• Längta

IVF 2015 januari - februari

Hej. Hoppas de går bra att ja hoppar in i den här tråden.

Jag och min kille ska göra år 3de ivf nu. Använt gonal f de första e ggrna. Första ivf blev vi gravid men med missfall i v.6. Andra försöket fick vi inget återfört pgfelaktig celldelning och nu använder vi menopus och ska göra äggplock på tisdag i umeå. Nu håller vi tummarna att de blir bra ägg denna gång och vi får insatt också. :)

• Längta

Hej. Hoppar in här. Jag och min sambo gör vår 3de ivf i umeå just nu.1a försöket gravid med missfall i v.6.

2a försöket blev d inga riktigt befruktade så d bkev inget återfört.

Nu igår var vi på äggplock och ska tillbaka imorgon flr återföring. Så vi hoppas på kanonägg nu och att allt går bra. Vi går i umeå.

Lycka till alla. :) kramar

• Längta
    noctura skrev 2015-02-04 22:40:07 följande:

Kul att du har hittat hit som många andra och mig själv ! :) Måste ha varit jobbigt med missfall.. Själv hoppas jag på att embryot som är insatt vill stanna kvar :) Håller tummarna för att ni får kanonägg denna gång och att du mår bra under behandlingen!

Tack. Jo men allt känns så mkt

bättre denna gång. :)

Vad e du på för rd nu? Stort lycka till.
  • Längta
    Smillan83 skrev 2015-02-05 11:50:05 följande:

Välkommen hit Längta :)

Håller tummarna för många befruktade ägg!

Jag å min man ska också göra IVFet i Umeå! Köar dit just nu!

Lite nyfiken på hur det är där, har ni blivit väl mottagna?

Fick ni köa länge till första besöket?

Tack de e snart dax för återföring. Vi e ju från jämtland så bor på hotell när vi e här.

Vi har blivit så jätte bra bemött. Urgullig personal.

Vi gick hos en privat läkare oxh började med vår behandling första gången och fick tid där diekt när dom ttckte de såg ut att vara tid att fara.

Men vi fick missfall första fånen. Andra fick vi inget återfört så nu kör vi på tredje gången gillt ;)
  • Längta
    Akelois skrev 2015-02-08 18:51:21 följande:

Josefinehej och kingston:

Jag var sinnessjukt nervös för äggplocket och var nästan svimningsfärdig innan. Kan säga att det gick hur bra som helst!! Det känns men på nåt konstigt sätt, inte ontkänsla liksom? Jag kände mest i höfterna och i svanken då man tydligen har nervgrupper som går precis där. Var tydlig med om det känns, då fyller sköterskan på med morfin. Är man riktigt nervös kan man få lugnande innan, det var skönt!

Ett tips till efteråt är att ha vetekudde! Den var superskön att ha i bilen och medan den var varm kändes knappt det onda.

Lycka till!!

Hej. Efter att ha gjort äggplock 3ggr nu kan ja säga att den värsta smärtan var nör dom la bedövning mlt äggstockarna. Glad för morfin då.

Men de som hjälper lite e verkligen och få tens innan. :)
  • Längta

Hej alla.

En undran. E de från återföeingsdagen man räknar ruvardag 1 eller dagen efter? Osäker vilken ruvaedag jag e på.

• Längta
    Linda8110 skrev 2015-02-09 09:33:39 följande:

Dagen efter återföring är ruvardag 1 :)

Tack. Ruvardag 4 idag då. Herregud så tiden går sakta.

Har molande värk i magen typ hela tiden. Mår fruktansvärt illa på morgonen.

Har inte testdag förrän den 24 dec. :/
  • Längta

Fick just ett mail ifrån ivfkliniken.

Inget av våra 5 ägg som skulle odlas vidareklarade sig till frys.

Nu känns allt hopplöst. Som varför skulle då de jag ruvar på klara sig?

De könns som de kommer bli en repris av vad som hände i vårt första försök.

Alla ägg som skulle odlas vidare på dog men vi blev gravid men fixl missfall i v 6. Jag orkar verkligen inte det hör en gång till. :(

• Längta
    Kakan1976 skrev 2015-02-10 15:24:34 följande:

Urk vad trist att inget klarade sig till frysen. Men! Ge inte upp hoppet på det du har i magen, embryot klarar sig mycket bättre i den miljön.

Kram

Tack. ? ja vi håller verkligen tummarna på den lille nu.

Har ont i magen konstant denna gång. Mensvärksont.

Vet inte hur ja ska tolka de dock. Ruvardag 5 idag bara.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari