• misame89

IVF 2015 januari - februari

Hej ! Nån som varit svullen som en boll efter äggplock och insättning ? Allra helst händer det när jag äter nått magen blir super svullen och hård ?? Är på ruvardag 5 nu. Fått grymt mycket finnar senaste två dagarna,stora sånna oxå :O

Går och lägger mig vid 8 på kvällen för är grymt trött..känner någon igen sig efter behandligen ?

• misame89

Måste tillägga att jag får ont i tjejmagen där inne där livmodrn kan tänkas sitta ungefär om jag resee mig upp hastigt lr hostar..inte jätteont men det känns lite sådär obehagligt lite huggande..

• misame89

Har hört om det där men som sagt det är mest när jag ätit som jag svullnar upp och sen blir jag jättegasig..gått upp i vikt har jag sen jag starta behandlingen kanske 4 kg men har ju inte varit den nyttigaste under denna tid så allt e nog inte vätska.men jag kan väga mig idag och sen se efter imorgon och övermorgon om jag går upp mera men känns likadant varje dag inget blir liksom värre..mår inte dåligt alltså huvudvärk feber och illamående vilket är kända tecken på överstimulering oxå

noctura skrev 2015-03-22 21:45:46 följande:

Ha koll på vikten. Väg dig gärna varje morgon vid samma tidpunkt. Jag blev svullen om magen, efter plock och insättning. Sen när embryot tog sig så blev allt värre. Jag blev överstimulerad och blev inlagd på sjukhus med vätska i buken.

Men det kan som sagt vara nåt helt annat, så oroa dig inte i onödan :)

• misame89

Kan man gå till en vanlig gynekolog på SÖS och kolla om det e något på tok då som överstimulering annars ?

• misame89

Hjälp ! Vakna med feber och ont i huvudet förövrigt inge speciella symptom mer än lite ont i magen vid plötsliga rörelser då drar det liksom till i magen men mest ut mot äggstockarna..svullnaden har i stort sett försvunnit och är inte lika gasig och spänd..

• misame89

Känns som att det bara är jag som skriver i den här tråden just nu :p

Skulle haft min "riktiga" mens idag om jag inte hade gjort ivf..lustiga e att jag får precis som jag brukar..lite dålig i magen och molvärk precis som om jag skulle ha den just nu..är inte det märkligt ?? Tror ni kroppen kan memorera saker ?

• misame89

Så himla jobbigt med alla symptom man får och veta att det beror säkert på lutinus :( igår efter åatt jåag sovit bråa hela natren sov till och med från 20-09 men sen vid 11 vart jag sådär megatrött helt plötsligt ..gör lutinus en trött också..?? Vafan ska den ge alla symptom till att man kan tro att man är gravid.. fått enormt stora bröst har moöande värk i stort sät hela tiden nu sen igår morse..magen är knappt svullen längre är bara lite fluffig efter alla hormoner man stoppat i sig :pl

Fröken Smilla skrev 2015-03-25 20:48:10 följande:

Ja verkligen. Jag får fortfarande mina vanliga pms-symtom när det närmar sig tiden jag skulle haft mens... Inte ens efter 12 veckor fattar kroppen att jag är gravid haha! Idag har jag pms-huvudvärk, och enligt min mensapp skulle mensen komma nu till helgen. Knaskropp

• misame89

Hj ! Har testat minus två gge nu första dag 10 och nu dag 12 :(

Har ett dagars insatt men hoppet är typ borta nu när man läst om många som plussat på dag 10 och 12..har platt mage nu och bara lite molvärk ibland men den har avtagit en del...brösten är inte ömma alls men svullna..kännns som det är riktigt kört ! Testade med stickan från kliniken vet inte vad det e för nått märke men antagligen nå billig variant ..inbillar mig att clearblue kanske kan visa plus då det är ett utav det känsligare testen på marknaden..samtidigt känns det sååå onödigt att gå och köpa ett clearblue när man fått negativt dag 12..det borde väl visa nått svagt på sånt där billigt test eller ? Har ni varit med om liknande men sen fått pluss ?

