande!!
Alltså. Crinone.
Någon mer än jag som fått tok-ömma bröst av det? Jag började ju ta det dagen efter äggplock och fick direkt lite ömma bröst. Nu, en vecka senare, vaknar jag på natten av att det gör så ont att bara vända sig i sängen... Fick gå upp mitt i natten och ta på en sport-bh.
Ja visst ska man vara glad över inga biverkningar men du vet ju har man är funtad... man letar tecken på att kroppen förändras och man inbillar sig att äggen inte alls växer bara för att det inte känns.. Jaja, det ska ia bli spännande och se om det har gjort någon verkan imorgon, DÅ tänker jag vara glad över att det inte följde med biverkningar
Grattis lisodan!
Här har alla mina sedvanliga pms-symtom kommit, och de är så ovanliga och tidsspecifika att jag är bombsäker på att mensen kommer på fredag. Jobbigt som fan, var helt knäckt igår men börjar se framåt...
Mensen kom nu idag, 10 dagar innan testdag :/ jag visste att den var på gång men trodde nog inte den skulle komma redan på rd 8... Ska man fortsätta med crinonen? Känns ju liksom lönlöst. Och lite äckligt.
Är det som riktig mens? Jag fick nämligen en nidblödning RD 8 som var som en rosa flytning och som upphörde efter en dag. Sen fick jag förvisso missfall ändå men det var flera veckor senare men det finns många olika anledningar till blödningar som inte mens så ge inte upp hoppet ännu!
Jag har hört att ruvdag 1 är samma dag som återföring, så det är nog lite olika sen numera får man ju återföringar vid så olika cellstadier så två stycken som är på ruvardag 5 kan vara flera dagar åtskilda i själva cykeln.
Lycka till Achiniotis
Alltså. Mensen kom aldrig riktigt igång igår, och igår kväll kändes mitt underliv konstigt svullet. Jag var också galet trött, och sov som vanligt dåligt. Jag tänkte att jag orkar inte med den här ovissheten och kl 5 nu imorse gjorde jag ett gravtest, och det blev positivt...!
Jag vågar inte riktigt tro på det och vill inte ta ut något i förskott, ska fortsätta testa i dagarna som kommer. Det var dessutom med ett test från Testlagret så man kanske inte ska lita på det. Mina CB-tester ville jag inte riktigt använda än.
Så nej, man vågar inte tro på det, men visst tändes hoppet igen...
Jävla kropp alltså. Vilken bergochdalbana!
Jag vill inte lägga till det i listan förrän vi är helt säkra.