-
Testdagar når man aldrig om man ej är gravid. Jag väntar mens runt måndag. Tog testet nu på kvällen RD 9. Då borde man kunna se åtminstone ett svagt streck om det är något. Hade inte kissat på 6 timmar så det var koncentrerat.noctura skrev 2015-02-06 20:06:53 följande:Hade inte du testdag 13/2? För det är ju en vecka kvar.
-
Tack! KramKakan1976 skrev 2015-02-06 20:44:53 följande:Åh var tråkigt! Men RD 9 är tidigt så jag hade inte helt litat på resultatet. Kram
-
Tack! Jag har en 2-dagars. Jag testar igen i mitten av nästa vecka om mens ej dyker upp.mom2012 skrev 2015-02-07 07:12:59 följande:
Linda - hade du 5dgs eller 2dgrs? Ruvardag9 är tidigt att testa även om del får plus tidigt. Vänta iaf till bim innan du ger upp detta försök.
-
Jag kör bara FET just nu så inga sprutor alls :)mom2012 skrev 2015-02-07 08:28:19 följande:
Gör så :) Nu vet du iaf att ägglossningssprutan gått ur kroppen! Håller tummarna för att mens uteblir och du får ett plus.
-
Tappat mycket hopp då jag ej har några symptom heller, men jag ska försöka att ej ge upp helt... Kvällsurin är ofta mer koncentrerat för mig än morgonen så därför testade jag då. Jag är alltid uppe var tredje timme på natten och kissar så den hinner aldrig bli koncentrerad. På kvällen kan jag knipa bättre :)Fröken Smilla skrev 2015-02-07 09:03:29 följande:RD 9 är ju väldigt tidigt med en 2-dagars, jag testade svagt positivt på RD 9 med en 5-dagars och det var morgonurin. Håller tummarna att det bara var för tidigt för dig att testa!
-
Tack Kakan!!! :)Kakan1976 skrev 2015-02-07 10:51:19 följande:
Linda: Jag förstår det, den hör resan är verkligen att slungas mellan hopp och förtvivlan men jag har inte gett upp hoppet för dig ännu!
Sandi: Grattis till ett superesultat!
Luthien: Åh nej vad tråkigt! Stor kram
-
Usch och blä vad tråkigt.... KramLuthien87 skrev 2015-02-07 10:29:42 följande:
Tog mitt test idag, på RD16. Tyvärr var det negativt.
Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se -
Vilket otroligt dåligt sätt att göra det på. SJÄLVKLART skulle de ha tagit detta med er direkt ni kom dit första gången. Innan du ens börjat med själva behandlingen. Jag hoppas att de kryper på sina bara knän och ber om förlåtelse...Akelois skrev 2015-02-07 19:01:56 följande:
Hej tjejer.
Har funderat fram och tillbaka om jag ska skriva här eller inte....
Jag har iaf bestämt mig för att vara ärlig med er tjejer då jag gillar hela högen, är så ledsen att jag måste lämna er.
Nu är det så här att både vår hemmaläkare och läkaren i Falun har helt missat att informera oss om en viktig sak, fast vi HAR frågat och varit helt ärliga.
Frågan är om det finns någon BMI-gräns när vi betalar privat. Nej det är inga problem för er har vi fått till svar. Dagen efter äggplock ringer först en sköterska och säger att det ser så bra ut och att vi kan komma tillbaka på måndag för insättning. Ni kan ju tänka er lyckan här hemma! Någon timme senare ringer överläkaren och säger att de fryser äggen och att det inte blir någon insättning. Lyckan byttes mot panik på 2,3 sekunder...! Du uppfyller inte vår BMI-gräns var svaret. Vilken j*vla gränsen frågar vi?! Vi hävdade kontraktsbrott och att det är en fråga om etik och moral.
Han erkänner att både han och hemmaläkaren har gjort fel men inget att göra. Vad krävs det för att vi ska få gå vidare frågade jag och svaret blev. "Gå ner 20(!!) kilo så syns vi om 2 månader"
Så läkaren uppmanar mig till att svälta mig själv för att ens kunna uppnå en sån makaber viktnedgång. Helt sinnessjukt! Jag förstår inte hur kroppen ska må bättre av två månaders svält? Vad de har för gräns talar de inte ens om...
Anledningen att de stoppar är ju såklart för att en graviditet kan vara farlig om man är för överviktig och de kan ej vara ansvariga för det, samt att chansen är liten att det kommer fungera. MEN detta ska de ju säga från början! Jag skulle anmäla detta.
Självklart ska du inte svälta dig själv i 2 månader! Lägg upp en plan med någon kunnig och återkom när du nått målet. Bättre att det tar någon månad extra så din kropp mår bra och ej är helt slut av svält. -
[/quote]Lycka till i morgon!!!!Josefinehej skrev 2015-02-08 13:24:27 följande:
Råkade skicka tomt!
Grattis vad kul! Hoppas för dig! Nu väntar förmodligen det jobbigaste i hela den här processen? Väntan.. Själv har jag äggplock imorgon! Jag är väldigt nervös men jag försöker intala mig att jag inte ska vara det och att nästan alla i denna tråden redan har gått igenom detta så då måste ju jag också klara det!
[quote=74820265][quote-nick]Josefinehej skrev 2015-02-08 13:21:09 följande:[/quote-nick]
-
Du är garanterat överstimulerad. Jag blev det och mådde fruktansvärt dåligt från mitten av sprutperioden fram till 2v efter äggplock. Jag var så svullen under ruvartiden så jag trodde jag skulle spricka. Ja fy... Vila vila vila är order. Samt att dricka kopiösa mängder vatten.noctura skrev 2015-02-08 14:13:20 följande:
Nu har det gått 9 dagar sedan ET och jag mår inte så bra. Spänd och svullen buk som gör ont. Andningen har blivit lite påverkad och jag har ont i ryggen. Har även fått lite feber. Mysko, undrar vad orsaken till det är? Natten var hemsk med värk i mage och rygg. Yrseln kom ganska direkt. Fick ta en Alvedon och den värsta smärtan försvann. Hoppas det inte blir sämre... Vid ET hade jag lite vätska i buken, kanske är det det som spökar tillsammans med Lutinustabletterna? Kliniken ringer mig i morgon.