• Linda8110

IVF 2015 januari - februari

noctura skrev 2015-01-31 19:06:15 följande:

Jag hade äggplockning i tisdags och sedan dess har jag fått lite vätska i buken och magen är uppsvälld. Skitdrygt då allt annat har gått så himla bra.

Är det någon annan som har fått vätska i buken och hur lång tid satt det kvar? Har fått rådet att dricka ca 2 liter vatten om dagen och jag hoppas det kan hjälpa. Än så har det inte blivit någon skillnad, bara det inte blir värre...

Jag blev överstimulerad och fick vätska i buken. Som tur var slapp jag tömma. Kände av den i ca 5v efteråt...
  • Linda8110
    Kingston skrev 2015-02-01 18:05:05 följande:

En fråga till er som använt Gonal f tidigare:

När började ni få några känningar eller symptom på att något händer i kroppen. Är på fjärde dagen (kör korta programmet, utan nässpray) och idag har jag haft "ömmande" äggstockar. Känns som om när jag ska ha ägglossning, fast på båda sidorna.

Tycker det är lite tidigt att börja känna av sådant eller?

Jag började känna ordentligt redan på dag 2!
  • Linda8110
    Niskan15 skrev 2015-02-01 18:24:47 följande:

ÄP imorgon och min mage känns så svullen och öm. Känns även nervöst med tanke på att många har upplevt det smärtsamt medan andra tycker att det är helt ok. Mina bröst känns också väldigt ömma idag. Någon mer som har känt så? Kör på korta perioden. I fre kunde läkaren se 10 äggblåsor. Nu håller vi bara tummarna...

Kan någon snäll som sitter vi en dator uppdatera :)

Tack!

Lycka till! :)
  • Linda8110
    Akelois skrev 2015-02-02 16:13:14 följande:

ICSI har inget att göra med äggen utan det handlar om att mannen har får få eller av dålig kvalitet på spermierna.

Vi ska göra en ICSI nu då mannen bara har 9 miljoner.

ICSI kan visst ha att göra med äggen. Vissa ägg har för hårt "skal" och det gör att spermierna inte kan tränga igenom utan hjälp.
  • Linda8110

RD 6 idag (2-dagars). Hade hoppats kunna känna nåååågot idag i alla fall men näe... Orkar inte misslyckas en tredje gång...

• Linda8110
    Luthien87 skrev 2015-02-03 06:38:12 följande:

Jag är på RD 12 (eller 13 beroende på hur man räknar), möjligtvis att jag är lite svullen. Inga blödningar än iaf, har lite "mensvärk" men det har jag nästan varje dag nu. Vågar inte tjuvtitta dock.

I eftermiddag skall jag hämta ut mer lutinus och köpa gravtest inför testdagen.

Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
    Spännande! RD 1 är ju dagen efter återföring så då blir det lätt att räkna ut :) Lycka till!
  • Linda8110
    LadyMaria skrev 2015-02-03 08:58:24 följande:

6 dagar är ju väldigt tidigt med en två dagars. Men jag vet känslan!!

Ruvardag 8 idag, detta är också min 3e ruvning (5-dagars, denna gången)... vill verkligen inte misslyckas, men  i natt vaknade jag av kramper i tjej-magen var 5e minut, som höll i sig 30min typ :( Känns som det är då embryot stöts bort o så kommer mensen en el två dagar efter. Hoppas jag inte har rätt....

Har ni några i frysen?

Åh jag hoppas du har fel i din teori och att din mens håller sig borta! Ja jag vet att det är tidigt men man söker ju konstant efter tecken. Sist började jag blöda på dag 7... Hoppas slippa det imorgon!

Vi hade 11 embryon i frysen från början så 9 kvar varav 7 av dem är blastocyster så det känns bra i alla fall!
  • Linda8110
    LadyMaria skrev 2015-02-03 22:47:03 följande:
    På dagen idag har jag inte känt någon mens känning alls... så det finns en liten gnutta hopp kvar... utvisar sig inom de närmsta dagarna i alla fall...
    Oj va härligt att ha så många i frysen! Då behöver man ju inte vänta så längen mellan försöken :D
    Håller en tumme hårt!

Ja det är toppen att ha frysen full :) Jag mådde så otroligt dåligt av själva IVF processen så det är skönt att inte behöva gå igenom hela den karusellen igen på ett tag i alla fall.
  • Linda8110
    Ulri skrev 2015-02-04 14:27:40 följande:

Ni som gjort nytt ET efter misslyckade FETs. Hur länge var ni tvungna att vänta? Jag antog att vi var tvungna att ta en pauscykel emellan, men sköterskan sa att vi kan starta stimulera nu direkt när jag får mens eftersom jag gör korta protokollet och att jag får bestämma om vi vill vänta eller inte. Jag blir så ställd med alla dessa beslut. Känns dock som att det skulle va bra för kroppen att vila (gjorde stimulerad FET) och även att ha ett samtal med läkaren och planera lite nogrannare inför nästa besök. Samtidigt som man ju inte vill förlora mer tid igen.... Hjälp!

Vila vila vila kroppen! Ökar chanserna avsevärt. Enda gången man inte ska pausa lite är om man är så pass "gammal" att varje månad försämrar chanserna.
  • Linda8110

Inte nog med att man genomgår jobbig ruvning så blir jag genomförkyld också... Blääää! Så, nu har jag gnällt klart :)

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari