IVF 2015 januari - februari
Noctura: Optimalt är ett bra ord i detta sammanhang! Håller tummen på ett bra äggplock =)
Noctura: Optimalt är ett bra ord i detta sammanhang! Håller tummen på ett bra äggplock =)
Jag har sprutat med Bemfola nu i fyra dagar men känner ingen biverkning, hur har ni som känt av sprutorna mått?
Det kanske är normalt att inte känna något?
Imorgon är mitt första vul för att kolla till äggen, såå spännande!!
ÄP:
Fröken Smilla: 16/1
Luthien87: 20/1
Malinka87: 21/1
Flinilinis: 26/1
maka001: 28/1
Happyland: v. 5
Meligna: v 5
Sofotrollet: v.5
noctura: v. 5
Kakan1976: v. 6
Akelois: v 6
Sindyrella1983: v 7
FET:
Heystella: v. 6
Hedwig H: prel. v. 6
ET:
Fröken Smilla: 21/1
Luthien87: 22/1
Malinka87: 23/1
KLINIK:
Maka011: Carlanderska
Utflykt i verkligheten: Carlanderska
Happyhappy: Carl von Linne Uppsala
Bebro001: Carl von Linne Uppsala
PD1984: Carl von Linne Uppsala
Flinilinis: Falun
väntar2015: Falun
Akelois: Falun
Noctura: IVF Falun
Hallonbacken: RMC Linköping
Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum
Sofotrollet: Huddinge fertilitetscentrum
Fröken Smilla: RMC Malmö
Jenjoh5: Nordic IVF Malmö
Sindyrella1983: Nordic IVF, Malmö
Kakan1976: Nordic IVF Gbg
Heystella: Nordic IVF Gbg
Happyland: Sahlgrenska
Meligna: Sahlgrenska
Lisodan: Sahlgrenska
Luthien87: Sahlgrenska
Malinka87: Sahlgrenska
Monsan: IVF kliniken i Umeå
toksnippa: Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
Bergamott83: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
89Madeleine: Reproduktionsmedicin Huddinge
Söndag USÖ, Örebro
Liil: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
RUVARE:
Lisodan: Testdag 31/1
Fröken Smilla: Testdag 6/2
Luthien87: Testdag: 6/2
Malinka87: Testdag 7/2
GRAVIDA:
Allt såg perfekt ut och jag fortsätter på 125 Bemfola då mina äggstockar tydligen har väldigt lätt för att producera ägg i mängder!
*bådar gott*
Efter 4 dagars sprutning har jag nu 16 folliklar på 10 mm.
Han siade om att det förmodligen blir äggplock onsdag eller torsdag nästa vecka.
Åhh spännande!!
Spännande med allt som händer i tråden.
Själv har jag faktiskt fått ett plus på stickan!!!!! Vi tjuvtestade igår på ruvardag 10, för jag har kännt mig lite konstig under helgen. Molvärk och bakiskänsla.
Känns helt otroligt att vi efter sammanlagt två ET fått plus båda gångerna. Å andra sidan ej så många befruktade ägg. 3 allt som allt på 2 IVF försök. (Ett klarade ej upptining).
Nu gäller det bara att resten av graviditeten går bättre än sist!!!
En fråga: skall mannen ha haft en utlösning innan spermaprovet på äggplocksdagen?
Idag har jag sovit... Provat ätit något och försökt hålla huvudet still så jag inte kräks.
Är det normalt att må så här på långa protokollet?! Jag har en sån extrem yrsel så att åka bil är uteslutet. Sover hela tiden och mår illa, måste tvinga i mig mat då jag inte ha någon matlust. Har varit nära att svimma några gånger under behandlingen. Huvudvärk hela tiden. Och nästäppa konstant.
Inbillar mig att det Synarel som gör det men borde inte dessa biverkningar släppa en aning då jag går på halv dos nu efter att jag började med sprutorna?
Usch de där låter precis som mig. Jag mår Såå illa och har inte ens kunnat jobba på 2 dagar för har spytt och varit helt snurrig. Jag ska börja på sprutor imorgon så du ligger före mig. Jag som hoppades att dessa symtom skulle försvinna iochmed sprutorna?:/ vilken dag på sprutor är du?