• misame89

Jag hoppas så innerligt att du har rätt :) måste tillägga att jag fått jättesvaga spökstreck när jag testat 2 gånger både dag 10 och idag 12..dock så tar det längre tid än 10 min för det att ens synas så jag vet inte det är nog inget även om man verkligen vill tro nu när man sett det två ggr !

JK8808 skrev 2015-03-31 09:27:55 följande:

Jag testade minus på dag 12 och 14. Fick sedan pluss på min testdag (dag 21), så nej det är Avsolut inte för sent för dig :)

• misame89

På lör dag 16 efter insättning..hur kommer det sig att du hade testdag 21dagar eftrr ?

JK8808 skrev 2015-03-31 17:23:39 följande:

Får hoppas att dina streck växer till sig :) när har du din riktiga testdag?

• misame89

Men äre 21 dagar efter äggplock du räknar lr 21 dagar eftrr embryoåterföringen ?

JK8808 skrev 2015-03-31 19:39:51 följande:

Ingen aning faktiskt. Vissa verkar ju ha på dag 14 med så det är nog helt olika :)

• misame89

Oj ! Skumt att din klinik hade så många dagar efter ET..men kanske för det finns risk för tidigt missfall. Har hört om 18 dagar men sen finns det ju kliniker som min 16 dagar och sen bara 14 dagar. Men verkar ju som majoriteten ändå fått pluss runt ruvardag 12 så känns som om jag är en utav dom som tyvärr inte lyckats den här gången :(

För verkar ovanligt att inte plussa på dag 14 ens och sen inte inte förens dag 21 efter ET..men du slutade testa efter dag 14 för att sen vönta till testdagen lr ? Isf kan du ju plussat flera dagar innan =/

JK8808 skrev 2015-04-01 18:26:52 följande:

21 dagar efter ET :)

• misame89

Usch vad hemskt ! Beklagar verkligen !

Men kanske därför du fick sent pluss =/

Ja det är den första..vet du om man får göra FET direkt efter ivfmensen lr hur dungerar det där ?

JK8808 skrev 2015-04-01 19:24:19 följande:

Ingen aning om hur det funkar, våra kroppar är väl olika. Jag fick däremot bara vara gravid 2 v ca innan jag fick missfall så ja skulle hellre sluppit dedär plusset.

Men jag hoppas det går fint för dig!

Är det din första ivf?

JK8808 skrev 2015-04-01 19:24:19 följande:

Ingen aning om hur det funkar, våra kroppar är väl olika. Jag fick däremot bara vara gravid 2 v ca innan jag fick missfall så ja skulle hellre sluppit dedär plusset.

Men jag hoppas det går fint för dig!

Är det din första ivf?

• misame89

Fick tyvärr tidigt missfall antagligen för 2 dagar sen.fick feber och frossa dagen innan och nu äre klumpar och tjocka strängar i blodet så vanlig mens kan det inte vara för så brukar det aldrig se ut för mig :(

Känns supertråkigt men jag trodde jag skulle bli mer deppig än såhär..kanske lever man fortfarande på hoppet om att det tar sig nån utav dessa 2 försök som är kvar.

Vi ska få göra FET redan denna månad om min ägglossning kommer som den ska. Dock har vi bara en blastocyst i frysen så om den klarae upptiningen är ju inte så säkert.

Sen har jag ju läst att det inte är det bästa att ta från samma äggskörd om man nu fick minus/missfall på första

Där jag läste menar dom på att det kan vara en dålig skörd och att alla ägg är av dålig kvalite innuti =/

Det kan ju stämma till viss del då det också framgått att om man fått barn på första skörden och har embryon i frysen från den skörden så äre större chans att det blir nått av det på syskonförsöket..

Ska iaf höra med min klinik om den saken för har ingen lust att slösa bort ett försök fär chanserna kan minska..

JK8808 skrev 2015-04-01 19:34:11 följande:

Tack så mycket :)

Nää vi var tvugna att vänta på mensen månaden efter, så vi väntar nu för fullt på aprilmensen så vi får göra FET :)

Men ge inte upp än, de e ju ett tag kvar till din testdag, mycket kan hända :)

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari